בריאות

"נשים יכולות להיות חטובות מבלי לאבד את שמחת החיים": השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

איילת שני  19.10.22 // 18:00

"כשהבת הבכורה שלי נולדה, במשך שבוע לא הפסקתי לאכול קופסאות שלמות של החטיף "כריות". פשוט הפסקתי לאכול את כל השאר והמשכתי לאכול כריות. הייתי בסטרס מטורף מלהיות אבא בפעם הראשונה, והתוצאה היתה שהגעתי למשקל שיא של 101 ק"ג כשאני 177 ס"מ". 

את הדברים האלו מספר צביקה עינב, מייסד שיטת "אבא חטוב", שאז היה, ובכן, מאמן כושר. 

"למעשה הייתי שמן עוד לפני שהבת שלי נולדה, ובמשך 5 שנים ניסיתי כל שיטה בשוק להרזייה – ונכשלתי פעם אחר פעם. הפכתי להיות אבא עייף, כבד, תשוש ועם התמכרות לפיצות וכריות. וזאת למרות שהייתי מאמן כושר וידעתי הכל על מה אני 'צריך לאכול'!

אבל לא ידעתי שעדיין יש משהו אחד שאני לא יודע. זה היה איזון ההורמונלי. לא ידעתי שיש לי בעצם 'באג' במוח".  

מה הכוונה "באג" במוח? ואיך בכלל הגעת לגילוי הזה?

"התארחתי בתוכנית הבוקר של אברי גלעד בתור מאמן כושר כדי להציג שיטה לחיטוב הבטן. אברי הציג אותי בתור 'מחטב הבטן של ישראל', כשאני שוקל 101 ק"ג עם כרס. התוכנית זרמה בנחת וחשבתי שהיתה לי הופעה טובה, אבל כשהיא הסתיימה וקראתי את הטוקבקים חשכו עיניי. כמות התגובות המלגלגות על כך שמאמן כושר עם כרס מעז להציג תוכנית חיטוב היתה עצומה. זה היה שלב שבו ירד לי האסימון והבנתי שאני לא יכול להמשיך ככה".  

"חטפתי על הראש בטוקבקים". צביקה בתקופת משקל השיא שלו

ואיך הגעת לעניין ההורמונלי?

"יום למחרת התוכנית, יצאתי להליכה עם אחד החברים הטובים שלי שהוא ד"ר למדעי המוח, וכל ההליכה סיפרתי לו כמה 'קיבלתי בראש' בטוקבקים על המשקל שלי. הוא אמר לי בדרך אגב: נשמע שיש לך באג במוח. הוא סיפר לי על מחקר שעשו בעכברים ובו גילו את הקשר הישיר בין השמנה להורמונים ספציפיים בגוף שניתן "להדליק ולכבות" אותם.

כשחקרתי על הנושא, הבנתי שישנה דרך אחרת להוריד את הכרס מבלי להרעיב את עצמנו ולהיכשל כל פעם מחדש – והתחלתי ליישם, לראות תוצאות במהירות ולראות את עצמי חוזר לכושר ולאנרגיה שהיו לי בגיל 16. בסופו של דבר ירדתי 32 ק"ג בזכות השיטה הזו.

היום אני שומר בקלות על המשקל החדש ומקבל פרגונים יומיומיים, תוך כדי ש'אתגר אבא חטוב' הפך להיות היסטריה בישראל עם מעל 25,000 גברים שעברו את התהליך וירדו במשקל."

"לא האמנתי שאשמור כ"כ בקלות על המשקל החדש". צביקה אז, והיום.

צביקה, אז מה בעצם הסוד של השיטה? האם ההשמנה לא נובעת כמו שתמיד אמרו לנו פשוט מעצלנות? אנחנו מתעצלות להקפיד על משמעת עצמית של תפריט מסודר?

"עצלנות?! זה הכל חוץ מעצלנות. הסטטיסטיקות העגומות של עולם הדיאטות מוכיחות כי רק אחת מ-180 נשים שהתחילה דיאטה תצליח להגיע למשקל היעד שלה ולשמור עליו במשך שנתיים מבלי לעלות חזרה. 

כלומר, בקושי חצי אחוז מסכן. אז איך אפשר להגיד ש99.5% מהנשים הן עצלניות?

ובכלל איך ייתכן שנשים שמצליחות לנהל קריירה וחיי משפחה מרשימים לא מצליחות לנהל את המזון שהן אוכלות? הרי הן לא עצלניות בשום תחום אחר בחיים שלהן, יש להן משמעת עצמית מדהימה שמאפשרת להן להגיע להישגים בכל תחום, אז רק בתחום המזון פתאום האופי שלהן משתנה?

תחשבי למשל על נשים חזקות ומלאות שאת מכירה – אנגלה מרקל, יפה בן דוד, נטע ברזילי ואורנה ברביבאי – באמת נראה לך שנשים שהגיעו לכאלו הישגים בחיים הן עצלניות?!"

רגע אז אולי הגיל והגנטיקה אשמים ובאמת יש אנשים שנועדו להיות שמנים כל חייהם?

"אלו באמת שני מיתוסים ענקיים שצריך לזרוק אותם לפח כמה שיותר מהר. מחקרים מראים שאין שום שינוי משמעותי בקצב חילוף החומרים בגוף מגיל 20 ועד גיל 60, וגם אח"כ מדובר בירידה של כמה אחוזים בודדים שאין להם שום משמעות. 

גם הגנטיקה היא תירוץ מאוד פופולרי, אבל אין לו שום קשר למציאות. מתוך 25,000 איש שעברו את תוכנית 'אבא חטוב' היו אנשים עם כל פרופיל גנטי אפשרי, שהאמינו ש'ככה הם נולדו' – ומעל 85% מהם הצליחו לרזות באופן משמעותי, לשמור על המשקל לאורך זמן ולנפץ גם את המיתוס השקרי הזה". 

אוקיי, אז מה אנחנו מפספסים כאן? למה 99.5% מהדיאטות נכשלות, ואצל השיטה שלך אחוזי ההצלחה טובים פי 184?

"מאוד פשוט ולא קשור לכוח רצון או משמעת עצמית. בשיטה הלפטינית (לפטין=הורמון שובע) זה נקרא – 'אפקט החסימה'. זהו תהליך פיזיולוגי שמתרחש ברגע שישנה הפרשת יתר כרונית של הורמון האינסולין, שהוא ההורמון שאחראי לייצר את האנרגיה הזמינה מתוך האוכל שאנחנו אוכלים, בעיקר פחמימות.

הפרשת האינסולין עוזרת להביא את אותה אנרגיה זמינה לתאים כדי שתהיה לנו אנרגיה, כלומר האינסולין מאוד חשוב, ואם הגוף לא מסוגל להפריש אותו בצורה תקינה, זוהי למעשה סוכרת סוג 1 (מולד) או 2 (נרכש).

בגלל כל מיני גורמים, כמו תזונה לקויה בילדות, רמות סטרס, כמות פעילות גופנית מועטה, שעות שינה מעטות או גם גנטיקה, הרוב המוחלט של האנשים כיום חווים הפרשת יתר של אותו הורמון אינסולין. ברמת ההשמנה זה גורם לתהליך מדהים שנקרא 'אפקט החסימה', זו למעשה חסימת איתות הורמון השובע, הורמון הלפטין, אל המוח שלנו".

אתה מתכוון שבעצם המוח שלנו לא מרגיש שבע, לא משנה כמה נאכל?

"בדיוק. התסמינים של אפקט החסימה הם חשקים בלתי נשלטים ורעב בלתי נשלט, וכאן חשוב קודם כל לנקות את השולחן מאשמה. כלומר, התקפי הרעב הם ממש לא בגלל היעדר כוח רצון שלנו (!) ולא נובעים מבעיה פסיכולוגית של תסביך אכילה רגשית מסתורי, אלא מבעיה פיזיולוגית".

כלומר, לא משנה כמה כוח רצון יש לנו וכמה משמעת עצמית, לא נצליח לרזות עד שלא נפתור את התסביך הממש פיזיולוגי הזה?!

"בדיוק. אם אנחנו רוצות לרדת במשקל אחת ולתמיד ולא להעלות הכל חזרה תוך זמן קצר, אנחנו חייבות לתקן את אותו חוסר איזון הורמונלי שגורם את 'אפקט החסימה' שמונע מכולנו לרזות".

אבל למה בכלל ללכת לכיוון המסובך הזה של ההורמונים, ולא פשוט לסמוך על השיטות הישנות והטובות - לספור קלוריות ולאכול פחות?

"אם הייתי צריך לבחור את האסטרטגיה הגרועה ביותר להרזייה, זו שתביא אותך בוודאות היישר לדיאטה הבאה שלך עם עוד 3-10 ק"ג של ריבית, אז הייתי בוחר בלאכול פחות. 

כדי להדגים זאת אני אסביר על מחקר מסוים שמאז אגב שוכפל עשרות פעמים.

חוקרים לקחו 3 קבוצות, קבוצה אחת קיבלה תפריט של 2,950 קלוריות, תפריט שאת רובנו יעלה במשקל. קבוצה שניה קיבלה תפריט של 2,440 קלוריות ושלישית תפריט של 2,160 קלוריות שיספיק לרובנו כדי לשמר על המשקל או לרדת במשקל".

רגע צביקה, למה אנחנו מדברים על ספירת קלוריות? לא אמרת שזה לא רלוונטי?

"את המאזן המתמטי אי אפשר לנצח. דיאטה שבה תשרפי יותר קלוריות ממה שתכניסי בסופו של דבר תגרום לך לרדת במשקל. זה החוק הראשון של תרמודינמיקה ואי אפשר להתחמק מזה. 

אבל השאלה היא איך תצליחי לשמור על המשקל הזה לאורך זמן, וכאן אנחנו יודעים ש'דיאטת הרעבה' של ספירת קלוריות בלי להסיר את אפקט החסימה, תגרום לך בוודאות להעלות הכל בחזרה. 

כלומר הדרך היחידה לשלוט במשקל גופנו היא דרך איזון הורמונלי ודרך הסרת אפקט החסימה, ובטח שלא ספירת קלוריות, או מה שנקרא 'לאכול פחות'. זאת מלחמה שמראש אי אפשר לנצח בה". 

אוקיי אז אני סקרנית לדעת מה קרה לאותן 3 קבוצות?

"אז כאמור אותן 3 קבוצות אכלו תפריט עם הבדל של 790 קלוריות אחת מהשנייה, שזה המון. וכל מה שהחוקרים בדקו זה ההבדל בנפח המזון, כלומר כמה נפח מזון כל קבוצה צרכה על בסיס יומי.

מה שהם גילו, הדהים אותם ומדהים אותנו, התברר שכולן ללא קשר לכמות הקלוריות, צרכו מזון בנפח של 2 ק"ג ליום. 

כלומר, מה שקובע לאורך זמן את השמירה על המשקל הוא נפח המזון שהקבוצות אכלו, ולא הקלוריות. לא משנה אם את צורכת 1,000 קלוריות יותר ביום, עדיין לגוף שלך יש תרמוסטט של נפח מזון והוא יתעקש לאכול פלוס מינוס 1.7-2.2 ק"ג מזון ליום. 

אסור לך לאכול פחות. באדיבות פורטל LBS תזונה וכושר.

ולכן, לסיכום הנקודה הקריטית הזו, ברגע שאנחנו מנסות לאכול פחות כדי לרדת במשקל, אנחנו למעשה חוטאות למטרה בכך שאנחנו מכניסות את הגוף שלנו למצב שהוא לא הגיוני ולא הישרדותי".

בעצם אתה אומר שאם מישהי תאכל חצי קילו אורז ששווה 600 קלוריות, ומישהי אחרת תאכל 100 גרם שוקולד שיש לו נפח קטן וכמות קלוריות זהה, אז דווקא מי שאכלה את החטיף תרצה לאכול עוד כדי להשלים את הצורך בנפח מזון גדול, ואילו זו שאכלה אורז או כל דבר אחר עם נפח מזון גדול לא תרגיש רעבה?

"כן. כי הגוף שלנו פשוט חייב להגיע ל'וסת משקל המזון' האישי שלו כדי להדליק את המנגנוני השובע שלו. כל ניסיון להגביל כמויות או לאכול פחות זוהי סכנה הישרדותית, הגוף שלנו לא מיועד 'לאכול פחות' וזהו אויב ההרזיה מס' 1 של רוב הנשים!".

אז מה בעצם קרה לכל מי שניסתה בעבר דיאטת הרעבה של 700 קלוריות שמורכבת מפריכיות וקוטג'?

מכיוון שהגוף שלנו לא מסוגל לאכול פחות, מה שקורה במצב כזה הוא שבשלב מסוים הגוף שלנו לוקח פיקוד ומעלה בצורה משמעותית את הפרשת הורמון הגרלין (הורמון הרעב) ובמצב הזה, אנחנו למעשה עומדות חסרי אונים בתחושת כישלון נוראית ורואים איך כל הקילוגרמים שהצלחנו לרדת עולים בחזרה פלוס עוד ריבית. זה נקרא "ריבאונד גרליני", פעולת פיצוי פיזיולוגית וצפויה לחלוטין, וכל מי עשתה אי פעם דיאטה יודעת על מה אני מדבר".

אבל אולי זה נובע מכך שפשוט לא עשינו מספיק ספורט? אנחנו מדברים כבר יותר משעה ובתור מאמן כושר הייתי בטוחה שתזכיר את עניין הכושר הרבה יותר מוקדם בשיחה.

"זה עוד מיתוס שאני רוצה לנקות מהשולחן. אנחנו לא צריכות לעשות ספורט כדי לרזות. בטח יצא לך לראות פעם קבוצות של רוכבי ורוכבות אופניים שעוצרות לשתות בבתי קפה, ובמבט חטוף על המשתתפים כמעט תמיד נראה שלרובם הגדול יש עודף משקל. 

גם מהניסיון האישי שלי ושל עשרות אלפים שעברו את התוכנית אנחנו יודעים שהרבה פעמים אחרי אימון כושר כמו ריצה, הליכה או כל פעילות גופנית אחרת, דווקא אז תוקף אותנו רעב.

אגב, מי שדוחף את המיתוס הזה שצריך לעשות ספורט כדי לרזות הוא גם חברות המזון. יש להן אינטרס שתמשיכי לאכול את הקרואסון שלהן שמכיל 500 קלוריות, ואח"כ תנסי לעשות שעתיים הליכה כדי להוריד חצי ממנו. הרי אם כולם היו מפנימים שספורט דווקא מעורר רעב, אף אחת לא היתה מתקרב לקרואסון הזה ואומרת לעצמה: 'לא נורא, אני ארכב שעתיים ואוריד אותו'".

ישנם עשרות מחקרים ענקיים ועדכניים שמסבירים מדוע המיתוס הזה הוא לא נכון, אבל אבחר כרגע באחד כדי להמחיש. חוקרים עקבו אחרי 31,000 נשים במשך עשר שנים, חלקן עשו פעילות אירובית שרובנו מקשרות להרזיה (ריצה, אופניים, ריקוד, הליכה ועוד) 5-6 פעמים בשבוע, וחלקן לא עשו שום ספורט בכלל במהלך השנה הזו.

בסוף השנה, החוקרים נדהמו לגלות שלא נצפה שום שינוי במשקל הגוף ואפילו באחוזי שומן! אפס! נאדה!

ספורט הוא מדהים וחשוב לבריאות הכללית, לאיכות החיים ולבריאות הנפשית – אבל אין לו שום קשר להרזיה, וכך זה תמיד יישאר כי רק היחס בין הורמוני הרעב והשובע קובעים את המשקל שלנו!

וואו, באמת מיתוס שלא חשבתי שדווקא מאמן כושר ישמח לנפץ כל כך מהר. אבל יש נושא אחד שאני לא מאמינה שתוכל שתוכל לנפץ כל כך בקלות - האכילה הרגשית. אל תגיד לי שגם זה מיתוס?

"אכילה רגשית זו בהחלט בעיה אמיתית, אבל מכאן ועד למפלצת הענקית שעוצרת כל אפשרות לרדת במשקל כפי שרבות מדמיינות אותה, יש מרחק רב. 

מה שחייבים להבין לעומק הוא שהאכילה רגשית בסופו של דבר מתקיימת גם היא בגלל בעיה פיזיולוגית – חוסר איזון הורמונלי – ולא נובעת מאיזה משבר פסיכולוגי מגיל 5 שאי אפשר לפתור אותו". 

סליחה, מה הקשר בין אכילה רגשית להליכים פיזיולוגיים?

"פשוט מאוד. כשאנחנו במצב של לחץ, מופרש בגוף הורמון שנקרא קורטיזול. למה הוא מופרש? כדי שכל הדם יגיע מהאיברים הפנימיים אל הגפיים כדי שנוכל לברוח או להילחם – זה הורמון מאוד חשוב מבחינה אבולוציונית למקרה של סכנת חיים.

אבל מה הבעיה? שהיום אנחנו יכולים לחוש את אותו הסטרס גם בלי סכנת חיים, רק ממייל שקיבלנו מהעבודה או משיחה קשה שהיתה לנו בבית".

אוקיי, ואיך זה קשור להשמנה?

"מה אנחנו צריכים במצב של 'הילחם' או 'ברח'? אנרגיה זמינה. והרבה. ומיהו ההורמון שאחראי על אנרגיה זמינה? האינסולין, אז ברגע שהורמון הקורטיזול משתחרר גם הורמון האינסולין משתחרר. מבחינת ההשמנה זה גורם ל'אפקט החסימה' – חסימה באיתות הורמון השובע – הלפטין. וזה בעצם מעגל הרשע שכל כך הרבה נשים סובלות ממנו בלי שהן מודעות לכך בכלל".

נשמע מעניין. מה עוד אפשר לעשות כדי להתגבר להתגבר על המפלצת הזו? והאם באמת היא מפחידה יותר נשים מגברים?

"אצל נשים בשונה מגברים, ניתן לראות שתהליך דיאטה מקושר בדרך כלל עם כניסה לדיכאון או עצבים ועצבנות. ואז המחיר הרגשי הוא אדיר. 

הדרך להתמודד עם האכילה הרגשית היא קודם כל לשתף ולקבל תמיכה, במקום בושה והתבודדות שגורמות למוח שלנו להבין שאנחנו נמצאים בסכנה ולמעשה רק מעצימות את אפקט החסימה.

כל אחת והתמיכה שהיא אוהבת – יש כאלו שצריכות ליטוף, ויש כאלו שצריכות שמישהו יאמין בהן, כל אחת ומה שעושה לה טוב. אבל רגע לפני שיורדים על קופסת גלידה או על מגש של עוגה, חייבים לדבר עם מישהו ולשתף מה עובר עלייך.  

זה הדבר היחיד שיוריד לך את הקורטיזול, וזה הדבר היחיד שיגרום למחשבות האלו בראש שמנסות לשכנע אותך בכל דרך אפשרית להתחיל את התהליך שלך מחר או ביום ראשון או אחרי החגים או בשנה החדשה – להיפסק". 

אז בפועל, אם עכשיו אני יושבת על הספה אחרי יום קשה בעבודה שבו לא הספקתי כלום, ויש במקרר קרטון שלם של גלידוניות שממש קורא לי, אתה תבוא לחבק אותי כדי שאני לא אמצא את עצמי אוכלת 60 מתוך 60 הגלידוניות תוך 60 דקות?

"שאלה מצוינת. בתוכנית ההרזיה של 'אמא חטובה', יש לנשים שלנו תמיכה ספציפית בדיוק בשביל הרגע הזה. כל מי שמרגישה שהיא ב'נקודת שבירה', יש לה בזמינות מאמנת חיטוב שעברה את התהליך ומוכנה לעזור לה, וכמובן לפעמים עוזר לשלוח הודעה בקבוצת הווטסאפ או הפייסבוק של משתתפות המחזור שלה שנמצאות בדיוק באותה נקודה כמוה וחוות בדיוק את אותם קשיים".

בר הורוביץ. מובילת תוכנית "אמא חטובה" לפני ואחרי שירדה 35 ק"ג במסגרת התוכנית

אבל עד כמה אתה כבר יכול לחדש לנשים, שעבור רובן זו בהחלט לא תהיה הדיאטה הראשונה?

"זה נכון שנשים מנסות המון דיאטות, הרבה יותר מגברים, אבל הן מנסות לפתור את שורש הבעיה על ידי פתרון של הסימפטום – לאכול פחות או לזוז יותר. אבל אם את לא פותרת את עניין החסימה ההורמונלית שבגללו השמנת מלכתחילה, זה פשוט לא יעזור לך". 

ומה דעתך על גישת "הבודי פוזיטיב" שלפיה כל השיח הזה שסופר לכל אישה כמה ק"ג עודפים יש לה הוא מאוד מיושן ושטחי ושלא צריך לתת למשקל הוא כל כך הרבה משמעות בחיים, בין השאר כי אפשר להיות שמנה, יפה ומאושרת, ויש עוד דברים בחיים חוץ מיופי?

"אז קודם כל גם אני הייתי שמן ושקלתי מעל 101 ק"ג ואין בי גרם של שמנופוביה. 

אני לגמרי מאמין שכל אחת צריכה לעשות מה שטוב לה, ואם טוב לה להיות מלאה יותר או פחות, זה מעולה.

אני לא רוצה לקשר אהבה עצמית למשקל, כי באמת שאין קשר. אני אהבתי את עצמי ב-101 ק"ג, אבל לא הרגשתי בשיא שלי גופנית ורגשית.

אבל אם היא לא מאוזנת הורמונלית ומרגישה פחות בשיא ממה שהיא יכולה, ומסיימת כל ערב עם צורך בלתי נשלט למתוקים, אז השאלה היא מה קורה כשהיא מסתכלת לעצמה בעיניים? האם היא מרגישה חופשייה או שפחה לחשקים שלה? אם היא מרגישה שהיא לא חופשייה – אני יכול לעזור לה להשתחרר מהשעבוד לאוכל ולמעגל הדיאטות והאשמה הבלתי נגמר."

אז מה צריכה לעשות מי שרוצה להשתחרר אחת ולתמיד ממעגל האשמה הזה שמתחיל אחרי אכילת חצי קופסת גלידה בלילה?

"פשוט. להירשם בחינם ולצפות בוובינר שיפרט בדיוק מהו השינוי שהיא הולכת לעבור ב-90 הימים הקרובים".

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »