תרבות

להפוך את הדירה החדשה לבית החלומות, בלי לחרוג מהתקציב - מעצב הפנים הישראלי ששינה את חוקי המשחק בעולם השיפוצים חושף את כל הסודות

קנית את הדירה של חייך? חושב לשפר את הדירה הישנה למשהו מודרני יותר? עכשיו רק נשאר עיצוב פנים מקיף ושיפוץ שישדרג אותה לבית החלומות. יצאנו לבדוק עם אילן גרומן, בעל סטודיו בוטיק לעיצוב פנים, מרצה ומומחה בתחום מעל ל-10 שנים, איך מגשימים את בית החלומות בלי להתחרפן, להיתקע עם טעויות בתכנון או לחרוג מהתקציב?

מור משרקי  26.06.21 // 12:00

"השקענו בבית יותר מ-730,000 ש"ח שחסכנו במשך שנים, ועוד השלמנו עם משכנתא של כמעט מיליון ש"ח", מספרת דליה (42) מרמת אביב, "אבל עכשיו עם העיצוב שאנחנו רוצים בשביל הבית, אנחנו עדיין רחוקים מאוד מלסיים את ההוצאות. מאוד מפחדת להיכנס לשיפוץ כרגע, אבל על החלומות שאני אוגרת בראש כבר 20 שנה אני לא מוכנה לוותר, הלוואי שהיה לי איזה ביטחון שהחלום יהיה שווה את המחיר…"

דליה היא ממש לא היחידה. עסקת קניית דירה, חדשה או יד 2, כלולה בהוצאות רבות כמו תיווך ומשכנתא, לבד מההוצאה על הדירה עצמה. אך בזמן שהוצאות אלה הן ברורות וידועות מראש, שיפוץ של הבית – הכולל תכנון ועיצוב פנים – הוא פעמים רבות נסיעה בדרך לא ידועה שיכולה להגיע גם לעשרות אלפי שקלים.

"הבעיה הכי גדולה של מי שקנה דירה ומתכנן לעצב ולשפץ היא התקציב", מסביר אילן גרומן, בעל סטודיו בוטיק לעיצוב פנים, מרצה ומלמד עשרות מעצבי פנים מדי שנה במכללות הגדולות בישראל, "לכל אחד השגעונות שלו, אבל כדי להגיע לבית החלומות ממש אין סיבה להתייסר. החוכמה היא לתכנן מראש ולמנוע טעויות שבסוף יעלו לנו 200% ו-300% יותר מהתקציב שקבענו לעצמנו.

בעלי דירות היום רוצים את תכנון ועיצוב מושלם ומדויק, אבל זה לא נגמר שם. הם רוצים מישהו מקצועי עם סמכות שילווה אותך בתהליך המורכב הזה, יעשה גלגלונים באוויר במסגרת התקציב המוגבל כדי לעמוד בדברים שהם מתעקשים עליהם. בקיצור, הם רוצים להיכנס לשיפוץ בביטחון ובידיעה גמורה מה יקבלו בסוף".

תיכנון עיצוב הדירה המושלמת יכול להיות כאב ראש גדול ומלא טעויות הרות אסון שגורמות להפסד כספי.

אילן מה הביג-דיל, אני רוצה עיצוב מטבח, סלון ולהוסיף שירותים בחדר שינה, כמה מורכב זה כבר?

"כשאת אומרת את זה ככה, זה לגמרי נשמע סטנדרטי. אבל בסופו של יום כל חדר בבית הוא עולם ומלואו שדורש עיצוב פנים מקיף. אנשים חושבים שעיצוב פנים זה להתאים את הצבע של הכריות לספה ולשים את העציץ במיקום המדויק על המדף. זה ממש לא עובד ככה. 

יש פה תכנון מקיף ועיצוב חלל בצורה פונקציונלית, תכנון תאורה חכם, מרצפות וחיפויים שנותנים לך את הגימור של הבית, לכל דבר יש את המשמעות וההשלכות שלו – עד לרמה של מיקום השקע בקיר ונקודת החשמל בתקרה ונקודת אינסטלציה".

וואלה. עד כדי כך קריטי תכנון של כל הדברים האלה, גם הכי קטנים, לקראת העיצוב והשיפוץ?

"בהחלט. כבר ראיתי טעות תכנון בממ"ד שהדלת נפתחת לכיוון הלא נכון וחוסמת את הכניסה לחלל של החדר, או מקרר שהדלתות שלו בולטות והשקע בקיר לא מספיק עמוק ככה שהן נתקעות  בקיר כל פעם ולא מאפשרות פתיחה נוחה של דלת המקרר.

גם מיקום של כיריים וארונות הוא קריטי – זה לא בית בובות, המיקום חייב להיות פונקציונלי לאדם שמשתמש במטבח. עם כיריים צמודות מדי לקיר, אי אפשר לשים סיר גדול על הלהבות כי הוא מתנגש בקיר ולא מאפשר שימוש אופטימלי בכל הלהבות. אם יש ארונות מעל הכיריים ללא קולט אדים מובנה זאת בכלל טעות קריטית, בשל חום שומנים שמצטברים בתחתית הארון. לתקן דברים כאלה אחר כך זה החלפת כל מעטפת הארונות ותשתיות החשמל.

יש גם חשיבות לתכנון נכון של גופי התאורה – נקודת חשמל אחת לא נכונה ואת לא תוכלי להשתמש במטבח מרוב שהוא יהיה לא נוח. היה אצלי לקוח שבנה וילה ברמלה ועשו לו טעויות תכנון לא מהעולם הזה. לא עשו שום העמדה של התאורה ופשוט מיקמו נקודות חשמל באופן מפוזר ולא יעיל.

למשל במקום תאורה מעל האי בנפרד ותאורה באזור השיש בנפרד, שמו נקודת חשמל בודדת באמצע – כך שגם מי שיושב לאכול על האי וגם מי שמנסה לעבוד על השיש לא מקבל מספיק אור, וגרוע מזה, הוא עושה צל על המשטח בעצמו (כי האור מאחוריו בעצם) מה שיוצר עוד יותר החשכה ואי נוחות.

אם מיקמו נקודת חשמל במקום לא נכון, זה עולה כסף לתקן את זה אחר כך – במקום לתכנן מראש את הנקודות הנכונות ולסגור עניין. לכל בית יש מארג תאורה ספציפי, הרבה אנשים 'חוסכים' לעצמם את התכנון של ה-10,000 ש"ח ועכשיו מפסידים את ה'חיסכון' הזה על תיקונים של 35,000 ש"ח, עם טעויות שהיו יכולות להיפתר בתכנון מקדים. לא חבל?!"

אז רק בשביל התכנון הזה אני צריכה לקחת מעצב פנים, כדי לדאוג שלא יהיו טעויות קריטיות בדירה?

"לא רק טעויות, תכנון של עיצוב פנים מקצועי יכול לעשות פלאים לדירה. למשל הגיעו אליי לקוחות, משפחה דתית שקנו בית ברמת גן. התקציב שלהם אפשר דירה של 4 חדרים, אבל כשהגיעו אליי הסבירו שהם היו רוצים לראות אם אפשר לסדר חדר חמישי בשביל שבתות שבהן המשפחה מארחת קרובים.

זה לא משהו שאדם פרטי שמסתכל על תוכניות אדריכליות יכול לעשות. צריך להבין מבחינת חומרים איזה קירות אפשר לשבור, איזה לא, מה אפשר להוסיף ואיפה, כך שישתלב עם הבית בצורה הכי טבעית. בסופו של דבר מה שעשינו היה לקחת את חדר המטבח הקיים, להפוך אותו לחדר הורים עם מקלחת צמודה ולבנות מטבח חדש ב-open space (חלל פתוח) יחד עם הסלון. 

יצא להם בובה של בית, גם חדר נוסף לאורחים וסוויטת הורים עם מקלחת, וגם מטבח הרבה יותר מודרני שלא נעול בקובייה של קירות אלא משתלב עם הסלון בניצול מיטבי של שטח. אפילו היה מקום לבר במטבח שיחלק את השטח הפתוח עם הסלון. קולטת? עיצוב פנים אחד סידר אותם מדירה של 4 חדרים לדירה של 5!"

בתמונה: תכנון עיצוב מדויק הפך דירה מיושנת של 4 חדרים, לדירה מודרנית עם מטבח וסלון פתוחים ו-5 חדרים!

אשכרה, חתיכת שדרוג. אז בעצם כל העבודה של עיצוב הפנים זה תכנון על הנייר?

"אמנם יש מעצבי פנים שיעשו רק את תכנון הבית וזה בסדר, אבל אצלי בסטודיו את מקבלת מעטפת כוללת הרבה מעבר לתכנון עצמו. הצעות מחיר מול ספקים, ייעוץ של חומרי גמר איכותיים לכל חדר ותקצוב של כל הפרויקט. כלומר, את מגיעה לשיפוץ מסודרת מכל הכיוונים, בלי שום פינה פתוחה. 

מי שמקבל רק את התכנון על הנייר, הרבה פעמים משלם עליו כסף ועדיין מרגיש אבוד ובחוסר ודאות. זה כי גם המתכנן הכי מוצלח שיש לא יכול להבטיח לך שהמשפצים יעבדו בדיוק לפי התכנון, או לא 'יכניסו' לך תוך כדי השיפוץ עוד עבודות שעולות יותר כסף. זה לא מאה שקל לפה או לשם, חריגות תקציב יכולות להיות בסטייה של 200% ו-300% מהתקציב! ככה שאם תיכננת לשלם 80 אלף ש"ח את תפסידי 160,000!"

וואו, אני ממש לא מוכנה לקבל חריגה כזאת רצינית מהתקציב של השיפוץ! איך נמנעים מזה?

"מעצב פנים שבונה לך תוכנית עבודה מסודרת הוא התשובה, חד משמעית. ברגע שבונים תוכנית מפורטת לפי תקציב, אז אפשר להתאים את המציאות לחלומות וגם לכסף שרציתם להשקיע מלכתחילה. 

זה לא רק עניין התקציב, מעצב פנים מקצועי מייעץ לך לגבי חומרי הגמר המתאימים ביותר – כאלה שהם איכותיים ויהיו שווים את הכסף. 

לדוגמה, הרבה אוהבים חיפויי שיש במשטחי עבודה במטבח. אם תלכי לספק של חיפויי שיש, סבירות גבוהה שהוא יציע לך את מה שיש לכולם, 'אבן קיסר' שזה בכלל לא שיש אמיתי, אלא המשטח המכיל עד 90% קוורץ טבעי דחוס בתוספת פיגמנטים ופולימרים שׂרפיים. רק מה, הוא לא עמיד לחום, אי אפשר לשים עליו סיר רותח שירד מהאש כי הוא יתפוצץ.

לעומת זאת, ב-4 השנים האחרונות נכנסו משטחי עבודה מגרניט פורצלן, חומר שעשו בעבר רק לרצפה ויש לו עמידות גבוהה עם התפשטות חום וקור מצוינת. עם זאת, המשטח עלול להישבר בפינות בקלות ולכן צריך לעשות לו עיבוד מסוים בקצוות כדי שלא יהיה פגיע. העניין הוא שרוב הסיכויים שבכלל לא יציעו לך כזה דבר. 

אני בתור מעצב פנים מציג לך את כל הדוגמאות, להסביר על המגוון, היתרונות והחסרונות ולתת לך להחליט באופן מושכל. כנ"ל על חיפויים על הרצפה. הרבה אוהבים היום חיפוי עץ, בעיקר בחדרי שינה, יש תחושה חמימה וכיף ללכת יחפים או עם גרביים. הרבה אנשים רוצים את זה אבל חוששים – לפרקט יצא שם של כזה שדורש הרבה תחזוק של שמן וצבע מדי שנה, ושהוא עלול להיהרס במים או בחשיפה לשמש.

בתמונה: אילן גרומן עם לקוחות בדרך לבית החלומות המושלם שלהם.

אבל יש המון מגוון פתרונות לזה, יש דמוי עץ שמצופה למינציה מאוד עמידה שאינה נשחקת ופרקט שעשוי מחומר פולימרי שעמיד למים לחלוטין. את יכולה לשפוך דליי מים של ספונג'ה פעמיים ביום והוא ייראה בול אותו דבר – יש ערך ענק למישהו שמכיר את כל החומרים ומשווה מחירים בין כל הספקים עבורך".

ואם אני יודעת בול מה אני רוצה ועושה בעצמי השוואת מחירים, מה אני צריכה מעצב פנים בשביל זה?

"שאלה מצוינת. שיפוץ הוא לא מוצר מדף. כשאת קונה מיקסר את יכולה להשוות בין חנויות את אותו דגם מדויק. אבל בשיפוץ כל קבלן נותן לך הצעת מחיר לפי מה שנראה לו שצריכה להיות העבודה, גם תגידי לו בדיוק מה שאת רוצה – הוא מפרש אותו אחרת מבחינת חומרים, כמויות ומידת העבודה הנדרשת.

ואז מה קורה? את תלכי לקבלן אחד והוא יגיד לך 25,000 ש"ח וכשתלכי לקבלן אחר הוא יגיד לך 10,000 ש"ח. את יכולה להגיד לעצמך: הראשון סתם יקרן ומחפש לעקוץ אותי. לקחת את השני ובסופו של דבר באמצע תהליך הקבלן יבוא אליי ויגיד: שומעת? צריך להוסיף פה דברים שלא היו כתובים בתכנון, כמו חציבה, צנרת חדשה, פינוי והריסה… ואז תצאי עם 30,000 ש"ח שיפוץ. הרבה יותר מהקבלן הראשון.

הדרך היחידה לפתור את זה היא להגיע לקבלן עם תוכנית אדריכלית הכוללת תכנון פנים  ספציפי וכתבי כמויות מדויקים של כל עבודה הנדרשת. כל נקודת חשמל מפורטת שם, כל כמות וכמות, אז אין לאיפה 'לברוח' מבחינת הקבלן, ואת בוודאות נשארת בתוך התקציב שלך.

מעבר לזה, מעצב פנים שמגיע מתחום הבנייה, יש לו ניסיון והוא מכיר את העבודה, יכול גם לחסוך לך כסף מהתקציב – פשוט כי יש לו קשרים עם ספקי עבודות חשמל, תאורה, מיזוג ועוד, והוא יכול להשיג לך עלויות נמוכות יותר, ב-30% פחות! 

למשל הגיע אליי מישהו עם הצעת מחיר שנתנו לו לעבודת נגרות בבית, מספר ארונות, לא יותר מדי. הסכום המבוקש היה 110,000 ש"ח. כשהוא הגיע אליי ובניתי לו את הצעת המחיר, ראיתי שאפשר להכניס בתקציב שלו הרבה יותר פריטי נגרות – כולל מיטות, ספות ומדפים – בסכום סופי של 88,700 ש"ח בלבד…"

מעצב פנים שמגיע מתחום הבניה יכול לחסוך לך 30% מתקציב השיפוץ! בתמונה: הצעת מחיר שנעשתה לעבודות עץ עבור לקוח, מול הצעת המחיר שביצע אילן גרומן

משמעותי! אבל מה, אתה סוגר לי את הספקים הכי טובים ואני צריכה לג'נגל ביניהם כל השיפוץ?

"רוב מעצבי הפנים עובדים ככה, זה נכון. מרגע שהם סיימו את התוכניות, המליצו את הדברים שלהם ואולי אפילו זרקו מילה על ספק או שניים, הם עשו את שלהם. אבל אני פחות מאמין בזה. השירות שאני נותן הוא במעטפת שכוללת הרבה יותר מהתכנון המקצועי לבדו – כי הוא הרי ממש לא מסתיים על הנייר.

את מגיעה עם התקציב, עם התכנון שאת רוצה ולא יותר מזה. את ממש לא צריכה לסנכרן עכשיו בין הקבלן, הרצף, האיש של הפרקט והווילונות. ממש לא. אני מנהל לך את הפרויקט, מבחינתי את יכולה לטוס למלדיביים ולהזמין עוד קוקטייל פירות לבריכה בזמן שאני מטפל לך בהכל. כשתחזרי, תכנסי לבית עם מגבות מקופלות על המיטות, כאילו את ממשיכה את החופשה רק בבית מלון אחר שהוא הבית שלך".

וואלה! יפה. אז איך התהליך עובד, איך אני משיגה את התכנון המושלם לבית החלומות שתמיד רציתי?

"הדבר הראשון שצריך לעשות זה ליצור אתנו קשר לתיאום פגישת אפיון צרכים ראשונית. בהמשך אתם מגיעים לסטודיו ושם אנחנו יושבים על התקציב, על החלומות, על הרצונות. אנחנו עושים תיאום ציפיות ו'מתרגמים' את תוכנית העבודה היבשה לקונספט עיצובי, בונים תוכנית העמדה של החללים והתאורה בבית לראות שהכל משתלב כמו פאזל.

בהמשך אתם מקבלים תיקייה עם הדמיות תלת-מימד מדהימות שימחישו לכם בדיוק איך ייראה החלל באופן חזותי. הרבה מהלקוחות שלי התחברו כל כך להדמיה שאפילו חיפשו את הריהוט והאביזרים שהם ראו בה. זה מדהים כמה חשוב זה לראות בעיניים איך הבית העתידי ייראה, הרבה לפני שתוציאו אפילו שקל אחד. 

אתם יוצאים עם מפרט עבודה מסודר עם כל הפרטים, החל מחללי העבודה וכלה בנקודות התאורה הכי ספציפיות. אם תבחרו גם לקחת את הליווי בניהול הפרויקט – בזמן שאנחנו נשיג לכם את המחירים והספקים הכי משתלמים, אתם ממש יכולים לסגור חופשה ולהיעלם. על אחריותנו לדאוג שהפרויקט יעמוד על הרגליים ותקבלו את בית החלומות שלכם, בדיוק כפי שדמיינתם אותו ובלי לחרוג מהתקציב".

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »

כתבות דומות

הנשק הסודי שיכול להציל 2,548 איש בישראל – ממש מתחת לבית

הוא אחראי מדי שנה למותם של פי 4 יותר ישראלים מאשר מספר המתים מפיגועים ומתאונות הדרכים יחד – אבל אף אחד לא מדבר עליו * הכירו את האויב השקוף: זיהום האוויר גורם (לפי דו"ח הOECD) למותם של לא פחות מ 2,548 איש שנושמים חלקיקים קטלניים החודרים לכלי הדם וגורמים לשבץ והתקפי לב * עמותת "ונטעת" טוענת שיש נשק סודי אחד שיכול לנצח אותו: נטיעת עצים * הטוויסט: הפעם הם יינטעו בעיר – ולא ביער מרוחק * על הדרך העצים גם יכולים להפחית את הטמפרטורה העירונית בעד 4 מעלות, להפוך "מדבר בטון" מכוער לשטח אסתטי וירוק ואפילו לעזור לבריאות הנפשית שלנו * אבל כדי להפוך את החזון למציאות הם זקוקים לתרומות של כמעט 10 מיליון ש"ח, ומבטיחים: "על כל 90 ש"ח תרומה – ניטע עץ" * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

"כיפת הברזל" המשפטית שמגנה על עשרות בעלי עסקים וחברות מסדקים בהסכמים שיכולים לעלות מיליונים

זה נראה כמו "הקזינו" הכי גדול בישראל * עשרות אלפי בעלי עסקים וחברות סוגרים מדי יום עסקאות בלחיצת יד, נמנעים מעריכת הסכמים עם עובדים, ספקים, לקוחות, ואפילו עם המייסדים עצמם – ו"מהמרים" על כך שהכל יהיה בסדר * הסיבות: הם פשוט לא אוהבים עורכי דין, חוששים שהם רק יעודדו מתחים וסכסוכים בחברה, ורוצים לחסוך את תשלום שכר הטרחה * אלא שעו"ד אילן צדק טוען שההימור הזה יכול לעלות להם בגורל העסק כולו * כעת הוא פיתח במשרדו "צדק עורכי דין" את שיטת "כיפת ברזל משפטית" שמסייעת לעסקים ולחברות להימנע מסכסוכים משפטיים – בלי להמר * הסוד: "בדיקת רנטגן" של היסודות המשפטיים בעסק ובחברה  ו"סגירת הסדקים" מראש – ככה שאף אחד לא ירצה לתבוע אתכם * נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק

לכתבה »

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

תוך 6 חודשים קפצתי מ-15,000 ל-108,000 ש"ח!" – השיטה השיווקית שתגרום ללקוח המושלם לרדוף אחרייך

העסק תקוע בתקרת זכוכית של 20,000 שקל ולא משנה מה ניסית המספרים לא מתרוממים?! שיר יערי, המנטורית שאחראית על הכנסות של יותר מ-30 מיליון שקלים בזכות הדיגיטל, טוענת שבעזרת שיטת ה"מולקולה" ו-3 עקרונות הברזל (דיוק קהל, אתגרים ומוצר פרימיום), כל עסק מומחיות יכול להגיע ליעד הנכסף של 6 ספרות בחודש וכל זה בזמן שיש חיוך על הפנים ללא עבודה עם לקוחות מציקים ולא ראויים. איך מגיעים לארץ המובטחת והאם השיטה מתאימה גם לך? כל הפרטים בכתבה.

לכתבה »