נדל"ן

ADVERTORIAL

להפסיק להיות אדישים: דווקא עכשיו חשוב לבדוק זכאות להחזר מס שבח מהמדינה

אלפי ישראלים שילמו מס שבח בסכומים אדירים ב-6 השנים האחרונות שלא היו אמורים לשלם • יועצת המס סמדר זנד החליטה לעזור למשפחות שנפגעו כלכלית בתקופת המלחמה ולגייס להם את הכספים האבודים שלהם – היא דואגת באופן אישי להחזיר את הכסף ישירות לחשבון הבנק של לקוחותיה • "למדינה אין אינטרס לגלות לך ששילמת יותר ממה שאתה צריך במיוחד לא בימים אלה" • החדשות הטובות: שיטה חדשה מאפשרת לקבל את כל הסכום חזרה, בלי להתעסק בביורוקרטיה, בלי לסכן שקל (לא קיבלת? לא שילמת!) – ובלי להסתכן ביציאה מהבית • יצאנו לבדוק איך זה עובד…

רונן שביק  27.11.23 // 13:00

אריה ר' (91) מתל מונד כמעט וזרק 351,845 ש"ח לפח. עליזה נ' (80) היתה קרובה מאוד לזרוק גם היא 334,527 ש"ח, ועו"ד א', מומחה בתחום הנדל"ן כמעט ואיבד באותה הדרך לא פחות מ-152,713 ש"ח. 


איך זה קרה? שלושתם שילמו למדינה מס שבח על מכירת נדל"ן בשיעור גבוה בהרבה ממה שהיו צריכים. הסיבה: אף אחד לא טרח ליידע אותם שמגיע להם החזר מס שבח בסכומים האדירים האלו.

לאריה, עליזה וא' היה מזל: רגע לפני תום תקופת ההתיישנות הם פנו ליועצת המס סמדר זנד, הצליחו להציל את הסכומים העצומים ששילמו לשווא – וקיבלו אותם במלואם חזרה ישירות לחשבון הבנק שלהם.

אבל החדשות העצובות באמת הן שכמוהם יש עוד עשרות אלפי ישראלים, שבכל יום זורקים סכום כסף אדיר לפח. רק חלק קטן מהם מצליחים להציל אותו רגע לפני תקופת ההתיישנות. 

סמדר זנד, איך זה ייתכן שאף אחד לא מגלה לנו שאנחנו זכאים לקבל כל כך הרבה כסף חזרה?

לאף אחד פשוט אין אינטרס לספר לך שמגיע לך מס שבח בחזרה. למה שהמדינה תשקיע כוח אדם ומאמץ כדי להקים מנגנון שבעצם ייקח ממנה כסף בשווי מיליונים?"

יועצת המס סמדר זנד. "למדינה אין אינטרס לספר לך שמגיע לך כסף בחזרה"

תוכלי להסביר לי מה זה בעצם מס שבח, והכי חשוב - למי מגיע החזר?

מס שבח הוא מס המשולם על רווח שנוצר ממכירת זכות במקרקעין: דירת מגורים, חנות, קרקע או כל זכות אחרת .  

התנאי הראשון לקבלת החזר מס שבח, הוא כמובן התנאי הכי חשוב – שכבר שילמת מס כזה. 

אם לא שילמת, לא תקבל החזר. וכאן חשוב לשים לב שאתה לא מתבלבל ושאנחנו לא מדברים על היטל השבחה שאותו משלמים לעירייה או על מס רכישה.

אחרי שבדקת וראית ששילמת מס שבח, כדאי שתבדוק אם היית יכול לשלם פחות כי יש כמה מסלולי הטבות מאוד משמעותיים, שמאפשרים להפחית את התשלום באופן דרסטי – אבל המדינה לא תספר לך עליהם.

כך למשל, אם מכרת דירה שנייה בין השנים 2022-2017, אתה מעל גיל 60 וההכנסות שלך או של בת הזוג שלך נמוכות, כמעט בוודאות ששילמת יותר ממה שהיית צריך ומגיע לך החזר של מאות אלפי שקלים. אבל יכול מאוד להיות שגם אם אתה צעיר יותר, עדיין יגיע לך החזר". 

ניצח את השיטה. 351,845 שקיבל נ' מהמדינה ישירות לחשבון הבנק

רגע, בכל עסקת מכירה של נדל"ן מעורב עו"ד, הם לא דואגים להחזיר את הכסף?

"עורכי הדין עושים עבודה מצוינת, אך אין זה מתפקידם לדאוג להחזר של מס שבח. פעמים רבות מגיעים אליי לקוחות ואומרים לי: 'אל תדאגי עורך הדין שלי טיפל לי בהכל'. ולא מעלים בדעתם שהעו"ד לא בדק זאת כי זה פשוט לא תחום ההתמחות שלו".

אז אם לאף אחד אין אינטרס לגלות לנו את האמת, מה אפשר לעשות?

"אם הבעיה היא שכל אחד מתעסק בתחום הצר שלו, אז הפתרון הוא לפנות למי שהתחום שלו הוא בדיוק זה – יועץ מס מוסמך שמתעסק בהחזר מס שבח". 

מכרתם נכס? בואו לבדוק (בחינם)
אם זרקתם כסף לפח ומגיע לכם החזר מהמדינה! מלאו את הטופס:

אוקיי, נשמע מעניין, אז איך את כיועצת מס יכולה לעזור לי?

"אני מתעסקת בתחום הזה 27 שנים(!!) ומכירה בעיניים עצומות את כל האותיות הקטנות שיכולות להיות שוות לך מאות אלפי שקלים. 

למשל, בדרך כלל עורך הדין ירשום את העסקה על שם אחד מבני הזוג, ודווקא על שם זה שמרוויח יותר. אבל אם נחלק את העסקה הזו לשניהם, בהנחה שהאישה לא עובדת או מרוויחה מעט – תוכל לשלם הרבה פחות. טריק אחר הוא לפרוס את השומה ל-4 שנים במקום לשנה אחת, ואז במקום לשלם 47% למשל תשלם לפי מדרגות המס שלך".

איך זה נראה בפועל? יש לך דוגמאות לכך?

"בוודאי, בוא ניקח את אריה שהזכרת בהתחלה. הוא שילם למס שבח סכום אדיר של 1,304,215 ש"ח, על מכירת מגרש בתל מונד ב2017. אף אחד במיסוי מקרקעין לא שאל אותו בן כמה הוא ואם הוא רוצה לרשום את העסקה גם על רעייתו למשל.

אבל אז הוא הגיע אלינו, ואנחנו כמובן מייד גילינו שהוא זכאי ללא פחות מ-3 הטבות שיכולות להיות שוות לו מאות אלפי שקלים. ראשית הוא מעל גיל 60  – ובגיל הזה יש הטבות מיוחדות על הכנסות פסיביות, שנית העסקה נרשמה על שמו, אבל דווקא אשתו כמעט ללא הכנסות ולכן היה משתלם יותר לרשום את העסקה גם על שמה, ושלישית היה ניתן לפרוס את העסקה על פני 3 שנים לאחור.
כל 'הסינית' הזו תורגמה לכסף בכיס מהר מאוד: תוך פחות מחודש מרגע שאריה פנה אלינו הוא קיבל החזר של 351,845 ש"ח ישירות לחשבון הבנק שלו".  

אריה ר'. תוך פחות מחודש קיבל 351,845 ש"ח ישירות לחשבון הבנק

בהחלט סכום מרשים. אם הוא היה מחכה מעט, כל הכסף בעצם היה הולך לאיבוד?

"לחלוטין. הצלחנו לפרוס את העסקה רק על פני 3 שנים במקום 4, בגלל תקופת ההתיישנות. אבל עדיין הוא קיבל סכום עצום. תאר לעצמך שאתה מקבל 351,000 ש"ח בגיל 91. זה יכול לממן טיפול רפואי או סיעודי שיקפיץ את איכות החיים שלך בתקופה שבה אתה הכי זקוק לעזרה".

יש מקרים נוספים מהסוג הזה?

"בהחלט. עליזה, שגרה בדיור מוגן בפתח תקווה, מכרה מגרש ושילמה עליו 411,346 ש"ח מס שבח – לקחו לה את המס המקסימלי של 47%. אחרי שהיא הגיעה אלינו מייד הפעלנו את מסלולי ההטבות שהיא זכאית להם, ובין השאר קיזזנו מהעסקה הפסדים שהיו לה בשוק ההון. התוצאה היתה שהיא קיבלה חזרה 334,527 ש"ח. קשה לי להסביר במילים את תחושת הסיפוק שהיתה לי כשהגעתי לבשר לה על הסכום הגדול שהוחזר לה. אין הרבה דברים שיכולים להשתוות להרגשה שגם עשית צדק וגם עזרת לבנאדם בתקופה שבה הוא הכי זקוק לעזרה". 

עליזה נ', קיבלה החזר של 334,527 ש"ח ישירות לבנק. סמדר זנד: "עשינו צדק"

מכרתם נכס? בואו לבדוק (בחינם)
אם זרקתם כסף לפח ומגיע לכם החזר מהמדינה! מלאו את הטופס:

יכול להיות שהם שילמו יותר מדי מכיוון שהם לא מבינים בתחום? מה הם עשו לא בסדר?

"הם לא אשמים בכלום. פשוט אי אפשר לנצח את השיטה, לא משנה מה הגיל שלך ומה ההשכלה שלך. אני אתן לך עוד דוגמא שאולי תפיל לך את האסימון: היה לנו לקוח שהוא עו"ד שמתעסק בנדל"ן, לא פחות, והוא מעסיק רואה חשבון – ואפילו הוא שילם מס שבח מיותר של מאות אלפי שקלים". 

מדהים שאפילו עו"ד שמתעסק בתחום, עדיין נופל בקלות למלכודת הזו.

"בדיוק. במקרה הזה אגב הוא מכר דירה ב2018 ורואה החשבון שלו רשם את העסקה רק על שמו. כשהוא הגיע אלינו בדקנו ומצאנו כי מדובר בנכס שהתקבל בירושה ושייך לבת הזוג, כך שרשמנו את העסקה גם על שם רעייתו, ופיצלנו אותה ל-3 שנים. התוצאה היתה שהוא קיבל חזרה 152,713 ש"ח. מאז הוא לא מפסיק להפנות אלינו לקוחות".  

עד כמה מסובך התהליך הזה? אני מניח שצריך להביא לך המון ניירות ולהתעסק עם המון ביורוקרטיה?

"ממש לא. כל מה שאתה צריך זה להעביר לי צילום תעודת זהות. אתה בכלל לא צריך לצאת מהבית. אנחנו עושים את כל העבודה בשבילך ומוציאים כל הניירת בשבילך ממס הכנסה וממיסוי מקרקעין. כל הביורוקרטיה המתישה היא עלינו". 

ומה קורה אם מס הכנסה לא יחזיר לי שקל? אני אפסיד את כל הכסף ששילמתי לך?

"כל היופי הוא שבשיטת העבודה שלי אין שום הפסד ושום סיכון ללקוחות בשום צורה. אני עובדת על בסיס הצלחה, כלומר אם לא החזרנו לך כסף, אתה לא משלם שקל! יותר מזה, אתה בכלל לא נותן לי שום אמצעי תשלום, כרטיס אשראי או צ'ק. התשלום יתבצע רק אחרי שתקבל את הכסף ישירות לחשבון הבנק שלך. לא קיבלת? לא שילמת! אפס סיכון".

מה עוד מיוחד בשיטת העבודה שלך?

"הראייה ההוליסטית. בניגוד ליועצי מס אחרים, אני מתמחה בזכויות של הגיל השלישי ומומחית גם בכל הזכויות שקשורות לפרישה ולפנסיה. המשמעות היא שאני יכולה להשיג עבורך גם זכויות שבכלל לא חשבת עליהם, ולהביא את ההחזר שלך למקסימום. 

למשל, בכל הליך אני בודקת אם קיבלת פטור מתשלום מס על הפנסיה (קיבוע זכויות). 

זה משפיע בעקיפין על מס השבח, כי אם לא קיבלת פטור, ההחזר שלך ממס שבח יהיה גבוה יותר. 

בהמשך אני גם אדאג לזה שתשלם פחות מס על הפנסיה שלך בלי קשר למס השבח. באופן דומה, אם יש מצב רפואי קשה אז אני גם מגישה לוועדות לצורך פטור ממס הכנסה – כלומר מי שנכנס לתהליך החזר מס שבח איתי מקבל על הדרך בדיקה כוללת של כל זכויות הפרישה שלו שיכולות להניב לו עוד סכומים משני חיים שהוא בכלל לא היה מודע להם". 

אגב, אמרת שאת בתחום הזה כבר 27 שנה, איך את שורדת כל כך הרבה זמן בתחום שרוב האנשים חושבים שהוא אפור ומשעמם?

(צוחקת). "זה נשמע אולי כמו תחום אפור למי שלא מכיר אותו, אבל העובדה שאני מחזירה כסף לאנשים, במיוחד למבוגרים, היא הרגשה מדהימה שתחזיק אותי במקצוע גם עוד 50 שנה… מה יכול להיות יותר טוב ממקצוע שבו אתה מתפרנס מלעשות טוב לאנשים?"  

שכנעת אותי.. אז מה אני צריך לעשות אם אני רוצה לבדוק אם אני זכאי להחזר?

"תשאיר לנו פרטים כאן למטה, ואנחנו נחזור אליך וכבר בשיחת הטלפון נוכל לדעת אם מגיע לך החזר. רק שים לב שבאמת שילמת מס שבח ולא היטל השבחה או מס רכישה".

 

מכרתם נכס? בואו לבדוק (בחינם)
אם זרקתם כסף לפח ומגיע לכם החזר מהמדינה! מלאו את הטופס:

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »