עסקים

מבזבוז זמן ויכולת בתקופה המייאשת בבית, למציאת הכישרון, הסיפוק ועוד 2,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״

מסתבר שידע בסיסי בעיצוב גרפי הוא אחת התכונות הנדרשות ביותר בישראל של 2021. זה מתחיל באנשים שיושבים בבית ורוצים לבטא את האמנות שבהם, ומגיע לבעלי עסקי שמשלמים אלפי ועשרות אלפי שקלים על תוצרי גרפיקה מדי שנה. העניין הוא, שזה מקצוע שקל ללמוד אותו (מהר), בלי להסתבך מבחינה טכנית, בלי להוציא הרבה כסף, בלי לבזבז זמן ואפילו להרוויח עוד 2,000-3,000 ש״ח בחודש ״על הדרך״.

דניאל איבגי 18.8.21 // 13:00

אורטל קצובר (30) היא מרצה לגרפיקה ומגישה לבגרות. ב״שעות הפנאי״ שלה היא גם ייסדה את ״לתוך הלב – משחקים מקרבים״. לטענתה: ״העולם השתנה ב-180 מעלות. כמעט בכל פעילויות בחיים אנחנו צריכים עיצוב גרפי. 

בעל העסק שצריך לוגו, פלאייר או כל דבר אחר איתו הוא משווק את העסק, המורה שצריך להציג בפני הכיתה את המצגת שלו (והוא חייב שתראה טוב לפחות כמו המורים האחרים) ואפילו אנשים שיושבים ושואלים את עצמם איך אני יכול להביע את עצמי… אני טוב באומנות, אני טוב בעיצוב, איך אני עושה את זה במחשב?״

כשניסיתי להבין מקצובר מה אפשר לעשות, היא אמרה לי: ״קלי קלות, אם כל אותם אנשים היו יודעים שכדי להוציא את הפלאייר, הלוגו, המצגת או הרעיון שלהם לפועל בעזרת המחשב הם צריכים רק גישה לאינטרנט וכמה דקות של עבודה – הכל היה פשוט יותר. ואגב, אפשר גם לעשות מזה בכיף עוד כמה שקלים מהצד״ 

״בכמה דקות מול אתר חינמי פשוט, אתה יכול לייצר את כל מה שאתה רוצה מבחינה גרפית בלי מאמץ ובלי ניסיון טכני״ 

אורטל, איך אדם שהוא לא טכני כמוני יכול לעצב פלאייר, דף נחיתה או מצגת?

״שאלה מעולה ידידי! אתה ממש לא צריך להיות טכני. להפך, אתה צריך רק להכיר את הידע הבסיסי ביותר ואת האתרים הבסיסיים ביותר כדי להכין כל תוצר שבו חשקה נפשך (וברמה הגבוהה ביותר). 

בגלל העניין הטכני הזה, אנשים עושים הרבה טעויות, שהבולטות בהן היא קודם כל לשלם לגרפיקאי שיעשה את העבודה עבורם. טעות חמורה, כי אני אגיד לך את האמת בלי לפגוע באף גרפיקאי, רוב העבודות היום הן הרבה יותר פשוטות ממה שחושבים ולוקחות זמן מועט, קצת מזכיר את העבודה של הנוטריון שרק חותם על המסמך בסוף. לכן, חבל לשלם על עבודה שאתה יכול לעשות בכמה דקות עם האתרים והכלים שיש היום שמקצרים את הדרך.  

תחשוב על זה, על עבודה ממוצעת של גרפיקאי, עצמאי פשוט משלם 700-800 שקלים. תכפיל את זה במינימום של המינימום בעוד 20 עבודות בשנה (דפי נחיתה, אתרים, רולאפים, פלאיירים, לוגו, כרטיסי ביקור, מצגות ועוד ועוד…) והנה אתה עם 14-16 אלף שקלים בשנה שהיית יכול להשאיר בכיס.

הטעות השנייה הוא החשיבה המוטעית ש'אם אני רוצה לעצב, אני חייב להשתמש בגרפיקאי מקצועי׳'. גם זאת טעות חמורה שגורמת לאנשים להוציא הרבה כסף על גרפיקאים אחרים, שבסופו של דבר אפשר לעשות את זה בקורסים פשוטים וזולים דרך האינטרנט וכמה דקות מול המסך.

קורס טוב יהיה קורס שבנוי בדרגת קושי עולה כמו סולם. מתחילים מהשלב הראשון הבסיסי וככה עולים עד שיודעים להוציא לפועל כל רעיון שעולה בראש. בנוסף, תמיד חשוב שיהיה ליווי של איש מקצוע למקרה שיהיה משהו שלא יהיה מובן במחשב, הוא יכול להראות לך ולחלץ אותך. בנוסף, הוא יגיד לך מה עשית לא נכון, יתן לך טיפים לשיפור ולפעמים רק הליווי הזה הוא יותר משפר מקורס שלם, מה שנקרא ״להתנגש בחיים וללמוד מהם״.

הטעות האחרונה, היא לחשוב שאם עיצבנו בעבר, אז אנחנו ״כבר יודעים הכל״ ו״אי אפשר לחדש לנו״. חשוב לזכור את המשפט המפורסם ״מכל מלמדי השכלתי״ ואף פעם לא להיות האנשים הסקפטיים שלא מוכנים לתת לאף אחד לדבר/ללמד אותם. כי בסופו של דבר, גם אם לא לימדו אותנו משהו חדש בעיצוב, לפחות נתנו לנו השקפה נוספת שיכולה לעשות שינוי עצום ביכולות העיצוב שלנו.

למעשה, הנתונים ה'קטנים' במרכאות, הם הנתונים החשובים ביותר, כי מגדל בונים לבנה על לבנה, לא בונים אותו במכה אחת. ואת הנתונים הקטנים האלה צריך לאסוף וללמוד בכל יום, כל הזמן!״

״בעבודה של חצי שעה-שעה אתה מכין עבורו את מה שביקש, ויכול לבקש על זה 200-300 שקלים בקלות״

אורטל תגידי, בתחילת הראיון דיברת על 'עוד כמה שקלים' למה התכוונת בדיוק?

״ידעתי שזה יגיע, תראה אחד הדברים היפים בלדעת גרפיקה היא שכל כך הרבה אנשים צריכים את זה. אתה בקלות יכול להציע לבעלי עסקים, מורים או כל מי שצריך איזשהו עיצוב של האתר שלו או המצגת שהוא מנסה להכין אבל לא הולך לו את השירות שלך…

ואז, בעבודה של חצי שעה-שעה אתה מכין עבורו את מה שביקש, ויכול לבקש על זה 200-300 שקלים בקלות. כשאני מלמדת את התלמידים בקורס שלי, אני מראה להם איך לעשות את זה ויש המון כאלה שמוסיפים לעצמם עוד הכנסה מהצד של 2,000-3,000 שקלים בחודש מעשרה לקוחות כאלה.

אין כסף יותר קל מהכסף הזה. כמובן שכל עבודה מכבדת את בעליה, אבל זה באמת כסף נחמד שכל אחד יכול לעשות בעצמו ובלי להיות גאון.״

כן אורטל, אבל צריך להיות בקיא בכל התיאוריות שיש על עיצוב כדי להיות גרפיקאי מצליח. איך אני אוכל להציע את השירות שלי אם אני לא מקצוען?

״אני מבינה את החשש, ואני ממש מזדהה איתו. אני אשתף אותך, שגם היום כשאני הכי מקצועית, עם הרבה שנות ניסיון, מכירה כל שטות, מלמדת אין ספור תלמידים בתחום ואפילו כשאני מגישה לבגרות אני חוששת שאני לא מספיק מקצועית ואני לא אתן את השירות הראוי. 

אבל, תמיד אני מגלה שאני טועה, והפחד ממש לא נכון! כי כדי ליצור גרפיקה טובה, בסך הכל צריך לדעת ליישם את הפרקטיקה והתיאוריה הבסיסית שאומרות שאנחנו צריכים פשוט להכיר את הטרנדים שהולכים היום. 

אני כמובן ממש לא מתעלמת מה״תיאוריה הקלאסית״ – אני אפילו מלמדת את התיאוריה בקורסים שלי, אבל לא מתעמקת וחוקרת נתונים חסרי חשיבות לעומק.

זה כמו שמי שלומד להיות טבח, ילמד במשך שנה על ההיסטוריה של הקציצות. המטרה היא שהוא יכין אותך בעצמו וידע מה הולך עכשיו, מה אנשים אוהבים לאכול ואיך להגיש להם את האוכל. מסכים?״

לגמרי! מצד שני, מה עם אנשים שצריכים אנשים ומגע אנושי סביבם ופחות מתאימים לעבודה במחשב?

״קודם כל, אין ספור אנשים נמצאים היום מול הסמארטפון, או בבית מול הטלוויזיה ברוב הזמן הפנוי שלהם. אז מה זה בדיוק מחשב? להחליף מסך במסך אחר? 

בנוסף לכך, בתחום הגרפי, אין 8 שעות עבודה ביום. 2-3 עבודות גרפיות לוקחות בין שעה ל-3 שעות (במקסימום!) ביום. בשאר הזמן אתה פוגש חברים, נפגש עם אנשים ועושה את הדברים שאתה אוהב…

גם אני אדם של אנשים, אני פשוט לא מסוגלת לעבוד יום שלם בלי לדבר ולהיות עם חברות ומשפחה.״

ואיך אני באמת מגשים את הפוטנציאל שלי בעזרת גרפיקה?

״תראה, מימוש הפוטנציאל שלך מתבטא בכך שאתה גם יכול להעביר מסרים בצורה מדויקת בעזרת גרפיקה.

אומרים שאומנות היא הרמה בה אנחנו יכולים להעביר את המסרים שלנו לאנשים אחרים, מסרים שאולי אנחנו לא יכולים להעביר במילים. כמו שאנחנו רואים הרבה פעמים אנשים שמשלמים מיליונים על יצירות אמנות שמעבירות כל כך הרבה רגש ומסרים בלי מילים.

בנוסף, המשפט המפורסם אומר 'תמונה אחת שווה 1,000 מילים', וזה בהחלט בא לידי ביטוי כשאתה יודע גרפיקה ויודע לגרום לאנשים להסתכל על המסר שלך, להקשיב לו ולעשות אותו.

כמו לדוגמה עסק שיעצב אתר ממש מושך תשומת לב ויגרום לקהל שלו להיות יותר קשוב ולרצות להשאיר פרטים או לקנות.

או לדוגמה שני מורים, אחד שתהיה לו מצגת מהממת שגורמת לתלמידים לראות ולהבין למה הוא מתכוון כשהוא אומר את המילה ״מנוע״, לעומת מורה אחר שינסה להסביר מה זה ״מנוע״ בעזרת מילים.

כנראה שלמורה עם המצגת המעוצבת יש סיכוי טוב יותר לעשות את זה – כי התלמידים רואים כל פריט עליו הוא מדבר. ככה שבכל דבר שאתה עושה אתה ממקסם את היכולות שלך בעזרת גרפיקה. ומילה אחרונה מבחינת מיצוי פוטנציאל – זה שבתחום העיצוב הגרפי אתה לעולם לא נשחק! זה תחום שכל הזמן מתחדש, תמיד יש המצאות חדשות ואופנות חדשות.״

תקשיבי אורטל, אני חייב לציין ששכנעת אותי לגמרי! אם אני רוצה ללמוד עיצוב גרפי עכשיו, מה אני צריך לעשות?

״קודם כל אני שמחה ששכנעתי אותך, אני יודעת שזאת החלטה מדהימה עבור כל אדם! אבל, שים לב שאתה לא ממהר מדי לקוץ למים. הפעולה הראשונה שאני ממליצה לעשות לפני שמחליטים אם להתחיל ללמוד גרפיקה או לא, זה להיכנס לאתר שלי בו אני מספקת את כל הפרטים שצריך לפני שמקבלים החלטה. 

הסיבה שאני אומרת לך את זה, היא כדי שתקבל את ההחלטה המושכלת והנכונה ביותר עבורך! 

תודה, אני ממש מעריך את זה!

״בשמחה, בהצלחה בהמשך – מקווה לשמוע שהצלחת!״

לכניסה לאתר של אורטל קצובר לפרטים מלאים על קורס גרפיקה >>>

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »