תרבות

בלי הפתעות: קבלן השיפוצים שאימץ את השיטה "השוויצרית" ומוכן לשלם 1000 שקל קנס על כל שבוע איחור

הילדים עזבו את הבית והגיע הזמן להשתדרג לדירת חלומות? בעולם פרוע כמו תחום השיפוצים שבו קשה למצוא אנשי מקצוע שעומדים במילתם, עבור כל מי שמתעניין בשיפוץ כללי בפרויקטים של 120,000 שקלים וצפונה – קבלן השיפוצים אייל סקופ טוען שהוא מוכן להתחייב לכך שהפרויקט יסתיים בול בזמן המתוכנן וללא שום "הפתעות" כמו הוצאות לא מתוכננות או גימור שהוא פחות ממושלם. בשורה חדשה בעולם השיפוץ או עוד ישראבלוף? יצאנו לבדוק. 

רונן שביק  17.08.22 // 16:00

"כשתכננתי את דירת החלומות שלי, היה לי ברור שאני לא הולכת להתפשר על פחות ממעצבת פנים מעולה. השקעתי המון כסף בתכנון", משחזרת דניאלה (52) מרמת השרון. "אבל דבר אחד לא לקחתי בחשבון – את הנטייה של קבלני שיפוצים 'לעגל פינות' ולחסוך על חשבוני בכל דבר קטן. מסתבר שבאמת לפעמים הזול הוא היקר". 

דניאלה מספרת כי הקבלן ששכרה עשה שימוש בצנרת של חברה סינית לא מוכרת בעוד שבחשבון שהגיש לה הוא דווקא חייב אותה בעלות צנרת של חברה ישראלית איכותית.

התוצאה היתה מבהילה: הצנרת התפוצצה ארבעה חודשים לאחר סיום העבודות, ודניאלה נאלצה להשקיע עוד עשרות אלפי שקלים לא מתוכננים כדי לתקן את הנזק שנוצר. 

"הוא ידע שאין לי שום דרך לבדוק בזמן אמת באיזה צנרת הוא עושה שימוש, ופשוט חסך על חשבוני. זה נורא". 

הסיפור של דניאלה הוא רק קצה הקרחון של אחד התחומים שהכי מפחידים את הצרכן הישראלי, שיפוצי הדירות, שעבור מאות אלפים מהווה סוג של "חור שחור" שרק המחשבה להתחיל אותו מעוררת חלחלה. 

מתחייב לעמידה בזמנים ולמחיר שלא יתנפח. אייל סקופ

"כל מי שמתכנן שיפוץ בדירה חושש מ-3 'תרחישי אימה' עיקריים", מסביר אייל סקופ קבלן שיפוצים בעל ניסיון של 14 שנים. 

"החשש הראשון הוא שהקבלן ירמה אותו – כלומר ישתמש בחומרים זולים ובאופן כללי יתגלה כ'חאפר' שעושה עבודה גרועה ולא מקצועית. החשש השני הוא מחריגות בתקציב ובזמנים – כלומר ככל שתתקדם העבודה המחיר יתנפח למימדים שלא מזכירים בכלל את הסכום שדובר עליו בהתחלה, והעבודות יתארכו הרבה מעבר לזמן שתוכנן. וכמובן הפחד הגדול מכולם – שהקבלן פשוט יברח באמצע וישאיר עם הלקוח עם התחתונים למטה".

תגיד לי, יש סיבה מיוחדת שזה ככה? מה, כל הקבלנים נולדים עם גנים של רמאים?!

"יצר הקבלן אולי טוב מנעוריו", מחיייך אייל, "אבל זה לא מקרי שהתחום הזה ספציפית זכה לתוכנית טלוויזיה משלו שמתמקדת ביושרה של בעלי המקצוע ('יצאת צדיק'). הבעיה היא שלקבלני השיפוצים יש המון פיתויים והזדמנויות לרמות. הכל מתחיל בכך שחלק גדול מהם, שמסובך כלכלית עד הצוואר, מבקש לעבוד ב'שחור'. 

זה ממשיך בכך שלרוב רובם של הלקוחות אין מושג מה הקבלן שלהם עושה, ולכן, כמו בתחום המוסכים שגם אותו אף אחד לא מבין, יש כאן פיתוי לא קטן לעגל פינות ולרמות.

הפיתוי הזה מתבסס בעיקר על כך שגם אם עשית עבודה לא טובה או השתמשת בחומרים זולים, ברוב הפעמים הנזק יתגלה הרבה אחרי שהעבודה תסתיים – ואז לך תחפש את הקבלן כדי לתבוע אותו".

יש נקודות תורפה מסוימות שבהן קבלנים נוטים 'לעגל פינות' על חשבון הלקוח?

"בוודאי. קודם כל, בשימוש בחומרים זולים, למשל שימוש בצנרת של חברות לא מוכרות עם איכות גרועה. וכמובן, כשיגיע הפיצוץ – הקבלן כבר לא יהיה שם. כמו כן, חשוב לזכור שמדובר בעבודה שדורשת דיוק, ורוב הקבלנים יעדיפו לחסוך בזמן ובשימוש בכלים יקרים על חשבון הדיוק והאסתטיקה. 

סתם דוגמה קטנה – לפני שמרכיבים קרמיקה מסביב לברז בקיר, צריך ליצור חור קטן מסביב לברז. יש כאלו שיעשו חור גדול וימלאו אותו עם עם רובה, ויש כאלו שיעשו חור קטן עם כוסית מיוחדת לקידוחים בקרמיקות. קידוח זו עבודה יותר מדויקת ויפה כמובן, אבל היא מצריכה יותר זמן וכלים יותר יקרים, ולכן לא מעט יעגלו כאן פינות.

יש כמובן גם סיפורי זוועה של ממש. אני למשל ראיתי במו עיניי לא מעט מקרים שבהם קבלנים עשו פתח הכנה לדלתות ולחלונות, ופיספסו ב2-3 ס"מ – ואז היה צריך לתקן הכל טלאי על טלאי מה שעיכב דרסטית את העבודה והכניס את הפרויקט לעלויות מיותרות." 

אני מבין שזה עוד "כסף קטן" לעומת החשש הגדול של הלקוחות שגם החשבון ייצא עקום בסוף - כלומר יילך ויתנפח...

"כן, זו אחת הנקודות הכי משמעותיות שבהן יש לקבלנים יש פיתוי לרמות את הלקוח. הקבלנים יודעים מראש שיש עבודות שיצוצו פתאום באמצע השיפוץ, אבל הם לא רוצים לחשוף זאת בפני הלקוח בהתחלה – הכל במטרה להגיש לו הצעת מחיר זולה שתגרום לו לבחור בהם.

כך למשל, הרבה קבלנים 'נזכרים' באמצע השיפוץ שצריך לבצע איטום ברצפת חדר האמבטיה כדי שלא תהיה נזילה לשכנה המתגוררת בקומה התחתונה. הם כמובן ידעו זאת קודם, אבל לא גילו זאת ללקוחות כיוון שידעו שיש בידיהם 'קלף סודי' – הניסיון מראה שעוד לא נולד לקוח שסירב לעבודת איטום. ולכן, הם ידעו שהלקוח יוסיף את הכסף בלי לחשוב פעמיים גם אם זה ינפח את המחיר בעוד 8,000 שקלים".

בלי "לעגל פינות". אייל והצוות בעבודה

רק לשמוע על כך גורם להתנפחות של כמה ורידי עצבים... יש עוד סודות כאלו שמסתירים מאיתנו?

"בטח. למשל כדי להתקין רצפת פרקט, צריך קודם כל לעשות הכנה לכך, זה נקרא 'מדה מתפלסת' – חומר שמניחים לפני ביצוע הריצוף כדי שהמשטח יהיה מיושר כנדרש. כולם יודעים את זה, אבל לא כולם יספרו על כך ללקוח בשלב ההתחלתי. ואז, תוך כדי השיפוץ פתאום הלקוח מגלה שצריך להוסיף עוד 10,000 שקלים.

דוגמה נוספת היא במקרה שבו השיפוץ כולל הריסת קיר בבית – ברוב המקרים הליך כזה מחייב אישור של מהנדס ("קונטרקטור"), אחרת זו עבירה פלילית. אז גם כאן, קבלנים 'ייזכרו' בדרישה הזו פתאום, ויגידו לך באמצע העבודות: 'צריך אישור, אבל יש לי חבר מהנדס וזה יעלה לך עוד 7,000 ש"ח תוספת'".

ומה קורה אם הלקוח דווקא הוא זה שסובל מבעיות זיכרון, ובאמצע השיפוץ נזכר שבעצם הוא רצה עוד 15 נקודות חשמל?

"למרבה הצער זה נכון שבעיות זיכרון פתאומיות מתפרצות בקרב לא מעט מהלקוחות דווקא בזמן השיפוצים", מחייך אייל.

"אלא אם כן מדובר בחוזה מסודר ושקוף כמו שלי שבו הכל ידוע ומתומחר מראש, הקבלן הוא תמיד זה שמנצח (ואת זה אנשים לא מבינים). אם לא אמרתם לקבלן בהתחלה שאתם רוצים כל מיני תוספות כמו למשל עוד 10 נקודות חשמל, אז התוצאה תהיה שתצטרכו להתמקח איתו על המחיר תוך כדי העבודות, ומעבר להרגשה הלא טובה שעלולה להיגרם לשני הצדדים, ברור למי יש יותר כוח במעמד הזה".

וזה עוד לפני שדיברנו על הפחד הגדול מכולם - בריחה של הקבלן באמצע העבודות. למה זה קורה?

"אז הכל מתחיל ונגמר בכך שהקבלנים רוצים להציע הצעת מחיר נמוכה ככל האפשר במטרה לזכות בעבודה, והם בעצם לא לוקחים שום מרווח ביטחון למקרה שתתגלה בעיה כלשהי. אבל כמו שכבר הבנו, הטקטיקה הזאת היא די מסוכנת ללקוח בסופו של דבר.

בפועל, הקבלן מחשב כמה יעלו לו העובדים והחומר, מוסיף על זה עוד 15,000 שקל כרווח לעצמו – ונותן הצעת מחיר זולה שקשה להתחרות בה. התוצאה היא כמובן שבכל מקרה של בעיה הזול מתגלה כיקר מאוד, ואם לקבלן היתה טעות בחישוב, הוא לא ישקיע על חשבונו 10,000 שקלים כדי לתקן אותה – אלא יעדיף לברוח. זאת תופעה די נפוצה לצערי". 

וואו, מלחיץ. אז איך בדיוק אני יכול לבדוק את היושרה של הקבלן? הרי לחבר אותו למכונת אמת אי אפשר…

"אז בוא נתחיל בזה שתבדוק את הרקע שלו ובין השאר תוודא שיש לו ביטוח קבלנים. אני למשל מציע לכל לקוח שלי לקבל רשימת ממליצים, אנשים שביצעתי אצלם עבודות בעבר, ושאפשר להתקשר אליהם ולקבל חוות דעת. כדאי להתקשר לא רק לממליץ אחד, אלא להתעקש לדבר עם 3-4 כאלו.

יתרה מכך, אני מפציר בלקוחות פוטנציאליים שלי לא להסתפק רק במשמע אוזניים, אלא ממש להגיע פיזית לאחד הבתים שבהם אני מבצע בהם עבודות בפועל, ולראות בעיניים כיצד העבודה מתבצעת. בדרך הזו הם יכולים להתרשם עד כמה הצוות שלי מקצועי, בזמן אמת."

עדות מלקוחה " הלכת יד ביד איתנו ועם המעצבת להגשים לנו את דירת החלומות."

אוקיי, בוא נגיד ומצאתי אדם ישר. מה עושים עם כל הקטע של האיחורים וההתקלות?

"שמע, כאן כבר אפשר לומר שמדובר בעניין תרבותי שפחות קשור דווקא לתחום השיפוצים. אתה מכיר תחום כלשהו שבו ישראלים כן עומדים בזמנים? זו גם מעין ציפייה שמגשימה את עצמה. 

רוב הלקוחות מניחים מראש שהשיפוץ לא באמת יסתיים בזמן שנקבע, וככה זה גם נראה בסוף. אגב, רוב הלקוחות ירגישו מאוד מרומים אם יתברר להם שהקבלן למשל השתמש בחומר אחר מזה שנקבע ביניהם, בעוד שלגבי זמנים משום מה רובם יגלו סלחנות.

אני יודע שזאת נקודה רגישה אצל ישראלים, לכן במקרה שלי למשל יש התחייבות שאומרת שעל כל שבוע איחור אני משלם ללקוח קנס של 1000 שקל. שמעת פעם על דבר כזה?"

וואו, האמת שלא. אבל עזוב אתה לא הרוב. תגיד, יש לבעלי הדירות דרך להתגונן בפני כל "הישראבלוף" הזה שאתה מתאר?

"בהחלט. אחת הסיבות לכך שהרמאויות האלו ממשיכות, היא שרוב האנשים חושבים באמת שאין מה לעשות נגדן. אבל האמת היא שבהחלט יש. 

אז קודם כל הטיפ הכי חשוב שאני יכול לתת הוא לזכור שהמחיר הוא לא חזות הכל. כמה חודשים לאחר השיפוץ אתם כבר לא תזכרו את העלות המדויקת שלו, אבל אם היו בדרך ריבים, צעקות, עצבים והרבה הרבה טעויות – אתם תזכרו את זה כל החיים. לכן לפעמים כדאי להשקיע קצת יותר, כדי לישון בשקט ולעבוד עם קבלן בעל יושרה ומקצועיות מוכחות." 

איך עוד אפשר לדעת שהקבלן שעומד מולי הוא אדם ישר?

"תראה, במקרה שלי הכל מתחיל עוד לפני שהגעתי. אם אני קובע עם הלקוחות פגישה ב-8, ב7:50 אני מחכה להם למטה. אני תמיד מקדים, אם הבטחתי שהם יקבלו הצעת מחיר עד סוף היום – יש להם הצעת מחיר עד סוף היום. אם אמרתי שאתן להם 2 ממליצים – אני שולח להם באותו רגע שמות של 2 ממליצים. 

מאוד משתדל לעמוד במילה שלי כבר בהתחלה עוד לפני שסגרנו משהו. אני מסביר להם לפני כל התהליך איך הכל יעבוד, איך עובדים, צורת העבודה שלנו.

אם למשל עובדים בבניין דירות, אז לפני שמתחילים לעבוד אני תולה שלטים עם השם, עם הטלפון ועם התנצלות על הרעש. כשמגיעים לבניין אני דואג שהלובי תמיד יהיה נקי, שהמעלית תהיה נקייה, שהדירה שאני עובד בה תהיה נקייה. מאוד שומרים אצלי על הסדר והניקיון ושהשכנים יהיו מרוצים עד כמה שאפשר.

אייל עם לקוחה מרוצה בזמן שיפוץ

ומה לגבי התשלום, איך אני יכול לדעת שהקבלן לא יברח לי באמצע?

"אז אצלי למשל, לא יכול להיות מצב כזה כי התשלום הוא רק לפי קצב העבודה. אין דבר כזה מקדמה 'שמנה' ואין דבר כזה גם שאבקש ממך 50% מהסכום אחרי ששברתי את הקיר הראשון ובעצם עשיתי רק 3% מהעבודה. 

איך הלקוח יכול להיות רגוע? אסור שהתשלום יימסר מראש באופן משמעותי ככה שהלקוח ירגיש 'אסיר' של הקבלן שלו. השליטה צריכה להישאר אצל הלקוח, רק ככה זה הוגן לשני הצדדים לכל אורך הדרך."

בסדר גמור. עכשיו נגיד ומצאתי אדם ישר, איך אני יודע שהוא מקצוען והעבודה נעשית באיכות גבוהה?

"אם אתה רוצה לבדוק את איכות העבודה, פה כבר צריך לרדת לרזולוציות קטנות של חומרים, מכשירים ובדיקות של 'הפרטים הקטנים'.

אצלי למשל משתמשים בלייזר כדי לסמן את הקרמיקה כך שלא תיחתך באופן לא אסתטי. הצוות שלי מקפיד על הפרטים הכי קטנים כמו גובה של אסלה, גובה של ברז, כל מתגי התאורה באותו גובה, הקפדה על שימוש בחומרים הטובים ביותר שיש – למשל דבק איכותי שעולה 65 ש"ח לשק ולא 35 ש"ח כמו קבלנים אחרים, צנרת איכותית של חברת S.P ולא חיקוי סיני."

אוקיי זה מתחיל כבר להיות מעניין. ולמי שרוצה לעבוד איתך, איך זה עובד בדיוק?

"בשלב ראשון אנחנו קובעים פגישה בדירה שרוצים לשפץ, שבה הלקוח מסביר לי מה הוא רוצה לעשות. אני יושב איתם על כוס קפה מסביר קצת על עצמי, אני מסביר שאני 14 שנים קבלן, ושיש לי 4 צוותים וותיקים. מאוד חשוב לי שהכל יהיה בנוחות וקפדנות. 

אני מסביר שהעובדים שלי תמיד עם חיוך ואפשר לשאול אותם כל שאלה, וכולם מאוד נחמדים. אני דואג לרווחת השכנים, שם שלטים של התנצלות ודואג לניקיון. אם יש למשל שכן שיש לו למשל פגישת זום בזמן מסוים והוא מבקש ממני מראש לא לקדוח בשעה X, אז כמובן שלא נקדח ונתחשב בו. 

אני מסביר להם שהצעת המחיר מפורטת ברמת הבורג ככה שאם הם יירצו להוסיף עוד משהו, הם ידעו כמה זה עולה. אצלי אין הפתעות. 

בשלב הבא אני אמור לקבל רשימת דרישות מהמעצבת שלהם. זה סוג של טבלת אקסל עם מלא שורות של כל מה שעושים, כל המשימות. פה אני תמיד מיידע את הלקוחות שלי לגבי הדברים שהמעצבת לא רשמה להם וצריך לקחת בחשבון, כי אחרת יבוא קבלן אחר וייתן הצעת מחיר זולה (שכמו אמרנו אחר כך יש 'הפתעות').

יש לקוחות שזה לא מוצא חן בעיניהם, ובשלב הזה אנחנו מבינים יחד שהעבודה איתי פחות מתאימה להם כי אצלי אין 'עיגולי פינות' ולכן אני לא הכי זול בשוק. יש עבודות שנפלו לי ככה, כי קבלנים אחרים אמרו ללקוח – לא צריך, יהיה בסדר, נסתדר כבר. ובסוף היו צרות והלקוח יצא עם תחושה נוראית.  

מי שמתחבר לשיטת העבודה שלי, משם הדרך די פשוטה. אנחנו מסכמים לוחות זמנים ותנאי תשלום לפי התקדמות הפרויקט, ואז אפשר לצאת לדרך." 

לפני ואחרי של חדר אמבטיה

ומה עוד ההבדל בינך לבין אחרים, מלבד היושרה הקיצונית והעמידה בזמנים?

"האמת? אני מאלה שאוהבים להגיד הכל, גם אם זה כאילו 'יורה לי ברגל'. אני תמיד מעדיף להגיד ללקוח על כל דבר שיכול להוות בעיה. 

למשל, היום הייתי במחסן שנהפוך אותו לדירות. מחסן מאוד ישן, יש ברזל חשוף בתקרה, צריכים לפתוח, לקדוח לשקם את הברזל, אז אני מעדיף מראש להגיד שיש לכך עלויות. אני אומר להם אני לא יודע אם נצטרך את העלות הזו אבל זה כתוב בחוזה בהצעת מחיר למקרה שכן. 

אני אומר להם שאני רוצה להיות הכי שקוף איתם לא רוצה שיהיו חייבים לעשות משהו שאני ידעתי מראש שנצטרך לעשות ולא אמרתי להם.

בנוסף, אצלי תמיד יש ללקוח עם מי לדבר. אני בן אדם שמאוד קל לדבר איתו, לא נבהל מכלום, ומאוד מוצא פתרונות לכל דבר, הלקוח איתי בסביבה מאוד תומכת.

למשל, אני עובד בדירה בכפר סבא שבה עושים מרפסות לכל הבניין. הבטיחו שם לדיירים שזה ייגמר בעוד חודשיים, אבל זה ייגמר בעוד 4 חודשים אולי. תמכתי בלקוחה כמה שיכלתי, הכנו לה את הכל בבית והשארנו חלק קטן בסלון שסגרנו עם קיר גבס כדי שהיא לא תראה את כל הבלגן בחוץ שעושים לה את המרפסת, עד שהמרפסת תהיה מוכנה.  

שמע, אני כל כך הרבה שנים בתחום, שאני כבר יודע, את הדברים הבסיסיים של התקנים אני מכיר ויודע. לא כל יום ממציאים תקן חדש, אחרי 14 שנים אין משהו שאתה לא נתקלת בו. אני מאוד פרפקציוניסט, הפילוסופיה שלי אומרת שלעשות דברים בצורה איכותית וטובה או להיפך – לוקח אותו זמן. אם אתה עושה לא טוב תצטרך לפרק אחר כך,  אז עדיף מהפעם הראשונה לעשות הכי טוב שיש."

אייל, מילה לסיום?

"כן. שיפוץ טוב ואיכותי תמיד ייעשה עם אורך נשימה מצד הלקוח מבחינת זמן ותקציב, ועם מינימום לחץ. אם אין באמת תקציב לשיפוץ כללי שמתחיל מ-150,000 שקלים, עדיף שלא לעשות. ומי שמוכן ורוצה להיכנס לפרויקט כזה? יותר ממוזמן ליצור איתנו קשר, וניתן לו מכל הלב את השירות הכי טוב שיש."

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »