בריאות

ADVERTORIAL

הליך רפואי פשוט פותר את מחלת השמנת-היתר החמורה תוך 15 דקות ללא ניתוח ועם 70% הצלחה

על פי הדו"ח של OECD [הארגון לשיתוף פעולה ולפיתוח כלכלי], כ50.9% מהישראלים סובלים מהשמנת יתר חריפה, כלומר אחד מתוך כל שני אנשים. במציאות תובענית שבה לרובנו אין זמן להקפיד על משטר תזונתי או אימוני כושר, נמצא פתרון רפואי חדשני המאפשר לכל אדם עם BMI מעל 30 (כלומר נשים השוקלות 85 קילו ומעלה) להוריד את כל המשקל העודף המסוכן, ללא שום מאמץ, ניתוח או שינוי באורח החיים. האם מדובר בתקווה אמיתית לפתרון מחלת ההשמנה? יצאנו לבדוק.

דין אלבס  15.06.22 // 13:30

"אני מעולם לא האמנתי שאני אקבל את החיים שלי בחזרה", כך מספרת לנו דנה מ. בפגישה אינטימית מחוץ למסדרונות בית החולים וולפסון, כשהיא יוצאת מבדיקה שגרתית לאחר 8 חודשים שהיא מסתובבת עם בלון בתוך הבטן שלה.

דנה מ. הסכימה לשתף שהיא כבר קרוב ל-2 עשורים מתקשה מאוד להשיל מעצמה את המשקל העודף. לטענתה, כבר במהלך הצבא היא העלתה בערך 7-8 קילוגרמים שליוו אותה גם לאחר הסיום ועד לסוף התואר הראשון שלה. היא נלחמה והצליחה להוריד אותם אבל תמיד לבסוף העלתה אותם חזרה.

היא זוכרת בצעירותה כשמצאה את בן זוגה, זה נתן לה מוטיבציה והיא החליטה לפנות לתרופות שונות כדי לדכא את תחושת הרעב – שהייתה תוקפת אותה בעיקר בלילות – היא מספרת.

מאז דנה ובן זוגה החליטו להתחתן ועד אז הכל היה טוב ויפה כי הייתה לה מטרה גבוה וזמן פנוי להשקיע בעצמה, מאז החתונה הירח דבש ושני ההריונות שהגיעו בתקופה של שלוש וחצי שנים

דנה העלתה עוד 16.7 קילוגמרים שלא הצליחה להוריד אותם.

בעבר נשים בהריון לא ידעו שאין צורך לאכול בשביל שניים

השמחה על הלידות היו מדהימות אך יחד איתן היו לדנה רגשות מעורבים, עצבות וחולשה אדירות שעטפו אותה והדירו שינה מעיניה. היא הייתה במשקל עודף שלא ידעה איך להתמודד איתו.

היה לה קשה ללכת, קשה לנשום, הגוף היה חלש, הבדיקות הראו מצב קודר ולא טוב, היא הייתה רק בת 41 אז והרגישה בת 55. ומכאן מתחיל הסיפור שלנו.

ובכן דנה, אחרי שניסית כל דיאטה אפשרית ושום דבר לא עבד, מה עשית בנקודת הייאוש הזאת?

"את האמת (אומרת עם חיוך שלא מתחבר עם הסיפור שהרגע סיימה לספר לי) הייתי על סף ייאוש, כל הזמן ראיתי באינטרנט בכל חור, דיאטה כזאת ודיאטה אחרת, מאמני כושר וסטודיו שונים הופיעו לי עם כל התמונות של הבחורות החטובות שאין סיכוי שאני אראה את הפרצוף או הגוף שלי בקרבתן. אז חשבתי לחזור לכדורים שרק רציתי להקיא מהם ועשו לי בחילות בתקופה שלקחתי אותן בעבר, אבל המחשבה הזאת, עשתה לי אפילו יותר רע.

שלא לדבר על זה שפחדתי שהבת שלי תראה אותי בתור אמא שמנה, והיא תהיה בעצמה גם שמנה. את יודעת שכל ילד שלישי היום סובל מהפרעת אכילה ומשקל עודף בארץ, זה ממש הפחיד אותי שאני משמשת לה דוגמא רעה."

אני מבינה שהכל היה נראה קודר ואפל וכלום לא הצליח באותה תקופה, למה לא הלכת לעשות ניתוח לקיצור קיבה?

"את האמת שזה גם עלה לי לראש, אבל יש לי פחד מהסיכונים וכמות האנשים שמתחרטים לאחר מכן מאוד השפיעה עלי, אז לעשות ניתוח לקיצור קיבה היה פחד שלא יכולתי להתמודד איתו, שלא לדבר על לחכות שנה שלמה עד לאישור ובירוקרטיה מהגיהנום עד שמאשרים אותך לניתוח הזה."

אז מה בסוף עשית?

(צוחקת) "בסוף לא עשיתי כלום."

למה הכוונה?

"לא עשיתי ניתוח, לא לקחתי תרופות, לא נכנסתי למשטר תזונה פסיכי או קפדני, פשוט לא עשיתי אף אחד מהדברים האלה. גיליתי פלא רפואי חדשני שנקרא 'בלון רפואי'. הוא כבר עשה בשבילי את כל העבודה הקשה.

אני אמא עובדת, יש לי כלבה, 2 בנות מהממות, קריירה ואת בעלי לטפל בהם. בקושי זמן להליכה פעם בשבוע יש לי וגם לזה לפעמים אין לי כוחות כי אני מסיימת יום עבודה סחוטה.

את מבינה? הרגשתי שאני במעגל שאין יציאה ממנו, הרגשתי חנוקה, ופתאום הגיע הפתרון הזה, שלא מצריך ממני כלום ותוך 10 ימים בלבד פשוט גרם לי להשיל 4 ק"ג! זה מבחינתי הרגע הכי טוב שקרה לי בעשור האחרון חוץ מאולי הדירה שקנינו!"

אז ספרי לי, איך הגעת להחלטה לעשות את הבלון הרפואי ובמה זה היה כרוך כדי שתוכלי לעשות את זה?

"אני כבר התייאשתי, בעלי שראה אותי ככה ורק רצה להחזיר את השמחה לחיים שלי ובכלל לנישואים שלנו, החליט לקחת על עצמו פרויקט ולחפש את הפתרון שיעזור לשקם אותי ואת המערכת יחסים שלנו, כמו שאת יכולה לדמיין, הפסקתי להשקיע בעצמי, ולכן הפסקתי להשקיע גם בו ובמערכת יחסים בינינו, זה יצר ריחוק וניתוק.

אז הוא הציע לי מלא דברים שהוא מצא אצל ד"ר גוגל, מאמרים שהוא קרא, ותפריטים שמצא, כדורים והמלצות מפה ועד לפינלנד.

לבסוף הוא מצא את חברת 'ניומדיק', עם הפתרון של הבלון. בהתחלה הייתי כל כך סקפטית, מי יכניס בלון לתוך הקיבה שלו, וחשבתי שמדובר שוב בניתוח והרדמה מלאה וכן הלאה. ואז קראתי על זה קצת יותר באתר שלהם והחלטתי לתת לזה צ'אנס ולהגיע לפגישה עם פרופ' ערן ישראלי מנהל מכון הגסטרו של בית החולים וולפסון."

וואו כן זה בהחלט נראה ונשמע מבטיח, אז הגעת לפגישה, ומה קרה מאז?

"כל השאר זה ממש כמו קסם! תוך 10 דקות שהוא הציג לי הדמיה של איך זה נעשה ומה העקרונות שעומדים מאחורי זה, הבנתי שזה בדיוק מה שאני צריכה.

אני ובעלי יצאנו משם מחויכים והלכנו לאכול גלידה בלי רגשות אשם, פשוט ידענו שמצאנו את המקום והפתרון הטוב ביותר בשבילי. ומאותו הרגע הרגשתי שחזרו לי החיים, הערצתי את בעלי שמצא את הפתרון הזה עבורי, שלא לדבר על זה שהאהבה בינינו פרחה כמו פעם."

מרגש לשמוע, איך התנהלו הדברים ביום הכנסת הבלון לקיבה?

"הגעתי לשם, קיבלו אותי בצורה נעימה, טיפה טשטשו אותי על מנת שזה יעבור לי בקלות, אבל לא משהו רציני. תוך 10 דקות כבר סיימו עם ההטמעה של הבלון בתוך הקיבה שלי. נתנו לי כמה דקות לנוח ולחזור לעצמי, לראות שהכל תקין.

אני זוכרת שאפילו שאלתי את בעלי, האם באמת הם עשו משהו, כי לא ממש הרגשתי כלום בפנים למעט הטשטוש הכללי. הוא צחק ואמר שאכן זה מאחורינו.

חשוב לי להדגיש – הבלון עושה את העבודה אבל בלי צוות הליווי של ניומדיק דנה, מיכל, סיגל המדהימה ודיויד הקואצר שדאגו לי למענה 24/7, אולי הייתי מצליחה לבד אבל לא הייתי מגיעה להישגים האלה בלעדיהם. תמיד היו שם בשבילי ואפילו הצמידו לי מישהי שתלווה אותי עם כל השאלות של מה מותר מה אסור לי וכן הלאה. אני כמעט לא התקשרתי אליהם אבל לא היה שבוע שהם לא יזמו שיחה באמת שנתנו לי את ההרגשה הכי טובה שיש."

דנה: "חייבת להגיד תודה ענקית לצוות של ניומדיק שטיפל בי ונתן לי להרגיש שוב בטוחה בעצמי ובגוף שלי"

אני חייבת להגיד לך, עכשיו את נראית מחויכת וממש נהדר, קשה לי לדמיין אותך אחרת!

"אני יודעת, ותודה על המחמאה אגב, אבל בתקופה של 8 חודשים מאז שהורדתי 33 ק"ג (שזה פסיכי), אני היום כמעט במשקל כמו שהייתי לפני הצבא. אני מרגישה קלילה מתמיד, הם לימדו אותי לא לעסוק במה בא לי לאכול או מה  זמין לי. 

אני פשוט אוכלת לפי מה שלמדתי עם תהליך הבלון וזה סופר פשוט. כמובן שמשתדלת לא לאכול יותר מידי שטויות, בכל זאת זה הגוף שלי, אבל אני לא מרגישה שאני הורגת את עצמי כשאני אוכלת שוקולד, גלידה או מקדונלדס. הכל בסדר, אני נהנית אפילו מכל ביס!"

אני ממש מתרגשת לשמוע אותך ככה מספרת את זה בביטחון! אז בעצמם למי זה מתאים? אני בטוחה שיש עוד נשים או גברים שהיו מתים לעשות את השינוי הזה.

"את האמת שכל מי שאני רואה אותה עם השמנת יתר אני ניגשת אליה ושואלת אותה בעדינות אם הייתה שמחה להוריד בין 15 – 30, בכוונה אני עדינה איתן כי הן לא יאמינו לי אם אגיד להן אפילו יותר.

אבל זאת אני, מבחינתי שיפרסמו את זה בשלטי חוצות, יש כל כך הרבה נשים וגברים שישמחו לקבל את החיים שלהם בחזרה.

ולשאלתך – למי זה מתאים: לגברים ונשים כאחד. הם חייבים להיות עם השמנה של מעל 15 קילוגרמים מעל למשקל התקין שלהם, פחות מזה פשוט לא רלוונטי לתהליך הזה. הם חייבים להיות בוגרים כלומר בין הגילאים 18 – 75 אם אני זוכרת נכון.

והם צריכים להיות בלי ניתוחים של קיצור קיבה, שרוולים למיניהם וכן הלאה.

והבלון הזה הוא לכל החיים?

"לא, הוא לשנה אחת, אחרי זה מוציאים אותו מהקיבה. זה נותן לגוף את ההרגלים שהוא צריך כדי לאזן אותו לתמיד. ומה שאהבתי זה שראיתי מטופלים שכבר שנים שומרים איתם על קשר ככה שזה לא טיפול לטווח הקצר אלא לאורך שנים קדימה"

מותר לשאול אותך כמה זה עלה?

"זו שאלה חשובה, אבל אני אגלה לך סוד, זה חסך לי כל כך הרבה כסף על אוכל, על בגדים חדשים ומידות מיוחדות שעולות הרבה יותר. בנוסף זה חסך לי ים כסף על מוניות כי בגלל כאבי הברכיים בקושי יכולתי ללכת ברגל.. וזה לא נגמר שם, הלחץ דם שלי היה גבוה והייתי צריכה כל מיני תרופות נוספות כי ההשמנה גרמה לצרות אחרות, אז גם על התרופות הוצאתי מאות ואלפי שקלים. 

בקיצור, את מבינה שהטיפול הזה חסך לי כל חודש מאות שקלים אם לא אלפים בהוצאות (וזה עוד בלי הכאב הנפשי והמנטלי שלא איפשר לי לתפקד כמו שצריך בעבודה). 

אני יכולה לומר לך שמבחינתי השינוי שעברתי היה שווה כל שקל, ובזכות תנאי התשלום הנוחים והפריסה לתשלומים שלא פוגעת במסגרת האשראי אני בקושי מרגישה את ההוצאה הזאת. 

כמו שאמרתי, ניומדיק חוסכים לך בסופו של דבר כסף ואפשר להגיד שגם נותנים לך יותר שנים לחיות. לא יודעת אם את יודעת, אבל השמנת יתר היא גורמת לקיצור החיים של האנשים, אז תחשבי שאת משלמת על חיים טובים יותר ושנים נוספות לחיות. שווה, לא?"

מדינות OECD ביניהן ישראל עם קיצור החיים ב3.3 שנים עקב השמנת יתר.

וואו, שאת מציגה את זה ככה זה נשמע באמת שווה. ועבור כל מי שרוצה לבדוק התאמה לתהליך, איך עושים את זה??

"כעקרון ל'ניומדיק' יש להם את האתר הרשמי שלהם, או שהכי טוב פשוט להכנס לראות את ההדרכה החינמית שהם מעבירים, זה באורך של 10-15 דק' ואת תביני מהר מאוד, מה עושים ואיך להתקדם איתם במידה וזה מעניין אותך. וגם אפשר להשאיר להם פרטים והם יחזרו אליך."

תודה לך על הפתיחות והשיתוף, תמשיכי להיות שלמה עם הגוף שלך יקירתי!

"תודה לך על הזמן, ובהצלחה לכל מי שרוצה לחזור חזרה למשקל התקין שלו."

תוכן מקודם

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »