בריאות

תוכן מקודם

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג ללא עייפות קיצונית, שינה טרופה ובעיות זוגיות?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

מור משרקי 31.3.21 // 10:15

"כבר שנים שאני סובל מנחירות," מספר דויד (61) מאזור המרכז, "בצבא הייתי בדיחת החבר'ה באוהל, אבל האמת שזה כבר לא מצחיק. אני מתעורר 4 פעמים בלילה לשירותים, השינה שלי טרופה, אשתי מספרת שלפעמים אני מפסיק לנשום ואז נוחר חזק יותר. אני מבהיל אותה והיא כועסת עליי כי בגללי גם היא לא ישנה. אנחנו קמים עייפים, עצבניים, אין לנו סבלנות ומצב רוח לנכדים… כבר אי אפשר ככה יותר!"

הסיטואציה שדויד מתאר לא זרה למאות אלפי ישראלים אחרים. לפי הסטטיסטיקה של קרן השינה העולמית, כמעט גבר אחד מתוך שלושה ואישה אחת מתוך ארבעה – סובלים מנחירות בלילה. הם לא היחידים, גם בני הזוג שחולקים איתם מיטה סובלים לא פחות מהרעש הטורדני שמציק בשינה. 

"יש חוסר מודעות להיקף הבעיה," מסביר יוסי ספוזניק (75) טכנאי שיניים שפיתח במשך 13 שנה סדים דנטליים לפתרון בעיות נחירות ודום שינה, "בהרבה מקרים נוחרים כלל לא מאובחנים בדום נשימה בשינה – מצב שבו נתיב האוויר מופרע כי הלסת התחתונה צונחת אחורה וחוסמת את האוויר שמגיע מהריאות. בפועל זה אומר שאדם שנוחר סובל מהפסקות נשימה בשינה בלי שהוא יודע, לפעמים למשך 20-30 שניות!" 

"לא יגידו לכם את זה, אבל נחירות הן סיבה מרכזית לגירושין, לא חבל על הזוגיות ושעות השינה שלכם?!" יוסי ספוזניק.

"לדום נשימה בשינה יש פוטנציאל מסוכן שעלול להוביל לשלל בעיות בריאותיות," הוא ממשיך, "כך שהפתרון נדרש לא רק מבחינת נוחות בשינה ושמירה על שלום בית, אלא משפיע גם על הבריאות ואורח החיים! דום נשימה גורר חולשה ועייפות לאורך כל היום, גירוי בשלפוחית השתן בלילה ואף דלקות עורקים מסוכנות".

יוסי, אנשים מכחישים את הנחירות שלהם כבר שנים, מאיפה אתה בא ומציף את זה עכשיו?!

"דווקא בגלל שמכחישים את זה, יש התעלמות מהרבה בעיות שהנחירות גורמות. למשל, אחת מתופעות הלוואי הקשות ביותר של נחירות הן סימנים כחולים בצלעות וגירושין! איזה נוחר או נוחרת לא סופגים מכות מבני זוגם למיטה כשאלה תוקעים בהם מרפק כדי לנסות להשתיק אותם?

וזה לא נגמר שם: אדם שנוחר שווה שני אנשים שקמים עייפים וחסרי מרץ בבוקר. גם לנוחרים עצמם זה ממש לא פיקניק. הם מתעוררים ומרגישים כאילו לא ישנו בכלל, סובלים מעייפות כל היום, מפהקים בלי הפסקה, נרדמים בעבודה ובערב מול הטלוויזיה. וכשמגיע הלילה: הסיוט חוזר.

נחירות הן בעיות בזרימת אוויר בנשימה מהלך השינה, מה שהופך אותה ללא יציבה ורועשת מאוד – כשהאוויר מנסה לעבור דרך הפתח הצר שבו הוא עובר, זה כמו אדם שמסיים משקה מכוס עם קשית, האוויר נדחק בפתח הצר מעבר ל'מכשולים' ויוצר רעש. זה מוביל להרבה מבוכה וחוסר נעימות, אנשים מתביישים להירדם באוטובוס, במטוס, אני מכיר אישה שנשארה רווקה מתוך בושה שגבר יישן אצלה בבית כי היא נוחרת".

זה מביך ולא נעים, אבל יש אנשים שכבר התרגלו לחיות עם נחירות, זה לא הופך את זה למסוכן, נכון?

"אז דווקא כן. הרבה מהאנשים שסובלים מנחירות, עלולים גם לסבול מדום נשימה ולא מודעים לזה בכלל, וזה כבר מסוכן! יש בני זוג שמתעוררים מהרעש (או מלכתחילה מתקשים להירדם) ואז נבהלים לשמוע שהנוחרים או הנוחרות פתאום מפסיקים לנשום, אפילו ל-30 שניות תמימות, נחנקים ואז חוזרים לנחור יותר חזק. הפסקות נשימה כאלה בזמן השינה הן 'דום שינה' ולרוב המוחלט של מי שסובלים מזה, פשוט אין מושג!

בתמונה: יוסי ספוזניק (75) מפתח הסד הדנטלי המונע נחירות ודום נשימה בשינה.

הרבה פעמים מבלבלים תסמינים של דום נשימה עם בעיות שלפוחית רגיזה. איך זה קשור? כשהגוף מפסיק לנשום, גם לשניות בודדות, הלב נמצא במצוקה והחדר השמאלי משחרר חומר משתן כדי לנסות להעיר את הגוף. זאת הסיבה שאנשים רבים שסובלים מדום נשימה מתעוררים בעצמם במהלך הלילה וקמים לשירותים.

חשוב להבין שלדום נשימה בשינה יש סכנות בריאותיות לא בטלות! אמנם לא מתים מחנק בשינה כפי שאולי חושבים, אבל חוסר היציבות של הנשימה יוצר קפיצות חדות וריבוי של חמצן בדם, מה שעלול להוביל (לאורך זמן, אם לא מטפלים בעניין) לסכנות ממשיות של דלקת עורקים וחסימת עורקים. אם החסימות ממשיכות לאורך עשור או יותר, אז עלולים חס וחלילה לחטוף התקף לב או אירוע מוחי, וזה כבר באמת מסוכן".

מפחיד! כל כך הרבה אנשים שסובלים מנחירות ומדום נשימה בשינה נמצאים בסכנה, מה עושים?!

"משרד הבריאות מודע לבעיה ומסבסד מכשיר שנקרא 'סי-פאפ' (CPAP) הבעיה שהוא מסורבל לשימוש יומיומי. בעקרון, הוא דומה למכונת הנשמה ומצריך חיבור למסכת פלסטיק שנקשרת סביב הראש ברצועות, עם צינור שמזרים אוויר מקופסה בסמוך למיטה. מבחינה טכנית, השינה חייבת להתבצע על הגב או על הצד, ולא נוח להיסחב עם זה בשינה מחוץ לבית, גם אי אפשר להיות עם זה בנסיעות ארוכות או במטוסים. 

מכשיר דחיסת-חמצן מסורבל שמחובר ברצועות לפני הנוחר, עלול להקשות על ההירדמות ועל רציפות השינה

גם בבית השינה עם המכשיר לא נוחה, הרי קשה להירדם כשקשורה לך מסכת פלסטיק סביב הפרצוף… אני לא יכול לדמיין לעצמי את זה לילה אחד, אז כל לילה במשך כל החיים?! אי אפשר להגיד שזה באמת פתרון אפקטיבי. אנשים דיווחו שמאוד קשה להתרגל, ולפעמים גם לא מתרגלים בכלל… לפי מחקרים, 50% מאלה שקנו 'סי פאפ' לא משתמשים בו! לא חבל על הכסף ועל הסבל?

בתור טכנאי שיניים, הבנתי את הצורך הענקי של אנשים שסובלים מנחירות ודום שינה והחלטתי להרים את הכפפה. בזכות הידע, המומחיות והניסיון שלי בבניית סדים דנטליים מותאמים ונוחים לשימוש בחיי היומיום, פיתחתי סד דנטלי ייחודי שיפתור את הבעיות של הנוחרים והנוחרות אחת ולתמיד, וגם יציל אותם מדום שינה ומבעיות מתמשכות עם בני הזוג שלהם".

אוקיי זה מעניין, אבל תסביר לי קודם, איך נחירות וסד דנטלי בשיניים קשורים בכלל?!

"פשוט מאוד: נחירה מתרחשת כאשר הלסת התחתונה צונחת אחורה וחוסמת חלקית את נתיב האוויר. בדיוק בגלל זה, סד דנטלי שיושב על השיניים ומונע את הצניחה של הלסת התחתונה בזמן השינה פותר את הבעיה: הסד הוא כמו פלטת שיניים שמרכיבים רק בזמן השינה. הוא שומר על נתיב האוויר פנוי כך שהנשימה יציבה ורציפה – אין דום שינה, אין נחירות והשינה רציפה, איכותית וגורמת לך לקום רענן ולהבין שישנת טוב!

סד דנטלי קל - למניעת דום נשימה ונחירות. לא מורגש בפה - ניתן להתרגל מהלילה הראשון.

זה משנה חיים, אני אומר לך. יש לי מעל ל-3,000 לקוחות קיימים שלא מפסיקים להגיד לי כמה שהסד שינה להם את כל התפקוד היומיומי! פתאום הם יכולים לישון 7-8 שעות רצוף בלילה כשבעבר זה היה חלום רחוק. פתאום הם קמים עם אנרגיות, מרגישים שהם באמת ישנו, התלונות של בני הזוג הפסיקו. כולם נהנים משינה רגועה, נטולת נחירות וכמובן נטולת סיכונים ובלי דום שינה".

"דום הנשימה הפריע, קמתי עייף. עכשיו אני מחייך, ישן בכיף, אשתי מאוד נהנית מהעניין, לא שומעים אותי כל הלילה"

הבנתי את האפקטיביות של הסד הדנטלי מבחינה ביולוגית, אבל מי מבטיח לי שהוא באמת נוח?

"יפה, אז לסד הדנטלי שלושה יתרונות עיקריים בהיבט הזה: הראשון, הוא קטן מאוד ועדין ונכנס לפה בשלמות, ככה שאפשר לשים אותו גם מחוץ לבית בלי שרואים אותו, מה שאומר שכבר לא צריך להתבייש מלהירדם במטוסים או באוטובוסים! השני, הוא לא מצריך שום חיבור חיצוני לחשמל או למכונת חמצן כלשהי, מדובר בפתרון מכני פשוט מה שיקל עליך להיסחב איתו אפילו לטיולים במדבר או בחו"ל בצורה חופשית. 

הסד הדנטלי "Super Lite A" עם 'כנפיים' שקופות, לא נראה מבחוץ ולכן אידיאלי לטיסה.

השלישי, הוא עשוי מחומרים ייחודיים ובהתאמה ספציפית לכל אדם, ככה שהוא באמת נוח בפה! אני אסביר: הסד הדנטלי בנוי כמו תותבות נשלפות, על שלד מתכת שאין לו כמעט עובי. גם הלשון משוחררת וחופשית לגמרי. הוא קל מאוד ונוח בפה, וכמובן עשוי מחומרים רפואיים שמשתמשים במעבדות שיניים, כך שהם נשמרים היטב בחלל הפה לשנים ארוכות. 

היתרון המדהים של הסד הדנטלי הוא בכך שאפשר להתרגל אליו מאוד בקלות, ב-95% מהמקרים כבר מהלילה הראשוןופשוט נהנים מלילה רציף של שינה, רגוע ושקט, בלי מכונות מסורבלות ובכל מקום וזמן".

טוב זה נראה הרבה יותר קטן וידידותי מאשר המכשיר הגדול של ה-CPAP, איך אדע שזה מתאים לי?

"בעיקרון, אנחנו עושים בדיקות התאמה לסד הדנטלי, כולל אבחון מדויק ללא עלות. טרם בניית הסד, רופאי שיניים שלנו לוקחים מטבעים של השיניים ואת היחס האופטימלי בין הלסתות ולפיהם אנחנו מייצרים את התקן במעבדת השיניים שלי. כמו להתאים רפידה למדרס שמותאם לרגל שלך, רק לשיניים: ההתאמה של הסד הדנטלי נעשית בדיוק לפי צורת הפה שלך, הכי מדויק שיש.

מה שכן, מכיוון שהסד הדנטלי מורכב על השיניים, חייב שיהיו לך שיניים. למרות שיש לנו סדים דנטליים שמותאמים לכתרים או גשרים עם שתלים. חשוב להגיד שאין לי כוונה למכור סד למי שזה לא יתאים לו, ולכן הרבה לפני התאמת הסד הדנטלי אני מפנה את האנשים שמגיעים אליי לאפליקציה שאפשר להקליט איתה את הנחירות במהלך הלילה, כדי לאבחן את הבעיה. באנדרואיד האפליקציה נקראית 'Snore Clock' ולאייפון האפליקציה היא 'Snore Lab'. רק כשיש הוכחה לנחירות ולדום שינה, עוברים הלאה להתאמה של הסד.

הסד הדנטלי 'סופר לייט' (Super Lite)

גם אחרי ההתאמה והמסירה של הסד, אנחנו נשארים איתך. זה לא מה שנקרא 'מוצר מדף', דבר שאתה קונה ולא רואה יותר את המוכר, כמו מוצרים בסופר נניח. כאן בגלל שמדובר בסד דנטלי שאנחנו מייצרים אצלנו, בליווי של רופאי שיניים מקצועיים, אתה נתון במעקב ובפיקוח שלנו ובמידת הצורך אנחנו יכולים לעשות התאמות בסד, מכווננים אותו כדי לקבל יעילות אופטימלית. יש עליו גם אחריות של 5 שנים".

נשמע מעולה. אז מה אני צריך לעשות כדי לקבל את הסד וליהנות סוף סוף מלילה רגוע?

"השלב הראשון הוא לקבוע בדיקת התאמה ללא עלות. בהמשך נציגה שלנו מתקשרת אליך ונותנת לו הסבר לגבי האפליקציות שהזכרתי, איך מורידים אותן, איך מפעילים ומקליטים וכולי. בהמשך קובעים תור לבדיקה ללא עלות ואנחנו מזכירים לך יומיים לפני התור שלא תשכח. לנוחותך יש לנו פריסת מרפאות בכל הארץ. 

לאחר הבדיקה אנחנו מציגים לך את הסדים הדנטליים השונים ובהמשך לוקחים מידות ומתחילים לייצר את הסד הדנטלי הייחודי לך – זמן הייצור הוא עד חודש ומותאם בדיוק לפה שלך. גם בהמשך לאחר המסירה אנו בודקים שהסד נוח, לא לוחץ והכל מאוזן. לאחר שבועיים של פיקוח, התנסות וליווי אנחנו בודקים איתך אם יש צורך בהתאמה, אך ברוב המקרים כלל אין צורך – ההסתגלות לסד היא מיידית, כבר מהלילה הראשון.

באמת, אין דבר נפלא יותר מלקבל הקלטות שינה של עוד מטופל מרוצה, כשלא שומעים נחירות אלא רק נשימות יציבות ומלאות, וכמובן לראות את האור בעיניים של אדם שסוף סוף יודע מה זה לישון טוב".

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »