בריאות

״FIRST FIT״: טכנולוגיה חדשה ל'עיצוב חיוך' מותאם אישית תוך פחות מ-120 דקות בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

רונן שביק  31.08.22 // 17:00

ביום שני, ה-8 באוגוסט, נפגשתי עם ד"ר אנקר ערוא (40) בקליניקה החדשה והמפוארת שלו בהוד השרון.
״ממש לא מזמן סיימנו לבנות אותה…״ הוא סיפר לי. כשאני מסתכל על כל המכשירים והטכנולוגיות, אני עדיין לא מבין שלפניי נמצאת המהפכה שמיליוני ישראלים ואנשים בעולם חולמים עליה מדי יום. וביניהם
גם אני.

בביטחון מוחלט ד״ר אנקר מושיב אותי מולו ונותן לי כוס מים. עד היום האיש שמולי ראה ושינה מאות חיוכים של אנשים, והגשים להם את החלום לצחוק בגאווה וביטחון. 

ניסיתי להבין, מה שונה ומה מיוחד בשיטה של ד״ר אנקר, מה הופך אותו לרופא שיניים כל כך מוביל שהשם שלו נשמע בכל מקום? מה מיוחד דווקא בטכנולוגיה הייחודית First Fit? האם באמת אפשר "לעצב" את החיוך שלי מראש, לפני תחילת הטיפול? והאם ישנה דרך לסיים עם הטיפול תוך פחות משעתיים – שלוש? ואם כן, איך יכול להיות שעדיין לא כל מדינת ישראל עומדת מחוץ לקליניקה של ד״ר אנקר??

 ד"ר אנקר במרפאה. "הטכנולוגיה קפצה מדרגה, אבל רוב רופאי השיניים עדיין לא שם"

ד״ר אנקר מתחיל את השיחה ביננו, כשהוא משתף אותי במקרה של מטופלת שלפני כמה ימים סיימה טיפול ציפויי שיניים במרפאה החדשה והמשוכללת שלו שנמצאת בהוד השרון.

״היא מורה״ הוא פותח, כשאני לוגם שלוק מים. ״היא אמרה לי שכל זמן שהיא דיברה או צחקה אז היא שמה את היד שלה על הפה, כדי שלא יראו את החיוך. היא ידעה שהתלמידים צוחקים עליה ואפילו המורים מדברים על החיוך שלה מאחורי הגב.

הביטחון שלה היה ברצפה, היא אפילו שקלה לעזוב את העבודה כדי שלא תצטרך לדבר יותר מול אנשים.

היא התביישה בחיוך שלה, השיניים באמת נראו רע, צבע השיניים היה צהוב כהה וגם הצורה שלהן הייתה בעלת נטייה מוזרה. היא פתחה בפניי שבכל התמונות שלה היא נאלצת לחייך בפה סגור.״ 

נורא ד״ר, אני מקווה שזה סיפור עם סוף טוב …

״אתה יכול להיות רגוע, אחרי הציפויים ויומיים של עבודה בבית הספר היא חזרה אלי לבדיקה שגרתית ואמרה לי שכל המורים והתלמידים שאלו אותה בפליאה, מה עשית בשיניים?! בזמן שהם לא מפסיקים להחמיא לה. הביטחון העצמי שלה עלה לרמות שלא היו לה מעולם!

כמובן שהיא כבר לא שמה את היד על הפה כשהיא מחייכת. התחילה לדבר, צילמה תמונות לפייסבוק עם חיוך פתוח ומנצנץ, ונראה שהביטחון העצמי שיש לה עכשיו שווה יותר מ-1000 שעות ייעוץ של פסיכולוג".

זה מדהים ד״ר! אבל לפני שנכנס לעומק ולשיטה החדשה שאתה מציע, אתה יכול להגיד לי למי הם בכלל האנשים שצריכים לעשות ציפויי שיניים בפה שלהם?

״אז ככה, האנשים שעבורם בגדול הומצאו ציפויי השיניים הם אותם אנשים שכבר לא יכולים לחייך מול המראה אפילו מרוב הבושה וחוסר הביטחון. בכל פעם הם צריכים לשים את היד על הפה כדי שלא יראו את השיניים שלהם. 

בד״כ אלה יהיו אנשים שיש להם שיניים בצורה לא מחמיאה (לא טבעית), כמו למשל אנשים עם שיניים קטנות מדי, שיניים שצמחו לא נכון, שיניים גדולות מדי או כמה שיניים בודדות עם נטייה החוצה או פנימה וכיוון  שלהן לא תואם את הכיוון של שאר השיניים שבפה.  

בנוסף, כמובן גם אנשים שנשברו להם שיניים והם חייבים לתקן את החיוך. אנשים שנפלו להם שיניים ממכה חזקה, מחולשה של השיניים או ממחלות בפה. אנשים שהשיניים שלהן ממש צהובות או אפילו כבר שחורות בגלל צבעי מאכל, עישון וכדומה. 

אנשים נוספים שחייבים להגיע לטיפול ציפויים, הם אלה שעשו ציפויים בעבר ולא מרוצים מהתוצאות, ועכשיו הם לא יכולים לסגור טוב את הפה, לא מרגישים בנוח עם השיניים וסובלים מכך שהלסת לא נסגרת טוב.

כמו שאנשים שאסתטיקה חשובה עבורם, והם תמיד חלמו על חיוך הוליוודי, או פשוט חיוך יותר יפה ומחמיא לפנים, אז ציפויי שיניים הוא הטיפול האידיאלי עבורם. דרך אגב, אם לשים את האצבע על האנשים שמגיעים אלי יותר מכולם, הם בד״כ אנשים שביום-יום הם עומדים מול אנשים או מצלמה. מרצים, מורים, אנשים שמציגים על במות, דוגמנים או אנשי טלוויזיה הם אנשים שאני רואה הרבה. 

אבל, טיפול של ציפויי שיניים הוא קודם כל עבור מי שהביטחון העצמי שלו נפגע, והוא מרגיש שהוא חייב לעצמו חיוך חדש ויפה.״

אז אחרי שהבנו מי הם האנשים שצריכים ציפויי שיניים, תוכל בבקשה לפרט לי מהו ההבדל בין השיטה שלך, לבין רופאים אחרים?

״בוודאי יקירי! תראה, כמו בכל תחום בשנים האחרונות אנחנו רואים את הטכנולוגיה עושה קפיצות משמעותיות וכן גם בעולם רפואת השיניים. מכוניות חשמליות, סמארטפונים עם זיהוי פנים ותשלום במכולת באמצעות המכשיר הנייד נראים לנו כמו דבר לגיטימי לחלוטין, וכך גם יישור שיניים, השלמת שיניים, צביעת שיניים וכו׳ באמצעות מה שנקרא טכנולוגיית ה-'FIRST FIT'.

אמנם, לצערי רוב רופאי השיניים עדיין לא עשו את קפיצת המדרגה הזאת. אבל בוודאות זה רק עניין של זמן".

אוקיי, ומה זה אומר שכל הטיפולים עוברים לטכנולוגיית ה״FIRST FIT״?

״שאלה מעולה. ה'FIRST FIT' היא בעצם טכנולוגיה המאפשרת להכין ציפויי חרסינה לשיניים, ו'למדוד' אותם מראש, עוד לפני שהם נוצרו. הכל באמצעות המחשב.

לדוגמה, מטופל נכנס למרפאה בבקשה לשנות את החיוך שלו אחת ולתמיד. באמצעות טכנולוגית ציפויי חרסינה בשיטת ה״FIRST FIT״. המטופל מבצע בזריזות את הצילומים והסריקות הדיגיטליות. לאחר מכן, אנחנו מקבלים באופן מיידי הדמיה של הפה שלו על המסך. מה שמאפשר לנו לבחור את צבע השיניים, הצורה של השיניים ובניית החיוך.  בעצם, בפעם הראשונה למטופל יש בידיים את היכולת לחזות כיצד החיוך שלו יראה!

לאחר מכן, הציפויים מיוצרים ומושחזים בהתאמה מלאה להדמיה הדיגיטלית שהכנו במחשב. משם, תוך 120 דקות בדרך כלל השיניים מוכנות ומודבקות בפה של המטופל". 

בדרך לחיוך הוליוודי. עיצוב שיניים תואם סד
 

רגע… כל זה קורה תוך מפגש אחד?!?

״כן. המטופל מגיע ויוצא עם החיוך שחלם עליו כל חייו תוך 120 דקות. במקרים שיש 24 שיניים (2 לסתות) אז אפשר להגיע ל-3 וחצי שעות של עבודה. וזהו. המטופל יוצא כמו חדש". 

וואו, נשמע לי קצת הזוי שעד היום אנשים נאלצו לחכות שבועות כדי לסיים את ציפויי החרסינה…

״האמת שכן, כשיש טכנולוגיה כזאת כל העיכובים מהעבר נראים חסרי היגיון לחלוטין. היום משחיזים ומדביקים את השיניים באותו יום. בעבר השחזה לשיניים, לקיחת מידות הכנת הציפויים במעבדה ואז התאמות ותיקונים היו לוקחים לפחות 2-3 מפגשי טיפולים. עכשיו זה נגמר במפגש אחד קצר.״

ד"ר אנקר. "הטיפול לא כואב ב100%"

מצד אחד טיפול קצר זה חשוב. אבל מצד שני, כשעושים הכל מהר, זה לא אומר שגם האיכות של השיניים יורדת?

״זאת שאלה חשובה מאוד, כי אחד הנושאים הכי חשובים עבור אנשים שעושים ציפויי שיניים היא לכמה זמן הם יכולים לצפות שהשיניים החדשות ישמרו על הצבע, החוזקה והעמידות שלהן? 

והתשובה היא: מהירות הטיפול ממש לא קובעת את איכות השיניים, אלא סוג החומר שבו רופא השיניים משתמש כדי להכין את הציפויים.

תחשוב על זה כמו למשל במקרה של בניית קיר. אתה יכול לבנות קיר גבס וקיר בטון. גם אם סיימת לבנות את קיר הבטון מהר יותר ממה שבנית את קיר הגבס, הוא עדיין ישמר לאורך זמן ארוך יותר, הוא יהיה חזק יותר, יציב יותר וכזה שתוכל לקדוח בו בעתיד ולא לפחד שהוא יתפרק.

ובאופן יחסי לחומרים בהם עושים שימוש בשיטות הישנות לציפויי שיניים, בשיטת ה-first git משתמשים בחומר שהוא 'בטון חסין אש'".

אוקיי ד״ר נשמע מעולה, עכשיו רק נשאר לי להבין מהו בדיוק החומר הזה שמשתמשים בו First Fit?

״אין בעיה, קודם כל הקדמה קטנה… תראה, לצערי רוב רובן של מרפאות השיניים שמשתמשות בשיטות הישנות לציפוי שיניים, משתמשות גם בחומר שנקרא 'קומפוזיט', שהוא גם החומר איתו עושים את סתימות השיניים והחומר הזה לא מומלץ כל כך עבור ציפויי שיניים! 

הסיבה שהוא פחות מומלץ, היא כי הוא סופח לעצמו צבעים עם הזמן, כשאתה שותה, אוכל ומעשן. אולי לסתימות שלא רואים הוא יכול להתאים, אבל לא לטיפול שמטרתו העיקרית היא שיניים אסתטיות ויפות.

אנחנו לעומת זאת, משתמשים בחומר שנקרא חרסינה מלאה של EMAX. ה-EMAX, הוא חומר שמיוצר ליטיום דיסיליקט על בסיס זכוכית מאוד יפה. בד״כ גם הצבעים שאפשר להשיג איתו הם הצבעים הכי מבוקשים בהוליווד ורק איתו עושים ציפויים בצבעי ״בליץ 1״ ו״בליץ׳ 2״ שהם הצבעים של מה שנקרא היום בעולם ציפויי השיניים גם ה'הוליווד סמייל'. 

והכי חשוב, הצבע של האיימקס נשמר כמעט לתמיד, בזמן שהוא לא סופח לעצמו צבעים אחרים. מי שראה את החיוך של אחד הזמרים המפורסמים ביותר בארץ, יודע שהצבע נשמר לאורך זמן.״ 

מדהים! אגב, אם אני רוצה צבע שיניים יותר טבעי, אפשרי להשיג אותו באמצעות האיימקס בטיפול FIRST FIT?

״כמובן, אתה לא חייב לעשות חיוך הוליוודי כזה שכולם ידעו שעשית טיפול בשיניים. אפשר לייצר צבע טבעי לחלוטין. כדי לייצר צבעים שהם טבעיים משלבים כמה צבעים בשלב הבנייה על ידי טכנאי השיניים. בבנייה קוראים לה 'פלדספטית'. טכנאי השיניים בונה שכבה על שכבה, צבע של גליץ, צבע של גוון אחר ואז הצבע של הציפויים מקבל גוון יותר טבעי.

עוד הבדל חשוב בין האיימקס לקומפוזיט הוא האפשרות לשלב יותר מגוון אחד של צבעים, ואז עושים בנייה על ידי טכנאי השיניים ומשיגים כל צבע שהפציינט מבקש". 

אלה חדשות טובות בהחלט. עכשיו כדי להיות רגוע לחלוטין, חשוב לי לדעת עד כמה הטיפול כואב?

״תראה ידידי, השאלה ששאלת עכשיו היא כמו שאני אשאל אותך עד כמה כואב לך לנעול נעליים בבוקר? 

אם היית מדבר איתי על השתלות או ניתוח, אז הייתי אומר לך שיכול להיות כאב. אבל כשמדובר בציפויי חרסינה, וכל העבודה שיש לך בפה היא בסה״כ עבודת הרכבה של הציפויים על השיניים, אז אתה צריך להיות רגוע לחלוטין. הטיפול לא כואב ב-100% ואני לא אומר את זה רק כדי להרגיע. זה פשוט טיפול שאין בו חיתוך, עקירה או השתלה.

אם יש כאב קטנטן מרגישות, אז הוא נעלם בהרדמה מקומית. גם במרפאה שלי משתמשים במערכת אילחוש ממוחשבת חדשנית תוצרת צרפת שנקראת SleeperOne5. זה בעצם מכשיר שנותן את הזריקה לאט לאט, טיפה טיפה באופן דיגיטלי. 

זה אומר שבמקום שהרופא יזריק את ההרדמה, אז כל מה שהוא עושה זה להניח את המכשיר על האזור שהוא רוצה להרדים, והמכשיר נותן את הזריקה בפולסים מדויקים ומדודים. כאב בזמן ההרדמה בטיפולים רגילים נובע מהלחץ של החומר בתוך החניכיים ולא מהדקירה.

צריך להבין שהיד של הרופא לא יודעת כמה חומר הוא מזריק ובאיזה לחץ. לעומת זאת, המכשיר הוא מאוד מדוד, לכן אין כאב כי אתה לא מקבל את כל החומר שבזריקה בבת אחת. אגב, את המכשיר הזה אי אפשר למצוא בכל המערכת הציבורית".

טכנולוגיה שמשנה חיים. לפני ואחרי הטיפול 

לאחר הטיפול, אני פשוט חוזר הביתה וחי את חיי? או שיש עוד פעולות שחשוב שאדע?

״חשוב שתדע שאתה לא יכול לאכול בשעתיים הראשונות. לאחר מכן, כמו בכל טיפול שיניים שגרתי אנחנו נקרא לך לבדיקה שגרתית, אבל מעבר לכך – אתה חופשי. הטיפול הוא קצר ויעיל, אין צורך להגיע לטיפול בהמשכים. הכל קורה באותו היום ותוך זמן די קצר״.

אגב, ציפוי בשיטת ה-FIRST FIT עוזרת גם למי שרוצה ליישר שיניים?

״תראה, ציפויי שיניים יכולים לעזור מעט עבור מי שיש לו סטיות קטנות בשיניים, או חיוך מעט עקום. אבל חשוב מאוד לומר את זה כבר עכשיו, ציפויי שיניים ולא משנה באיזה שיטה, הם לא תחליף לטיפול של יישור שיניים. 

זה כמו להשוות תפוח לאבוקדו. ברגע שהשיניים עקומות, קודם כל צריך טיפול של יישור שיניים באמצעות גשר לשיניים או Invisalign, שזה מעין סד שקוף שמרכיבים על השיניים. רק לאחר מכן ניתן לעשות ציפויים."

120 דקות של טיפול – ויש לכם סיבה לחייך. עיצוב הציפוי במעבדה

האמת, אותי שכנעת ד״ר. אתה ממליץ לעשות טיפול FIRST FIT לכל אדם שרוצה לשים סוף להתעסקות עם השיניים תוך יום אחד?

״אני ממליץ לכל אדם שלא אוהב את הצבע של השיניים שלו, שלא אוהב את הצורה של השיניים, לכל אדם שמתבייש בחיוך שלו, שיש לו בעיות של ריח רע מהפה, או ריקבון שיניים לצפות בהדרכה על ציפויי חרסינה בשיטת ה-FIRST FIT, ולהבין אחת ולתמיד כיצד לשים לבעיה הזאת סוף אחת ולתמיד.״

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »