כלכלה

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט והצליחו להעניק לכל ילד דירה במתנה

הם לא הולכים לישון מתוסכלים ממחירי הדיור, לא דואגים שקצבת הזקנה לא תספיק להם בפנסיה, ואפילו לא ממש מוטרדים מעליית המחירים בסופר. הכירו את אלפי הישראלים שישנים בשקט בלילה וצועדים לעבר חופש כלכלי אמיתי בזכות השיטה שמכפילה את ההון שלהם כל 7 שנים: השקעות ערך בשיטה של וורן באפט. 

באקדמיה לפיננסים של פירמת הענק הבינ"ל BDO סבורים שכעת לראשונה כל אדם יכול ללמוד את השיטה, גם אם מעולם לא התנסה קודם לכן בשוק ההון. הנוסחה המנצחת: "להיות פחדן כשכולם חזירים וחזיר כשכולם פחדנים – ולהתעלם מהרעשים של השוק". נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

רונן שביק 3.1.23 // 11:00

הם חיים בדירות שלידינו, אולי בקומה שמעל, נוסעים באותם כלי רכב, ויוצאים לאותן החופשות – וכן, מרוויחים ממש, אבל ממש את אותן משכורות ממוצעות כמו כולנו. ובכל זאת יש בינינו לבינם הבדל אחד "קטן": הם שווים כבר כמה מאות אלפי שקלים, וכשהם יפרשו לפנסיה הם כבר יהיו שווים מיליונים. אפילו לא מעט מיליונים. הכירו את מהפכת המיליונרים השקטים.

"אם היית אומר לי לפני כמה שנים שאהיה מיליונר, הייתי שואל באיזו הגרלה זכיתי", אומר בחיוך ליאור (43) שהוא ואשתו ענבל, הורים לשלושה מנתניה, הם חלק מאותה מהפיכה.

אז ליאור, תספר לי מה אנחנו מפספסים? קיבלת העלאה במשכורת?

"אתה יודע, במשך שנים גם אני חשבתי שזו הדרך היחידה להתעשר – פשוט לעבוד קשה, להוכיח את עצמך, לבקש העלאה במשכורת כל שנה ולנסות לחסוך כל חודש כמה מאות או אלפי שקלים בחיסכון בבנק. הבעיה בשיטה הזו שהיא פשוט לא עובדת. 

אין שום סיכוי להתעשר או להגיע לדירה בישראל מחיסכון בבנק שעליו מקבלים במקרה הטוב, עכשיו אחרי שהריבית עלתה, אולי 2-3% ריבית לשנה.
כי זה אומר שבסוף השנה אני אקבל על פיקדון של 100,000 ש"ח, 2,000 ש"ח ריבית בשנה. תסכים איתי שאי אפשר לקנות עם זה דירה". 

רגע אז למה לא פשוט לעבוד יותר שעות או לחפש משרה מכניסה יותר?

"גם זו אשליה. יוקר המחיה המטורף בארץ לא באמת מאפשר לחסוך מספיק גם אם עובדים עוד כמה שעות או מגדילים קצת את ההכנסה. אני לא צריך לספר לך שעבור זוג עם שלושה ילדים כל ביקור בסופר הוא קנס של כמה מאות שקלים. וזה עוד לפני שדיברנו על חוגים, בגדים וגם חופשה פה ושם כדי לנשום. אין שום דרך להגיע לעצמאות כלכלית בארץ רק מ 2 משכורות רגילות".

או קיי, אז איך הצלחת לנצח את המלכוד הזה? מה הסוד שגילית?

"גיליתי את הפלא השמיני של העולם. קוראים לו 'ריבית דריבית' ואלברט איינשטיין העניק לו את התואר הזה, ויש לכך סיבה טובה. 

אבל האמת היא שכדי להבין זאת ממש לא צריך להיות איינשטיין. החישוב הוא מאוד פשוט: תיק נכסים בשווי 100,000 שקלים שמשיג תשואה של 10% בשנה יגדל ב-10,000 ש"ח בשנה הראשונה – כלומר יהיה שווה 110,000 שקלים. 

בשנה לאחר מכן, כאשר הוא ישיג שוב 10% תשואה, הפעם היא תחושב כבר מתוך  מתוך 110,000 שקלים כלומר עוד 11,000 שקלים שיהפכו את הסכום ל-121,000 ש"ח. וככה אפשר לקצר את תולדות הזמן". 

נשמע מעניין, אבל מה איך זה נראה בפועל?

"בוא אני אשאל אותך, אם יש לך 200,000 שקלים ואתה משקיע אותם בפיקדון בבנק עם ריבית של 1%, תוך כמה זמן תוכל להכפיל את ההון, כלומר להגיע ל400,000 שקלים?"

אני מניח שתוך 5 שנים?

"התשובה היא 72 שנים! כלומר בשנת 2094… לעומת זאת, אם תשקיע את אותם 200,000 שקלים בשוק ההון ותשיג תשואה ממוצעת של 10%, תוכל להגיע לסכום הזה תוך 7 שנים בלבד". המשמעות המיידית היא שבתשואות כאלו אתה יכול להכפיל את ההון שלך כל 7 שנים בממוצע.

אוקיי, אבל זה עדיין לא מיליונים?

"הקסם הוא סבלנות. אם תחזיק את הסכום הזה לתקופה של 15 שנה, השווי שלך היה יהיה 835,000 שקל, ואחרי 30 שנה כבר תגיע ל 4.5 מיליון שקלים! 200,000 ש"ח שהפכו ל 4.5 מליון ש"ח, שזה עוד 4.3 מיליון שקלים שנוצרו מהאוויר בלי שעבדת דקה נוספת…".

ריבית דריבית. "הפלא השמיני בתבל"

בשלב הזה המספרים כבר באמת נשמעו לנו הרבה יותר טוב, אבל השאלה הגדולה היא מי באמת משיג תשואה של 10% ? את השאלה הזו הפנינו לאבי קאופמן, מייסד ושותף באקדמיה לפיננסים של BDO ולשעבר מנהל הפיתוח העסקי של בית ההשקעות "מגדל שוקי הון" שניהל כ – 30 מיליארד ש"ח, וטוען שכמעט כל אחד יכול להשיג עצמאות כלכלית כזו, אם רק תהיה לו סבלנות.

אבי קאופמן. "כל אחד יכול להגיע לעצמאות כלכלית, רק צריך סבלנות"

אבי קאופמן, איך נכנסים למועדון ה10%?

"תתפלא, אבל באמת שלא צריך להיות איינשטיין. מדד המניות המובילות של ת"א, שכיום נקרא ת"א 35, הושק בדיוק לפני 30 שנה ב 1992 , ומאז עשה תשואה שנתית ממוצעת של 10.5%. בלי להיות גאון השקעות גדול, כל מי שהיה שם את הכסף שלו על המדד, היה לו הון גדול מאוד שמסדר אותו לשארית חייו". 

מדד ת"א 35. תשואה שנתית מדהימה של 10.5% בממוצע ב-30 השנים האחרונות

רגע, כמה זה יוצא בשקלים?

"אז למשל, מי שהשקיע במדד המניות המובילות של ת"א לפני 30 שנה 100 אלף שקל היה מחזיק היום בכיס כ –  2 מיליון ש"ח. ומי שהשקיע רק לחצי מהזמן הזה, כלומר 100,000 לתקופה של 15 שנה, השווי של ההון שהשקיע היה מזנק היום ל – 447,000 שקל ! שזה עוד 347,000 שקלים והכפלה פי 3 של ההון העצמי. תחשוב על 347,000 שקלים שנוצרו בלי שנאלצת לעבוד עבורם דקה אחת נוספת?"

הסוד הוא לדעת מה אתה עושה ולהיות סבלני, או כמו שבאפט אומר: "להשקיע זה כמו להסתכל על דשא צומח, או על צבע מתייבש על קיר". במילה אחת סבלנות.

נשמע מעניין, אבל למה בכלל ללכת לשוק ההון, כשאפשר להשקיע בנדל"ן למשל ?

"כדי להשקיע בנדל"ן אתה צריך הון עצמי של מאות אלפי שקלים, ואז לקחת משכנתא, שבימים אלו הריביות עליה הולכות ומשתוללות. התשואה שתקבל על הדירה שהשקעת בה נמוכה – בממוצע סביב 2.8% בלבד לשנה. לעומת זאת השקעה בבורסה בשיטת השקעות הערך של וורן באפט אפשר להתחיל גם עם 1,000 שקלים בחודש שאחרי 10 שנים יהפכו בזכות אפקט הריבית דריבית ל 212,659 שקלים – בדיוק סכום שאפשר לחסוך עבור הילדים למשל. איזה חייל משוחרר לא ישמח לקבל למעלה מ 210,00 ש"ח בגיל 21?"

תשואות נמוכות. השקעה בנדל"ן מניבה 2.8% תשואה בלבד

וואלה לא חשבתי שאפשר להתחיל מ-1000 שקלים בחודש, מעניין. ולמה לא פשוט לבקש העלאה מהבוס?

"זו הטעות הכי גדולה של מעמד הביניים. שאני קורא לו 'אפקט הבינוניות' –  פחד משתק מכך שתמיד אמרו לנו ש'אין קיצורי דרך בחיים' ושאין אפשרות לצאת 'ממירוץ העכברים' בלי לסכן את כל מה שהרווחנו עד עכשיו. 

הבעיה היא שהעלאה של 500 שקלים במשכורת לא תוכל לאפשר לך להעניק בסוף לילדים תיק נכסים של 3-4 מיליון שקלים או לעזור להם לקנות דירה. הדרך היחידה לעשות זאת היא לצאת ממירוץ העכברים, ולהתחיל לבנות הון עצמי משמעותי. אפשר לעשות זאת גם כשכירים וגם כעצמאים. בסוף אנו נוכחים לראות כי השקעה לאורך זמן במדדים המובילים בשוק ההון יכולה ליצור חופש כלכלי".

1,000 שקלים בחודש הופכים אחרי עשור ל212,659 ש"ח

רגע, הפחד המשתק שאתה מדבר עליו הוא לא וירטואלי, אנשים באמת מפסידים בבורסה מיליונים, במיוחד בתקופה האחרונה.

"מי שמפסיד סכומים גדולים הוא מי שמתעסק במסחר – כלומר קונה ומכור בטווח הקצר. מסחר זו לא השקעה. זה הרבה יותר דומה להימור מאשר השקעה." 

זה מתחיל בכל מיני 'מומחי' שוק ההון שמוכרים לציבור אשליות על כסף מהיר במסחר יומי. הם מתדלקים את האשליות האלו באמצעות כריזמה ומציפים את השוק בסיפורים על רווחים מהירים ומשכנעים לקוחות להצטרף לקורס מסחר יומי או ניתוח טכני שמעניק ידע חלש במיוחד. 

אבל בפועל, המציאות מראה שיותר מ-95% ממי שמנסה מסחר יומי נכשל ומפסיד סכומים גדולים וכואבים". 

אוקי, אבל יש לך דרך לנצח את השוק גם במפולת ?

"בוודאי, הדרך היא סבלנות. אם נבחן מה קרה להשקעות אחרי מפולות בבורסה, אז ב 150 השנים האחרונות, אם השקעת לטווח של 5 שנים, 85% שהכסף שלך חזר לעצמו, ואם השקעת ל-7 שנים ב95% מהמקרים ההשקעה שלך תחזור למספרים שהיו לפני המפולת, גם אם זה היה בשנים הכי גרועות". 

כלומר אם אני משקיע לטווח של 7 שנים ומעלה, יש לי ביטחון של 95% שהכסף שלי לא יאבד מהערך שלו? זה מדהים.

"כן. וזה כמובן עוד לפני שדיברנו על הרווחים. באפט אומר שהוא 'פחדן כשכולם חזירים, וחזיר כשכולם פחדנים' – כלומר כשהשוק בשיא יש מקום לזהירות מרובה מאוד, וכשהשוק בשפל זו הזדמנות לקנות.".

אז אני כבר ממש סקרן, מהי השיטה הייחודית של באפט?

"השיטה של המשקיע מספר אחת בעולם נקראת 'השקעות ערך לטווח ארוך'. לפי השיטה הזו אנחנו בוחנים מה השווי הפנימי האמיתי של החברה, בלי קשר לאיך שהשוק מתמחר אותה. כשיש מפולת בשוק זה כמו שריפה באולם קולנוע, כולם בורחים ורק רוצים לעוף החוצה. מוכרים הכל בלי לבחון איזה מניות זורקים לשוק.

ואז אתה מגלה שיש הרבה חברות שהשווי האמיתי שלהם גבוה, אבל הן נסחרות בבורסה בשער נמוך, פשוט כי בשל המפולת בשוק משקיעים רבים החליטו למכור הכל, גם את המניות הטובות. זאת החשיבות של להבין את השוק לעומק, זו הדרך לזהות באמת מתי ומה לקנות, ומתי למכור". 

באפט. הוכיח שהשיטה עובדת גם במשברים

אבל איך אדם מן השורה יכול לדעת שמניה מתומחרת בחסר או ביתר?

"צריך ללמוד לחשב שווי פנימי של החברה ולא להסתמך על השוק, אלא לעשות את הבדיקות בעצמנו. 

כמה שווי מזומנים יש לחברה? כמה נכסים? מה טיב הלקוחות שלה? מהו תזרים מזומנים העתידי שלה? מה טיב ההנהלה? מה אופי הלקוחות? האם החברה תלויה בלקוח אחד או לא?

באמצעות הבדיקות האלו אפשר, כמו שוורן באפט אמר, 'למצוא דולר בעלות של 30 סנט'. כלומר למצוא חברות שהשווי שלהן הוא לפעמים יותר נמוך משווי הנכסים וההון העצמי שלהן. זאת פעולה שאתה, אני וכל אחד יכול לעשות וזה בדיוק הדברים שעליהם אנחנו לומדים בתוכנית ההכשרה שלנו".

יכול לתת לנו דוגמא איך זה עובד בפועל?

"כן, למשל כאשר יש אירוע דרמטי כמו פלישת רוסיה לאוקרינה או פיגוע גדול וכו.. אנשים נוטים לברוח משוק ההון. במצב הזה מניות איכותיות צונחות בשוויין למרות שבפועל לא השתנה כלום במצבם הפיננסי,  אז נוצרות הזדמנויות קנייה מאוד מעניינות. 

אנשי שיטת השקעות הערך של באפט מחכים בדיוק לנפילות האלו, ואז כמו בזמן שפל הדגים בים נחשפים וניצודים".

מניית סקופ. עלתה ב17% מתחילת השנה

עדיין זה נשמע לי קצת מסובך מדי. יש דרך להגדיל את סיכויי ההצלחה?

"בוודאי. אנחנו הוספנו על שיטת באפט את מסננת 'המרגל'. קודם כל אנחנו מלמדים לפי השיטה של באפט כיצד לסנן מתוך כ 600 המניות הנסחרות בישראל, את המניות המובילות לפי מסננים כמו מכפיל רווח, מכפיל הון, צמיחה, וכלים נוספים. 

ואז, נניח שמצאנו 15 מניות מובילות מתוך ה 600, על כל אלו אנו אומרים לסטודנטים – 'אחרי שבדקנו את המניות בעצמנו בואו נוסיף מסנן נוסף ונבדוק איזה מניות מתוך ה-15 שמצאנו, קנו גם בתי ההשקעות המובילים. ואז אנחנו מגלים למשל שמתוך 15 המניות המובילות שלנו, 3 מניות נקנו גם על ידי האנליסטים המובילים בארץ. כלומר אחרי שהמניות האלו גם עלו בניתוח העצמאי שלנו וגם בניתוח של טובי בתי ההשקעות – ישנה סבירות גבוהה שמדובר בהשקעה מוצלחת". 

נשמע מעניין, אבל למה בעצם לרכוש את הידע הזה דווקא אצלכם ב BDO ?

"קודם כל BDO היא פירמה בין לאומית ענקית שיש לה 90,000 עובדים בחו"ל ו 1,900 עובדים בארץ והיא פועלת ב-1,800 סניפים ב-162 מדינות בעולם. כלומר זה לא גוף שימכור לך סיפורים על התעשרות מהירה או על ניתוח טכני שיהפוך אותך למיליונר בין לילה. 

נוסף על כך, יש לנו יתרון אחד עצום שאין בשום מקום אחר – כל המרצים שלנו מגיעים מהשטח – מבתי ההשקעות המובילים, מחברות הביטוח הגדולות בישראל – הם מנהלים מיליארדים במהלך היום ומלמדים בערב. 

כולם בעלי רשיונות של הרשות לניירות ערך, של מנהלי השקעות ויועצי השקעות. יש הבדל עצום כאשר אתה לומד את תחום ההשקעות ממישהו שמגדיר עצמו "איש שוק ההון" ומימיו לא ניהל כסף, לבין ללמוד מהמרצים של האקדמיה לפיננסים BDO, שבפועל מנהלים ביום יום השקעות ונכסים בהיקפים גדולים מאוד".

"אנחנו פירמה בינ"ל ענקית עם 90,000 עובדים

אבל אבי, ברצינות, למי יש זמן באמצע החיים להתחיל וללמוד שיטות השקעה?

"תראה, אנחנו מדברים על השקעת זמן חד פעמית סך הכל של 40-50 שעות ב10-12 מפגשים שאת כולם אפשר ללמוד גם מהבית באופן וירטואלי. אתה צריך להחליט כמה שוות לך ה 40 שעות האלו בראייה של שנים ועשרות שנים קדימה. 

נניח שאתה בנסיעה מחיפה לאילת, אתה יכול להגיד לעצמך: 'אין לי זמן לעצור לתדלק, אני אמשיך לנסוע', אבל אז סביר להניח שתתקע בבאר שבע.
בחיים על מנת להתקדם בלי להיתקע צריך לעצור לתדלק.
אם תחליט להיכנס לעולם הפיננסים בלי להשקיע 40-50 שעות בלמידה, יהיה לזה מחיר: בשלב מסוים אתה תתקע, או שתפסיד הרבה כסף, או שסתם תפספס הזדמנויות פז. אתה חייב לתדלק את עצמך בידע. אם תשקיע בעצמך פעם אחת כמו שצריך, סיכוי טוב שזה המפתח שיוביל אותך לעצמאות כלכלית".

אבי, שכנעת אותי. אז מה צריך לעשות כל מי שרוצה להתחיל "לתדלק" אצלכם ולדאוג לעתיד הכלכלי שלו ושל המשפחה שלו?

"פשוט להתחיל. לקבל החלטה לקחת אחריות על החיים שלך. להשאיר פרטים ולבקש מידע על ההכשרה המלאה שלנו על פי שיטת ההשקעות של וורן באפט בשוק ההון".

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

כתבות דומות

חשיפה: העתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

מאינסטלטור שקם ב6 בבוקר לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח * "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף" *  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום * תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך * "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

חשיפה: הישראלים שהעתיקו את שיטת ההשקעות של וורן באפט

קריפטו, התחום המסקרן בעולם המסחר הוירטואלי, מציע פוטנציאל לייצור רווחים גבוהים בזמן קצר (HIGH RISK HIGH REWARD). זאת הסיבה שמומחים בתחום מבקשים להדגיש שהוא מתאים למי שיכולים לנהל את המסחר בו תוך ניהול סיכונים שקול ומתון, ומוסיפים: "זה הטיימינג המושלם להיכנס כסוחר בתחום שיכול להוביל לרווחים קרובים וגם כאלה שיגיעו עוד שנים, בדומה למה שקרה עם הביטקוין"

לכתבה »

שיטת השיווק שמשגעת את בעלי העסקים בישראל: ככה משלשים את ההכנסה תוך 180 ימים

עידן דנש, זועם על הנתון המחריד לפיו בכל שבוע נסגרים, בממוצע, כ-850 עסקים קטנים ובינוניים בישראל. עכשיו, הוא הפסיק לפחד מהכוחות השולטים, והחליט, לראשונה, לחשוף את "שיטת ההשקה", שלטענתו, יכולה, בקלות מגוחכת, להכפיל את ההכנסה החודשית של כל עסק בישראל בפי שלוש, חמש ואף לייצר הכנסה קבועה של 6 ספרות בכל חודש. בשורה חדשה לכל נותני השירותים שמתקשים לפרוץ את תקרת הזכוכית? יצאנו לבדוק.

לכתבה »