עסקים

מאינסטלטור שנכנס לביובים וקם ב6 בבוקר לעבודה - לטכנאי סלולר עצמאי שעובד מהבית ומרוויח 400 ש"ח לשעה

הרגע שבו נפל ליהב אוחנה (25) מכשיר הגלקסי 21 מהידיים והמסך שלו נשבר היה גם הרגע שבו השתנו חייו לנצח. "רציתי לתקן את המסך וביקשו ממני סכום מופרך של 1,200 ש"ח", משחזר יהב, "נאלצתי לשלם, ואחרי שעתיים בלבד כשהטלפון חזר מתיקון – נפל לי האסימון – הבנתי שאם שילמתי 600 ש"ח לשעה, כנראה שיש בתחום הזה המון כסף".  הסכום הגבוה לא נתן לו מנוח, ויהב החליט לעשות הסבה מקצועית – ולעבוד בעצמו בתחום. תוך שבועיים הוא סיים קורס אונליין במכללת טאץ' והפך לטכנאי סלולר מוסמך. "כיום אני מתעורר כל בוקר ב11 עם חיוך. במקום לבזבז 40 דקות של נסיעה לעבודה פיזית וקשה, הלקוחות מגיעים אליי הביתה, וכל מה שאני צריך לעשות זה לתקן להם את הטלפון – והפעם אני זה שמרוויח 400 ש"ח לשעה". נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

רונן שביק  31.01.23 // 9:00

זה קרה לפני כשבעה חודשים: כמה שעות אחרי שמכשיר הטלפון של יהב אוחנה (25) נפל והמסך שלו נשבר, נפל לו גם האסימון ששינה את מסלול חייו.
אוחנה מצא את עצמו נאלץ לשלם 1,200 ש"ח עבור תיקון המסך של מכשיר הסלולר מסוג גלקסי אולטרא 21 שהיה בבעלותו  – ונותר פעור פה מול המחיר המוגזם.
"שעתיים אחרי שמסרתי את הטלפון לתיקון, קיבלתי שיחה למכשיר חלופי שהוא מוכן", משחזר אוחנה "לא יכולתי שלא לעשות את החשבון וחשבתי לעצמי שאם שילמתי הון תועפות – 1,200 ש"ח עבור שעתיים עבודה, אז כנראה שיש בתחום הזה לא מעט כסף. ואגב הסכום ששילמתי עוד היה נמוך לעומת מקומות אחרים שביקשו יותר". 

אוחנה לא ויתר, ודיבר עם חברים שמתעסקים בתחום כדי להבין כמה בדיוק "הרוויחו" עליו. "אמרו לי שהרווח של הטכנאי, אחרי שמנכים את עלות המסך, היה בסביבות 400 ש"ח. אמרתי לעצמי שגם 400 ש"ח לשעתיים עבודה זה מאוד יפה. היום אני יודע שזה ממש לא שעתיים עבודה: החלפת מסך לוקחת אולי 4-3 דקות, מקסימום רבע שעה אם אתה עדיין מתלמד".

הסיבה שיהב יודע את הפרטים האלו, היא שכיום הוא בצד שמרוויח את הסכומים האלו. הסכום הגבוה ששילם לא נתן לו מנוח, והוא החליט לעשות הסבה מקצועית מתחום האינסטלציה שבה עסק, ללמוד להיות טכנאי סלולר בעצמו וכיום הוא הבעלים של "יהב סלולר". 

שמע יהב, זה חתיכת שינוי - מאינסטלטור לטכנאי סלולר. מאיפה זה הגיע?

"האמת שתמיד אהבתי אלקטרוניקה, וכשהייתי נער נהגתי לפרק ולהרכיב את המחשב שלי לבד. אז חשבתי לעצמי, אני בסך הכל בן 25 וזה הזמן שלי לנסות תחומים חדשים. מקסימום אם זה לא יסתדר מה אני כבר אפסיד? מצד שני הרווח נשמע לי עצום".

ועכשיו כשאתה עוסק במקצוע, עם יד על הלב, הרווח הוא באמת עצום כמו שחשבת?

"חד משמעית כן. כל תיקון מתומחר ככה שיהיה לך לפחות 200 ש"ח רווח. כלומר אם נניח מסך עולה לך 100 ש"ח, אז אתה לוקח על החלפת מסך כולל עבודה 300 ש"ח. ואז מספיק שיגיעו אליך 4-3 לקוחות ביום, שזה ממש לא הרבה – ותעשה את החשבון לבד.
אתה יכול להרוויח 400 ש"ח ליום עבודה שלקח לך אולי שעה. למעשה אם תבצע בכל יום רק 2 תיקונים, ב-22 ימי עבודה תגיע ל-8,800 ש"ח נטו לכיס (שני תיקונים כפול 200 ש"ח כפול 22 ימי עבודה בחודש). זה סכום שרוב האנשים עושים אותו ב-8 שעות במשרת שכיר רגילה".

נשמע טוב, אבל אני מניח שכסף זה לא משהו שלאורך זמן יכול להחזיק אותך במקצוע כלשהו, מה עם סיפוק מהעבודה?

"אני לגמרי התאהבתי במקצוע ואני קם כל יום עם חיוך לעבודה. אני עצמאי ומפעיל מעבדה מהבית, אז ברגע שיש לך יכולת כזו ליצור בעצמך את העסק שלך בלי שיש לך אף אחד על הראש – העבודה היא כבר לא סוג של משימה שאתה שונא אותה כמו כשאתה שכיר. אני עושה את מה שאני אוהב וזה נותן לי מוטיבציה".

יהב אוחנה. קם כל בוקר עם חיוך

אבל למה העבודה היא כבר לא עוד משימה קשה ומייאשת? בכל זאת גם כעצמאי צריך לעבוד לא מעט אני מניח?

"אז בוא אני אתאר לך איך נראה יום העבודה הקודם שלי ואיך הוא נראה עכשיו ותגיד לי אתה אם זה נראה לך משימה קשה. כאינסטלטור הייתי קם כל יום ב6 בבוקר, יוצא מהבית בראשון לציון ב6 וחצי ונוסע 40 דקות כדי להגיע לעבודה בנתניה. לאחר מכן הייתי עובד בעבודה פיזית קשה – נכנס לביובים, מרים משאות כבדים, נמצא במשאית בדרכים כל הזמן ובסוף היום 'מבלה' עוד שעה וחצי בכביש כדי להגיע מנתניה חזרה הביתה. אחרי כל זה, בסוף החודש הייתי מקבל משכורת בסיסית של 9,000 ש"ח".

וכיום מה השתנה?

"צורת העבודה היא אחרת לגמרי. אני קם ברגוע כל בוקר מתי שאני רוצה, בדרך כלל בסביבות 11, נכנס 'למשרד' שלי – שזו המעבדה הביתית שלי, וכשהלקוח מגיע הדבר היחיד שאני צריך לעשות זה לתקן לו את הטלפון – אני לא מזיע ולא מתאמץ יותר מדי. אני לא חושב שיש מישהו שאין לו פנטזיה לקום באיזה שעה שהוא רוצה, ולקבוע לעצמו את שעות העבודה".

מרוויחים בשעה סכום ששכירים מרוויחים ביום. בוגרי מכללת טאץ'

רגע לא יכול להיות שזה כך כך קל, יש בתחום הזה עבודה בכלל?

"בוא אני אשאל אותך: אם הטלפון שלך יישבר, אתה תלך לתקן אותו? אני מניח שתענה לי כן – ואתה ממש לא היחיד. תסתכל על המספרים: בישראל יש כיום כ12 מיליון טלפונים סלולריים (מקום השני בעולם ברכישת ניידים לנפש – רק קוריאה עוקפת אותנו), כל יום מתבצעים כ30,000 תיקונים, כלומר כ-8 מיליון תיקונים בשנה – ואתה צריך לתפוס רק שני תיקונים ביום מתוך 8 מיליון. ככה שאין בנאדם שלא מכיר מישהו עם טלפון שבור. כל יום נופלים טלפונים לאנשים – ואני זה שנמצא שם כדי לתקן להם אותו".

דווקא חשבתי שהרוב יעדיפו לקנות מכשיר חדש במקרה שבו המכשיר הישן שלהם נשבר?

"זה מאוד תלוי במכשיר, אם זה מכשיר זול יחסית למשל מסדרת הA של סמסונג או שיואמי שעלה 600 ש"ח אז בדרך כלל יקנו מכשיר חדש – אבל גם אז זה לא אומר שהם לא יתקנו את הישן. יש פה קאץ': כיום לכולם יש תמונות וזכרונות שמאוד חשובים להם במכשיר, וכדי להעביר את התמונות למכשיר החדש אתה צריך קודם לתקן את המסך במכשיר הישן ולגרום לו לעבוד".

אוחנה. "בחיים לא חשבתי שאצליח בקורס דיגיטלי, אבל התמכרתי לסרטונים."

אבל למה שהלקוחות יבואו דווקא אליך?

"כמובן שעם החופש יש לך אחריות – אם לא תשקיע מהזמן הפנוי שלך בפרסום ובשיווק של העסק לא באמת תהיה לך פרנסה, אלא רק חופש.
אבל זה יותר קל ממה שחושבים.השיטה שלי למשל היא מאוד אמריקאית – הם אומרים 'לעניים תתן הנחה, ולעשירים תתן מתנה'. אז אני מעניק מתנות ללקוחות כמו מגן מסך חינם והנחות של 15%, הנחות לפנסיונרים וכו'.  

את הפרסום אני עושה בעיקר בגוגל ואני משקיע גם בתשלום לחברת פרסום, בתכלס אני לקוח די מעצבן מבחינתם כי אני מקפיד לנדנד להם שלא ישכחו אותי. בנוסף אני מפרסם בקבוצות ווטסאפ של שכונות שסמוכות לבית שלי בראשון לציון וגם ב144".

אבל עוד לפני שיהב התחיל לעבוד מהבית, הוא גם למד מהבית. את ההסבה למקצוע הוא עשה במכללת "טאץ'" שייסדו שרה ומויש אוסטרובסקי, שם עבר קורס אינטרנטי שבסיומו הפך תוך שבועיים בלבד לטכנאי סלולר מוסמך. 

שרה ומויש אוסטרובסקי, בעלי מכללת טאץ'. אוחנה: "התאהבתי באינטליגנציה הרגשית של מויש"

תגיד יהב, זה אמיתי? עשית הסבה תוך שבועיים?

(צוחק) "אמיתי לגמרי, אפילו עבדתי תוך כדי הקורס. למדתי בערך בערך 6 שעות ביום, לפעמים 3 שעות. בשבועיים האלו ראיתי את הקורס מהבית בוידאו פעם וחצי, ואחרי שעשיתי כבר את כל המבחנים קיבלתי ציון מאוד גבוה – 97 ציון כולל".

אני חייב להבין, בתחום טכני כל כך, זה לא בעייתי ללמוד מרחוק? למי אפשר לפנות אם יש שאלה?

"האמת שזה מאוד הפחיד אותי בהתחלה. חשבתי כמוך – שאם תהיה לי שאלה לא יהיה את מי לשאול ושאני לא אבין את החומר.
אבל המציאות הייתה הפוכה לגמרי. הופתעתי לגלות שכמעט ולא היו לי שאלות וכשבכל זאת היו לי – היה לי מענה מיידי בטלפון – התקשרתי למויש. היה יום אחד שלא שמתי לב והתקשרתי אליו ב10 בלילה כי לא הבנתי משהו בקשר לדרך הפעולה של הסוללה, עשיתי קצת סלט בראש ופרוטונים ואלקטרונים נשמעו לי כמו קרוטונים (צוחק)…
אבל בשיחה עם מויש לא היה רגע אחד שבו הוא נתן לי תחושה של אי נעימות. להיפך – קיבלתי את התשובה הכי מלאה והכי מספקת שיש ב10 בלילה.  אני כמובן לא ממליץ להתקשר בשעות האלו
(צוחק), אבל לא שמתי לב. התחלתי ללמוד ב12 בצהריים, עם הפסקות, ונשאבתי לזה ולא שמתי לב לשעות".

ל88% מהישראלים יש סמארטפון. "דה מרקר", פברואר 2019

זה אפשרי בכלל להבין חומר מורכב כזה בקורס דיגיטלי?

"חד משמעית כן. גם לי זה היה לגמרי לא מובן מאליו כי אני סובל מבעיות קשב וריכוז מאוד קשות, וכל החיים הייתי בבתי ספר מיוחדים בכיתות קטנות. אבל דווקא בזכות העובדה שהקורס הוא דיגיטלי הרגשתי שהוא הכי אישי ומתאים לי – כי אם היה משהו שלא הבנתי לא הייתי צריך לבקש מהמורה לחזור על דבריו, אלא פשוט ראיתי שוב הסרטון. בכל רגע יכולתי תמיד להחזיר את השיעור לאחור".

אני מניח שיש עוד מכללות שמציעות לימודים מהסוג הזה, מה גרם לך לבחור דווקא במכללת טאץ'?

"עשיתי סקר שוק די רציני. קודם הלכתי לראות שתי מכללות בת"א, אחת מהן הכי גדולה בארץ. אבל אף אחד לא נתן לי את מה שרציתי לשמוע באמת. בכל מכללה אמרו לי שיש להם 100 אחוז הצלחה, ובוא נודה על האמת – אין לאף אחד אופציה לתת כ"כ הרבה אחוזי הצלחה.
ודווקא במכללת טאץ' אמרו לי שההצלחה תלויה נטו בתלמיד – אתה יכול ללמוד ולא לעשות עם זה כלום. הם היו מההתחלה אמיתיים איתי וזה קנה אותי. האמינות שלהם משכה אותי, ולא התחרטתי על שום רגע מאז שהגעתי אליהם.
מעבר לכך, דיברתי עם מויש, והיחס הבין אישי שלו מייד כבש אותי. התחברתי לבן אדם בצורה מטורפת. הרגשתי שהאינטליגנציה הרגשית שלו מאוד גבוהה ושהוא לא סתם עוד מישהו ממכללה שמדבר איתך, וזה משהו שמאוד כבש אותי".

שכנעת אותי. אז מה צריך לעשות מי שרוצה כמוך להתעורר ב11 בבוקר כל יום עם חיוך?

"פשוט מאוד להשאיר פרטים כאן בטופס, ולדבר עם נציג המכללה או עם מויש בעצמו – רק תשים לב שהמכשיר לא ייפול לך מהידיים בשיחה (צוחק)". 

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »