בריאות

"מדהים, אחרי שנים של מיגרנות, 4 טיפולים ואני מרגישה טוב!" - נחשפה השיטה הייחודית שמוצאת את שורש הכאב הכרוני

במציאות הישראלית מלאת הלחצים והמתחים, כאבים כרוניים כמו מיגרנות, בעיות עיכול ובעיות שינה לא מקבלים מענה מהשורש. "אנשים סובלים מכאב ולא מוצאים לו פתרון בשום כדור, לפעמים במשך שנים!" טוענת טלי רודשבסקי, מטפלת מוסמכת ברפואה סינית טבעית כבר יותר מעשור, "אבל ממה שאני גיליתי, שיטה משולבת יכול לאתר את המקור של כל בעיה ואפילו לפתור אותו, לפעמים תוך 4-5 טיפולים בלבד!" האם מדובר בבשורה אמיתית לסובלים מכאבים כרוניים? יצאנו לבדוק

מור משרקי  20.6.21 // 09:15

"אני כבר לא זוכרת את עצמי בלי הכאבים," מספרת אבישג (52) מקריית שמונה, "העומס בעבודה הביא לי בעיות שינה, אוכל פתאום עושה לי בעיות בבטן, הטלוויזיה עושה לי מיגרנה, הסחיבות מהסופר גומרות לי את הברכיים. הייתי אצל 4 רופאים שונים וכלום! אין שום אבחנה חד משמעית לאף כאב. רשמו לי משככי כאבים אבל זה סיוט להיות תלויה בכל הכימיקלים האלה…"

במציאות כמו של היום, עם מתחים אין סופיים, מציאות פוליטית וביטחונית מטלטלת ושאר עומסים אישיים, לא פלא שרבים חווים סטרס, אי ודאות ותחושות חרדה ודאגה מצטברות שמשפיעות על בריאותם הפיזית והנפשית. 

לפי הסטטיסטיקה, כל 1 מתוך 5 ישראלים חש בכאב כרוני כלשהו, כאשר העיקריים הם כאבי ראש (מיגרנות), כאבי גב, כאבי בטן (מעי רגיז למשל) ואצל נשים – בעיות וגינליות שונות (פטריות ודלקות שתן) ואף קשיים בכניסה להיריון.

"הבעיה העיקרית היא שזה לא נגמר בכאב," מסבירה טלי רודשבסקי (40), מטפלת בשיטה הסינית כבר יותר מ-10 שנים, בוגרת אוניברסיטת צ'אנג דו שבסין ומכללת רידמן לרפואה משלימה, "הכאב משליך על מצב הרוח, מערכות היחסים בבית, בעבודה, על השינה והתיאבון. 

כאב כרוני מכל סוג משפיע עלינו במעגלים גדולים גם בפן הפיזי וגם בפן הנפשי, פשוט סיוט. אבל 'פלסטרים' כמו משככי כאבים הם לא הפתרון. מעבר לכימיקלים ולהתמכרות ההרסנית, הם רק מחלישים אותנו, הופכים אותנו לעבדים של הכאב ולא פותרים את הבעיה מהשורש. למה לסבול כשאפשר להרגיש טוב יותר בסדרה של פחות מ-10 טיפולים טבעיים כשהכאב נפתר אחת ולתמיד?!"

טלי רודשבסקי: "כימיקלים, התמכרות, תופעות לוואי – משככי כאבים ותרופות הן לא תמיד הפתרון לכאבים כרוניים".

 

טלי, אם אין אבחנה ברורה לכאבים הכרוניים שאני סובלת מהם, לגיטימי לקחת משככי כאבים, לא?

"זה מה ש-80% מאוכלוסיית ישראל חושבת, והתשובה המפתיעה היא: ממש לא! זה כמו שתידלק נורת אזהרה ברכב, אבל במקום לפתוח את מכסה המנוע ולראות האם חסר שמן או מים או כל דבר אחר, פשוט שוברים את הנורה שנדלקה כדי שלא תהבהב יותר.

כאב מכל סוג – הוא נורת אזהרה בשביל הגוף שלנו, אבל עבור הרבה כאבים אין אבחון חד משמעי ברפואה הקונבנציונלית, וזה בגלל שהיא לעיתים נכשלת במתן פתרון לבעיות כרוניות ומתמשכות וההסתכלות על הבעיה היא יחסית צרה. 

ואז מה? דוחפים משככי כאבים שגורמים לבעיות נוספות! כמובן שאפשר לקחת משככי כאבים אם הכאב בלתי נסבל, אבל לחיות על כדורים בדרך קבע יכול להיות הרסני וצריך פה איתור של מכלול הבעיות.

הייתה אישה שהגיעה אליי, רופאה בעצמה שסבלה מאוד מכאבי ראש חזקים. היא התייעצה עם פרופסורים, קולגות שהיא הכירה, עברה בדיקות MRI ו-CT ואף אחד לא הצליח להבין מה בדיוק יש לה. 

כשתחקרתי אותה לעומק מצאתי שהיא הייתה נוטלת בקביעות תרופה לבריחת שתן. הכדורים ניטלו לאורך שנים, יצרו חולשה עד שהגוף החל 'לצעוק' שהוא לא יכול יותר וזה מה שיצר את כאבי הראש!"

סקרנת אותי, איך הצלחת לגלות שהכדורים הקבועים היו קשורים לכאב הראש?!

"כאן נכנסת שיטת הטיפול הייחודית שלי שלא מתמקדת בכאב הספציפי כמו ברפואה הקונבנציונלית, אלא בודקת את מכלול הרקע הבריאותי של האדם ומאתרת את השורש האמיתי לבעיה. לא תאמיני, אבל השורש העיקרי של רוב התחלואות שלנו הוא המתח של חיינו העמוסים!

כמעט כל אדם היום סובל ממתח רב וזה דבר שמשככי כאבים פשוט לא יכולים לפתור. יש כאן מכלול שלם שחייבים להתייחס אליו בשלל אמצעים, אם זה דרך מדיטציה, דרך שיחות אישיות, דרך דמיון מודרך ואפילו דרך צמחי מרפא והמלצות תזונה.

אינסוף אפשרויות שכולן נועדו כדי להביא למצב של הירפאות, לפעמים תוך סדרה של 10 טיפולים או פחות, כשהרוב המוחלט של מי שהגיע אליי שסבל מכאבים של שנים – חש בהטבה כבר תוך 4-5 טיפולים בלבד!"

אני חייבת להבין, איך דווקא השיטות הטבעיות שלך עובדות איפה שהרפואה הקונבנציונלית נכשלה??

"אני אתן לך דוגמה. אדם שסובל מכאבי בטן יכול לעשות את כל הבדיקות שבעולם והרופאים לא ימצאו שום דבר בבטן שגורם לכאב, ויסכמו את הכאבים לתופעה שנקראת 'תסמונת המעי הרגיז'. 

אבל באמצעות 'שיטת המכלול' שפיתחתי אני לא אבדוק לו רק את הבטן, כי מבחינתי הכאב יכול לנבוע גם מחולשה של הכבד, של הקיבה או של הטחול, בעיות בזרימת הדם לאזור או אפילו מתח שמכווץ את המערכות בגוף. אין גבול לאפשרויות!

ברגע שיש אבחנה מקיפה יותר, אפשר למצוא את הטיפול המתאים – וגם כאן לא מדובר בכדורים או בכימיקלים, אלא בתורה שלמה שעוסקת בשיטות טיפול טבעיות בכל מערכות הגוף. זה דברים שהרפואה הקונבנציונלית פחות מכירה. עיסויים כמו טווינה ושיאצו, דיקור באמצעות מחטים דקות, צמחי מרפא ואפילו תזונה בריאה".

טוב בכנות עכשיו, טיפולי עיסוי וקצת צמחים ירפאו אותי אחת ולתמיד מהכאב?!

"אם זה היה מקרה אחד שניים אז אולי היה אפשר להגיד את זה, אבל מאות מטופלים שהגיעו אליי, גם מי שהיו הכי סקפטיים, פשוט ראו את התוצאות בעצמם. 95% הצלחה באיתור המקור האמיתי של הכאב ותוכנית טיפולים שגורמת לשיפור משמעותי תוך 4-5 מפגשים בלבד.

חייבים להבין את ההיגיון כאן – זה לא העניין של הדיקור והצמחים, יש מיליון טיפולים לפי הרפואה הסינית אבל אבחון נכון צריך רק אחד. אם תקבלי טיפול ייעודי לכאב גב, אולי אחרי הטיפול כבר פחות יכאב לך. אבל אם שורש הכאב הוא לא הגב, אלא מתח נפשי, חולשה בכליות או ישיבה כפופה מעל המחשב – הכאב יחזור, שוב ושוב.

כמו שמי שרוצה להוריד במשקל לא מנסה רק לחטב את הבטן, אלא גם משנה את הרגלי האכילה שלו, לאחר שהבין מה הייתה הסיבה לכך שהדיאטות מעולם לא הועילו. צריך להסתכל על המקור לבעיה ואבחון מדויק לאחר תשאול מקיף – עושה בדיוק את הקסם הזה. בזכות האבחון הזה אפשר להתאים תוכנית טיפולים מותאמת לכל אחד ולהביא לפתרון אמיתי של הכאב.

לא חסרים מי שהתנסו בשיטות טבעיות וברפואה סינית, ולא רק ברפואה קונבנציונלית, ועדיין לא קיבלו את המענה שפתר להם את הכאב. למה זה? בדיוק בגלל עניין האבחון. 

יש מטפלים שאחרי 10 דקות אבחון כבר יקבעו לך תוכנית טיפולים, אבל היא תפעל כמעט כמו משכך הכאבים – תעזור באופן נקודתי, אבל תצטרך את הטיפול בקביעות כדי שהכאב לא יחזור. אם לא מטפלים בבעיה מהשורש, היא גם עלולה להחמיר. זה כמו שאם לא מוציאים את הגידול הוא ימשיך לגדול ולהתפשט.

למשל הגיע אליי מהנדס בחברה גדולה עם דלקות במפרקים. הוא היה אצל מטפל בדיקור במשך שנתיים. מטפל רציני עם שם טוב. כאבי הפרקים אמנם השתפרו, אבל הוא עדיין הרגיש לא טוב, הכאב היה משתחרר בטיפולי הדיקור ואז חוזר. בתחקור שלי גיליתי שהוא לא ישן בלילה, במקרה הטוב 4 שעות. זה לא חיים זה!  

הבאתי לו פורמולה של 3 צמחים שעוזרת להפגת טרדות ולשינה טובה יותר, והפלא ופלא – דווקא הטיפול בשינה ריפא לו לחלוטין את הכאבים במפרקים! היום הוא ישן לילה שלם, הצליח להיכנס לזוגיות ולא סובל בכלל מכאבים. מה שהדיקור פתר באופן רגעי, פורמולת הצמחים והשינה העמוקה פתרו לתמיד. זה עד כמה זה קריטי!

תחשבי שאת רואה שלולית על רצפת מחסן. אולי מצאת ברז מטפטף וסגרת אותו, אבל מה אם יש נזילה ממקום אחר בצינור? צריך לעשות בדיקה יסודית כדי לנטרל את כל הגורמים לבעיה, אחרת היא לא תיפתר".

מדהים, אז כל הכאב הכרוני שלו בפרקים נבע בכלל מחוסר בשינה ולא מבעיה פיזית כלשהי?

"ממש כך, ויש דברים עמוקים מזה! הגוף שלנו הוא לא רק חומר, הוא גם נפש. פעמים רבות שורש הכאב הוא ביטוי של כאב נפשי, של תקיעות מסוימת, לחץ או סטרס

לכן בתוכניות הטיפולים שלי אני תמיד משלבת את האבחון העמוק יותר, לא רק דיקור וצמחי מרפא, אלא גם תחקור של כל אורח החיים, שיחות אישיות, מדיטציה ודמיון מודרך, התאמה של תזונה נכונה ועוד. הרי אי אפשר לטפל רק בפיזי כשיש גם דברים נפשיים שמשפיעים עלינו".

זה נשמע קצת 'רוחניקי' אני חייבת לומר… יש מחקרים שמוכיחים שתוכנית הטיפולים הזאת עובדת?

"האמת שכן! כולם חושבים שרפואה סינית זה איזה שטויות טבעיות, אבל ממש לא. יש מחקרים שלמים על צמחי מרפא – כי מדובר ממש בתרופות, רק טבעיות. כל מה שלומדים ברפואה הסינית קיימים בפרמקולוגיה שזה מדע התרופות. 

הרי מה זה תרופה? ב-80% מהתרופות המרכיב העיקרי הוא צמחי. פשוט במעבדה מבודדים אותו ומשכפלים אותו, שזה היה יכול להיות נפלא – אם לא היו מעבירים את הצמח תהליך כימיקלי וכך הורסים הרבה מתכונות הצמח, וזו גם הסיבה שלתרופות כפי שהן מופקות כיום יש כל כך הרבה תופעות לוואי. 

כך או כך, כל הצמחים שמשתמשים בכדורים, קיימים ברפואה הסינית. אספירין למשל מכינים מצמח הערבה, סטרואידים מכינים מצמח הים המקסיקני, דיגוקסין מכפצפנית, ועוד. אי אפשר לומר שזה לא מחקרי!"

בתמונה: מחט שמשתמשים בה לדוגמה בטיפול הדיקור.

מעניין, אז את טוענת שהדברים האלה יכולים לפתור כל כאב מהשורש גם אם הוא נמשך במשך שנים?

"לחלוטין כן! אנשים שמגיעים אליי בוכים מהתרגשות כשהם מספרים איך במשך שנים הם ניסו הכל, גם מטפלים אחרים, ואף פעם לא מצאו להם את שורש הבעיה, רק 'פלסטרים' רגעיים שלא החזיקו למשך תקופה. 

כמו שאמרתי, זה נטוע הרבה מאוד בעניין המתח שצריך לשחרר – וזה לא תמיד משפיע רק על כאב. הכיווץ והמצוקה של הגוף משפיעים גם על כניסה להיריון. 

את יודעת כמה פעמים נשים הגיעו אליי וסיפרו שהן לא מצליחות להיכנס להריון אפילו שהכל תקין ושהן עשו את כל הבדיקות ההורמונליות והגנטיות האפשריות? הרחם שלנו הוא האיבר שהכי הרבה מתכווץ ומתרחב בהתאם לתחושות שלנו. 

הייתה אצלי מטופלת בת 34 שהיא ובעלה ניסו להיכנס להריון במשך 7 שנים! בטיפול איתי היא סיפרה שהייתה לה תקופה מאוד קשה, ההורים שלה הפכו סיעודיים, אחר כך אבא שלה נפטר, היא הייתה במתח תמידי. באבחון שלי מצאתי שהרחם שלה היה מאוד מכווץ. בבדיקה של דופק מרגישים את זה, גם בנשימות היא הרגישה שהכל מתוח. 

עשיתי איתה טיפול של דיקור שנגע בנקודות ספציפיות שמרגיעות וגם מעוררות את המערכת ההורמונלית והבאתי לה תמציות צמחים שעזרו לאיזון ההורמונלי. תקשיבי לי טוב, כמו קסם, המחזור שלה חזר להיות סדיר ותוך 7 חודשים הייתה בהריון והיום יש לה תינוק מקסים.

מבינה? יש כאן את הבסיס של הרפואה הסינית שהוא מדהים בפני עצמו, אבל הוא לא שווה כלום אם לא מצליחים לקלוע לבעיה ולאבחן אותה בצורה מדויקת ועמוקה. 

הצלחה שלי בטיפול היא בבחירת 'תוכנית מכלול' מדויקת שבוחנת את כל אורח החיים של המטופל, ולא רק לאיבר הספציפי שבו יש בעיה. ברגע שמסתכלים על המכלול ולא באופן צר, אפשר באמת לפתור את הבעיה מהשורש, להרגיש טוב יותר ולהיפטר מהכאב לתמיד, גם בבעיות שלא חשבת שקיימות!"

בתמונה: טיפול דיקור במרפאה הטבעית של טלי רודשבסקי.

וואלה, אז בעצם הטיפול אצלך עוזר לי הרבה מעבר לכאבים הספציפיים שאיתם אני באה אלייך?

"בדיוק, וזה מגיע עד למקומות הכי קטנים והכי אינטימיים. הייתה אצלי אישה מתוקה בת 64, סבתא ל-12 נכדים שהייתה לה ירידה חמורה בשמיעה ורצו לעשות לה ניתוח. מהדיבור איתה שמעתי ממנה שבעלה כל הזמן מקטר, מוריד את כולם סביבו והיא הכי סופגת את זה יותר מכולם. 

כל הזמן שמעה אותו מתלונן. אז הדיקור שעשיתי באמת עזר צ'יק צ'ק לסתימה באוזן, השמיעה חזרה לה והיא לא הייתה צריכה ניתוח מורכב עם הרדמה מלאה. כשהיא נבדקה שוב אצל הרופא המטפל, הוא היה בשוק שהבעיה פשוט נפתרה 'מעצמה'!

אבל אני ידעתי שאם המצב ימשיך כמו שהוא, אז כאבי האוזן יחזרו – כי הכאב לא בא משום מקום, הוא הגיע מהסביבה. במקביל לדיקור, עשיתי איתה שיחות אישיות, לימדתי אותה לשים גבולות לבעלה, הסברתי לה שמגיעה לה יותר ממה שהיא חושבת ושהיא מסוגלת להתמודד איתו ולא לספוג את התלונות שלו כל היום. 

הרבה נשים שאני פוגשת שמות את עצמן אחרונות בסדר עדיפויות, ויש לזה הרבה השלכות נפשיות ובעיקר פיזיות וכואבות. הן שוכחות מעצמן. בתוכנית הטיפולים שאני מרכיבה, אני מתייחסת גם לזה, מתח רגשי וביטול עצמי גם משפיעים על הגוף בתחלואות שונות וצריך לאזן את זה".

אז איך זה הולך לעבוד, איך את הולכת לאבחן אצלי את שורש הכאב ולגרום לי להרגיש טוב יותר?

"יפה, אז קודם כל אנחנו קובעות פגישת אבחון. לפעמים צריך 2-3 טיפולים כדי שאני אקיף את כל המידע לגבי אורח החיים שלך, התזונה והמצב הבריאותי ואדע להתאים לך תוכנית שתטפל בכל זאת. 

מעבר לזה התוכנית תעבוד בהתאם למחויבות ושיתוף הפעולה שלך, כמו שאת מקשיבה לרופא ככה תקשיב למטפלת. חשוב לבוא עם כנות ופתיחות גבוהה, ככה אפשר לאבחן את שורש הבעיה וגם לעבוד לפי ההמלצות התזונתיות. 

יש פה עבודה, נכון, אבל היופי הוא שבסופו של דבר אני גם נותנת לך כלים להתמודד עם הכאבים לבד, בלי להיות תלויה בכדורים, ברופאים ואפילו לא בי, זאת מבחינתי ההצלחה של הטיפול".

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »