עסקים

אמיתי? היועצת העסקית שמבטיחה: ״תן לי 30 שעות עם העסק שלך, ותראה איך נפתרות בעיות של 10-20 שנה״

150 אלף, 300 אלף, 500 אלף שקל בחודש ומעלה, אלה מספרים שהרבה ישראלים יגידו שזה החלום המתוק שלהם, אבל 90% מבעלי עסקים שהגיעו לשם יודעים להגיד ש:״ברגע שאתה שם, קשה להמשיך להתקדם…״ ו-״זה שאתה מגלגל הרבה, לא אומר שאתה מרוויח הרבה…״. אחרי שייעצה ל800 בעלי עסקים כאלה, ריטה זוהר (41) מגלה מה הסיבה האמיתית בגללה הם נתקעים במקום ולא משיגים את החיים עליהם חלמו. 

רונן שביק  18.10.22 // 9:00

"ריטה, מה אני עושה אם אני תקוע על מחזור חודשי של 100-700K שקלים בעסק, ואני רוצה לצמוח מהר?״ מסתבר שזו השאלה שריטה זוהר (גיל), מקבלת כמעט מדי יום ביומו. זה לא סוד שעסקים רבים מגיעים לגלגול חודשי שנחשב 'מכובד' ושם נתקעים, הרבה פעמים עם רווחיות אפסית ואפילו הפסדים. ואם אין להם בעיות של כסף, אז הם שונאים לקום בבוקר לעבודה בעסק, או שהם פשוט עובדים מצאת החמה עד צאת הנשמה ובקושי רואים את המשפחה והילדים… 

שפגשתי את זוהר לראשונה, כבר ידעתי שמדובר על שועלת עסקים ותיקה שמאחוריה מעל 10,000 לקוחות שעברו בסמינרים שלה וקיבלו כלים ששינו את החיים שלהם, יותר מ-90 סמינרים יחד עם המרצים המבוקשים בעולם (כמו פטריק וטין למשל), מעל 800 אנשים שקיבלו ממנה ייעוץ וציון משובים ממוצע של 90+. 

אבל עדיין, איכשהו אחרי כל כך הרבה ייעוצים, הבטחות וסמינרים מכל כך הרבה מנטורים שונים שבסוף לא סיפקו את הסחורה כמובטח, הגעתי עם לא מעט חששות וספקות לראיון הזה.

אז ריטה, למה בעלי עסקים נתקעים על מחזור חודשי של כמה מאות אלפים, ולא מצליחים לעלות ממנו?

״פתחת חזק אני רואה, אין בעיה! תראה, הבעיה של בעלי העסקים היום מתפצלת לכמה. קודם כל, הם מקבלים הרבה הערכה על המעמד והמצב שהגיעו אליו. כי בעיני הסביבה שלהם הם ’מצליחים', החיים שלהם יציבים, יש זמן לזוגיות ולילדים ואפילו לחופשה או 2 בשנה… אבל הם, עם עצמם, יודעים שזה הכל שקר נחרץ! כי הם לא באמת חופשיים, כדי שהעסק יתפקד ויחזיק את עצמו מחודש לחודש הם חייבים להיות מעורבים בכל דבר קטן, לעבוד כל יום עד השעות הקטנות של הלילה, לפחד שוב ושוב מדי חודש שלא יצליחו לסגור את החודש, ולהרגיש שאין להם חיים, אפילו לא קרוב למה שהם מצפים.

ובכל זאת, באופן די טבעי, הם כן מרשים לעצמם להוריד רגל מהגז. אני לא מאשימה אותם כמובן, זה פשוט מה שהסביבה מכניסה להם לראש השכם וערב עד שהם מרשים לעצמם להוריד רגל מהגז.״  

בעיה נוספת היא, שהם משקיעים את כל המאמץ שלהם בניסיון לצאת מהבלאגן הזה שהעסק נמצא בו, וכל תקופה מסוימת הם רוכשים קורס, מנטור או יועץ עסקי שאומרים להם לעשות שינויים דרסטיים בעסק. מבחינתם, כל שינוי כזה נראה מבטיח, כאילו הפעם הפרסום בפייסבוק יעשה את זה, הקמפיינר יביא לנו עוד עבודה, היועץ יראה לנו אסטרטגיה חדשה שתוציא אותנו מהבוץ, וכל פעם מתאכזבים מחדש.״

רגע, אז מה הם אמורים לעשות?!

״חח ידעתי שזה יהיה מעט לא ברור, תראה הכוונה שלי היא שהם אמורים להשקיע ולפתור את הבעיה, אבל הם לא יכולים למנות יועצים, לרכוש קורסים ותוכניות ליווי, להפוך את כל העסק ולהרכיב אותו מחדש בכל שני וחמישי ולהתפלא שהם לא מוצאים פתרון. זה כמו שאשתך תבקש שמטבח חדש, ועוד לפני שסיימתם לשפץ את המטבח, כשהכל עדיין אבק וקירות שבורים, היא תגיד שהיא לא מרוצה והיא חייבת מטבח חדש… בקצב הזה אין סיכוי שהיא תהיה מרוצה אי פעם. 

בנוסף, בעלי העסקים חייבים לזכור שהבעיה היא תמיד רק דבר אחד קטן, וזהו! אין כאן הרבה התעסקות, לא צריך לשנות את כל העסק כדי לפתור בעיה אחת. מסכים?״

כן, ברור שאני מסכים, אבל מה הבעיה?

״אוו, עכשיו אנחנו נכנסים לעניינים. תראה, הבעיה אמנם משתנה מעסק לעסק, אבל צריך לזכור שהיא תמיד בעיה אחת ולא עשר. מה שקורה ב95% מהמקרים זה שבעל עסק משנה אסטרטגיה במכירות, מחליף צוות שיווק, לומד ניהול פיננסי ומכשיר מחדש את שירות הלקוחות. אבל במקום לעבוד כל כך קשה… הוא בסך הכל צריך למצוא את הבעיה האחת ולפתור אותה. 

זה נכון שבעסק יכולות להיות כל מיני בעיות ומחדלים באזורים שונים, אבל בדרך כלל כדי לפתור תקיעות שנמשכת הרבה זמן ולא מצליחים לשים עליה את האצבע… יש סיבה -א-ח-ת מרכזית שיוצרת את הצרות. זה יכול להיות פיננסים, או כוח אדם או להיות עסוקים בלי לייצר באמת!

חשוב להבין, לא לטפל בבעיה הנכונה, זה כאילו שלמישהו יהיה דימום ברגל והוא ייקח אקמול. זה לטפל בבעיה הלא נכונה. זה כמו שקבלן סלילה של כביש חדש יחליף את כל העובדים, כל הכלים, כל המשאיות וכל החומרים רק בגלל שיש פנצ׳ר בצמיג של הטרקטור. אם בעל העסק היה מבין איך למצוא את הבעיה, ההכנסה הייתה זורמת למספרים גבוהים יותר בקלות.״

את רוצה להגיד לי שבעל עסק, שהעסק הוא כל החיים שלו, לא יודע איפה הבעיה אצלו בעסק ואת כן?!?

״שאלה מעולה! אגב זאת השאלה שכל בעלי העסקים שמגיעים אלי שואלים אותי… תראה, אני לא מכירה את העסק של בעלי עסקים אחרים טוב יותר מהם, ואני גם לא מתיימרת להכיר אותו טוב מהם. הדבר היחידי שאני יכולה להגיד הוא שהרבה פעמים כשאתה נמצא בתוך הבעיה, אתה לא רואה מה הבעיה… זה כמו הילד שהולך עם שלט על הגב, כולם צוחקים ורק הוא לא רואה אותו.״

אוקי ריטה, אבל מה ההבדל בינך לבין העצות והידע שמסתובב בחינם באינטרנט?

״אתה חייב להבין, הרבה פעמים, כשבעל עסק הולך לבדוק מה הבעיה אצלו בעסק הוא מגלה הרבה 'פתרונות' שלא באמת פותרים שום דבר. ובהרבה מהמקרים רק מחמירים את הבעיה בעסק. צריך להיזהר ממידע שגוי שמסתובב בחוץ בערמות.

אני מכירה אדם שבגלל ייעוץ שגוי, נאלץ להשקיע כספים במקומות שלא הניבו לו הכנסה כמו שציפה, מה שגרר אותו להלוואה של 200 אלף שקלים בשוק האפור. מפה לשם, ההלוואה שוט חנקה אותו. הוא פשוט לא הצליח לפעול שוב בשפיות ולקבל החלטות נכונות בעסק. החוב הזה נמשך במשך שנים, עד שנכנסנו לתמונה והצלחנו להחליף את ההלוואה לנושה יותר שפוי שהוריד את הלחץ, כך במקום לשלם את כל הכסף לנושה כל הזמן, הצלחנו לשקם את העסק…״

אני לא מזלזל בך ריטה, אבל רוב בעלי העסקים כבר ניסו ונכוו בעבר מייעוצים כאלה ואחרים. איך את יודעת אם זה יעבוד הפעם?

״קודם כל, אני לא יודעת בוודאות מוחלטת. מצד שני, אני אישה של מספרים וסטטיסטיקות. אם אני רואה שיש פעולה מוצלחת שעובדת באופן קבוע, שוב ושוב – אני מתמידה איתה. ואני חייבת לציין שאחרי שהכרתי 10,000 בעלי עסקים (ואת העסקים שלהם), אני יכולה להגיד דבר אחד בצורה נחרצת – המספרים תמיד מספרים את אותו הסיפור, ומראים שלא צריך לעבוד קשה כדי למצוא את האבן שמפריעה, ולהגדיל את העסק פי 2, פי 3 וגם פי 10 אם רוצים…״

וואו, אם ככה, אז מהי ה״אבן״ שמפריעה לבעלי העסקים להגיע להישגים שהם רוצים?

״בדרך כלל לכל עסק יש ״אבן״ שונה, אבל אפשר לראות בהחלט שיש מספר אבנים ספציפיות שמשותפות לרוב העסקים.

אני אתחיל מהמוכרת ביותר, היא נקראת ״אין מספיק זרימה החוצה״. או בעברית, בעל העסק לא מבצע מספיק פעולות קידום עבור העסק. זה לאו דווקא חייב להיות שיווק קלאסי כמו שאנחנו מכירים, אלא כל פעולה שיכולה לייצר עסקאות נוספות בדרך כזו או אחרת. אני מכירה אין ספור עסקים שפשוט נשענים על מאגר לקוחות קיים, ומפסיקים להביא עסקאות חדשות. או, שעוברים להתרכז בשירות ושוכחים לגמרי להמשיך לשווק ולהביא עוד מתעניינים. תוסיפו לזה כמו שאמרתי בתחילת הראיון, שהסביבה מכניסה לנו לראש שאנחנו ’מצליחים‘ ושאין צורך שנתאמץ יותר. וזה מה שקורה, אנחנו באמת מפסיקים להתאמץ והעסק נשאר במקום.

זה כמו שחקלאי שקנה 4 או 5 שטחים חקלאיים, יעבוד קשה ויחרוש את האדמה, ואחרי שיצמחו קצת פירות, והוא ימכור אותן, הוא לא ילך לקנות את השטח ה-6 וה-7 כדי להגדיל את העבודה. פשוט ישאר במצב הנוכחי ויתבאס שהוא לא גדל.

למעשה, הגיע לסמינר שיווק שלי בעלים של חברת פיננסים. הם הבינו שבלי שיווק, אין חמצן לעסק… כדי לקצר את הסיפור אני אגיד שהם הפכו מ-2 סניפים ל-7 סניפים בתחום הפיננסים, והיום החברה שווה 400M שקל.״  

אוו קיי, אני חושב שאני מתחיל להבין אותך… ומה הבעיה השנייה?

״האבן השנייה היא בחירת כוח אדם לא נכון. הרבה עסקים מחזיקים את האנשים הלא נכונים שפשוט קושרים אותם למטה. זה יכול להיות איש המכירות שאומר: ’אי אפשר למכור במחיר כזה וכזה – הלקוחות לא יקנו‘, או איש השיווק שאומר: 'אין מספיק קהל שרוצה את המוצרים שלנו‘ או, ’הפרסום באינטרנט/בטלוויזיה/ברדיו/בעיתון לא עובד!‘, או איש הפיננסים שעושה הרבה טעויות אבל פשוט לא נעים להגיד לו ’לך הביתה‘.

אני אומרת את זה בצער, אבל אחוז גדול מהעסקים שאני עוזרת להם נתקעים הרבה פעמים בגלל שהמחשבות שלהם כל הזמן תקועות על הבעיות שהאנשים שלהם עושים. מה שאני מנסה להגיד להם זה, חבר׳ה, כבעלי עסקים אנחנו לא אמורים להיות משרד הרווחה, וכדי להתקדם בחיים, אין מה לעשות – צריך לשלוח אנשים הביתה.

כשאתה מסתכל על מספרים של עסק ורואה שהייצור משתפר מחודש לחודש והסטטיסטיקות טובות, השיווק מייצר יותר ויותר מתעניינים, הפיננסים מתנהלים באופן תקין אבל רק המכירות תקועות ואפילו יורדות מחודש לחודש, אתה מבין שהבעיה שלך היא אצל האיש שאחראי על המכירות ואולי צריך לשחרר אותו.

אגב, בהקשר הזה, היה אצלי איש עסקים לא מזמן ואמר: "זה השיא בהכנסות, אי אפשר יותר“… מיד ניחשתי שהבעיה היא באחד האנשים סביבו. הכי קטע שהוא הגיע אלי כשהמחזור החודשי שלו עומד על 1.2 מיליון שקל. ותוך כמה חודשים מאז, הוא הגיע למחזור חודשי של 1.5-1.6 מיליון (עלייה של 25-30%). מפתיע? תלוי את מי…״

כן, זאת בהחלט נשמעת בעיה הגיונית… עכשיו תגידי, יש בעיות נוספות נפוצות שחוזרות על עצמן אצל הרבה עסקים?

״האמת כן, יש אחת… מדובר על ניהול פיננסי לוקה בחסר. אנשים לא מבינים את ה‘אנרגיה' של הכסף, כלומר הם מעדיפים לבחור בדרך הקלה כביכול ולא בדרך הכלכלית – במילים אחרות, כשהם לא יודעים מה לעשות עם הכסף – הם מקשיבים לבנקאי.

זה כמו שאדם עם עודף משקל יגיד: ’אני מעדיף לוותר על ספורט, אוכל מזין וסדר יום בריא. אני פשוט אזרום עם הטלוויזיה, ספה ומגשי פיצה…‘ זה בלתי אפשרי – אין סיכוי להצליח ככה.

אבל מצד שני, אני אני יכולה להגיד לך שאחרי שראיתי הכל (באמת הכל), אז תדע שמכל בעיה אפשר גם להיחלץ. אני מכירה בן אדם שאשתו גררה אותו מהבית, היה קרוב לפשיטת רגל עם 9 מיליון שקל חובות, ואחרי 3 שנים של עבודה השתקם, החזיר את כל החובות, קנה דירה ויש לו 4 עסקים מצליחים.״

ריטה זה מדהים, מצד שני אני בטוח שיש בעלי עסקים שיקראו את הכתבה הזאת ויגידו: ״הכל טוב ויפה, היא נשמעת כמו אישה רצינית, אבל אני לא חושב שהבעיות עליהן היא מספרת מייצגות את העסק שלי״…

״צודק 100%. גם אני הייתי חושבת את אותו הדבר… אני פשוט חושבת שיש דברים שאנחנו לא תמיד יודעים ועושים טעויות או מפסידים כסף או מבזבזים זמן ונשארים במקום…

עם ייעוץ מדויק, אפשר לעבוד יעיל, פחות שעות ובצורה אפקטיבית כזאת שתמיד תשיג לך את התוצאות אותן אתה מתכנן בהתחלה. כי מי מאיתנו לא חובה את המצב הזה שבו מתכננים חופשה, תחביבים, משפחה או אפילו אימון אחה״צ, אבל בסופו של דבר מסיימים לעבוד ב-21:00, מגיעים הביתה כשהילדים כבר ישנים במיטות ובנות או בני הזוג יושבים עצבניים מול הטלוויזיה, מחכים שנחזור כדי לכעוס עלינו. ואי אפשר להאשים אותם, הם צודקים! אנחנו לא מספיקים כלום כי ולא עומדים בזמנים שהצבנו לעצמנו כי נכנסת עוד עבודה, עוד צרות עוד מקריות ופעולות נדרשות ולא מתוכננות.

וזה מה שייעוץ איכותי יודע לספק – זמן למשפחה, לילדים, לספורט, לתחביבים, לחופשות ולחיים מאוזנים כמו שאנחנו כל כך רוצים.״

ומה את עושה שונה מיועצים אחרים בעצם?

״תבין, אני מאמינה ב-2 דברים שלא כל כך נהוגים בעולם העסקים. אם בדרך כלל מדברים על ’שיטות‘, ’טכניקות‘, ’תיאוריות‘ וכדומה… אז אני מאמינה ב1. דיוק! ו2. פרקטיקה! 

במקום ללמוד תיאוריה, אני מושיבה את בעל העסק על כסא הנהג ונותנת לו לעשות פעולות פרקטיות לחילוץ העסק מהבוץ. מתי להכניס הילוך, מתי ללחוץ גז, מתי לנסות קצת רוורס, עד שהאוטו חוזר לכביש המהיר וטס.

אני פשוט נותנת את המתכון המדויק ומראה איך לבצע אותו, לא רק מסבירה כל מיני רעיונות ותיאוריות. 

בתוך המתכון הזה שאני מעבירה את בעל העסק, יש כמה צעדים שתמיד מובילים אדם לשפע, לא משנה באיזה מצב הוא נמצא – אני מראה לאנשים שעובדים איתי את הצעדים וכל מה שנשאר להם זה פשוט ליישם אותם (רמז – זה תמיד עובד).

בנוסף, בפגישות הראשונות שלי עם בעל העסק, אני לא באה ללמד אותו ולבלבל לו במוח את הדברים שהוא כבר יודע. ב1-3 פגישות ראשונות אנחנו בעיקר יושבים ומחפשים את ה‘אבן' העיקרית שמוציאה אותו מאיזון ומפריעה לו להשיג את המטרות שלו. (זה די פשוט, קצת בנקים, רמת התפפקוד שלו וכדומה).

לאחר מכן, בונים תוכנית פעולה עם צעדים לביצוע, כמו טיפול בהרגלים גרועים, כמו עבודה שהיא בתחום האפור, בעיות אדמין, או לקוחות לא טובים…

ואז, כל מה שנשאר זה פגישות לווידוא של ביצוע התוכנית. אחת לשבועיים, אחרי שבעל העסק מקבל משימה ואת ההכשרה כדי שיוכל לבצע את המשימה אנחנו נפגשים כדי לוודא שהוא מבצע את המשימה ומבין מהי ה‘אבן' הראשית שצריך להסיר מהדרך.״

ריטה אני מוכר לומר שנגמרו לי המילים, והצלחת לשכנע אותי… עכשיו תני לי לשאול אותך, אם אני רוצה לקבל ממך ייעוץ - מה אני צריך לעשות?

״לפני שאתה ממהר לקפוץ למים, אני חייבת לומר לך… אתה חייב לבוא בגישה שאפשר לטפל בכל סיטואציה! אפשר להעלות הכנסה! ואפשר לטפל בכל בעיה שיש לך עליה שיקול או שאתה מרגיש כאילו בלתי אפשרי לתקן אותה… כי לפעמים כשאנחנו בתוך הבעיה, קשה מאוד להסתכל מהצד ולראות איך יוצאים ממנה.

אגב, אם אתה צריך עזרה להתאושש, אם יש לך הסתבכויות, בעיות שהפכו ל״גדולות מדי״, כמו הרבה אדמיניסטרציה, גבייה, רשויות, עובדים שצריך לפטר וקשה – אני שם בשבילך ובשביל כל בעל עסק שיצטרך אותי. ובטווח של 30 שעות עבודה אתה תראה שאפשר לפתור בעיות שנסחבות 10-20 שנה.

כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ על הקישור למטה או להשאיר פרטים כדי שנחזור אליך ונוודא שאנחנו מתאימים.״

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »