בריאות

אחרי 10 דיאטות את מגלה שמשקרים לך: ״לרדת 3-5 ק״ג בחודש!״. איזה מהדיאטות בשוק באמת מיישמות את מה שמבטיחות?

ליליה זלנסקה היא מהנדסת תרופות, ואחות עם התמחות בדיאטנות מאוקראינה שהביאה איתה במזוודה גם את ״השיטה האוקראינית להמסת שומן״. יחד איתה, גם מיכאל צ׳צ׳ל בן זוגה הפך למאסטר להמסת שומן. את הידע שצברו להבדיל ממאות דיאטות שונות שמסתובבת באינטרנט, הם מעבירים באמצעות שיטה חדשנית, שאשכרה – מספקת תוצאות. ניסינו להבין מה שונה בה? ואיך הזוג מצליח לעזור בעזרתה כבר ללמעלה מ-600 ישראלים (ובעיקר ישראליות) בשנים האחרונות.

דניאל איבגי 6.01.21 // 16:10

מאות ואולי אלפי דיאטות, שייקים ושיטות מסתובבות באינטרנט היום, כשכולן מנצלים את הכאב שלנו ואת הרצון העז להפסיק להשתמש בפילטרים באינסטגרם כדי ״לשפץ״ את הגוף, להרגיש טוב יותר בבגדים שלנו, לקנות בגדים יפים ומושכים יותר, להפסיק לחפש בגדים ש״מרזים״ אותנו או ללבוש רק שחור, לרדת בהיקפים, לאכול מתוקים ועדיין לרדת במשקל.

כן זה ידוע, רובנו חולמים ובעיקר חולמות על המשקל האידיאלי, על המצב המושלם שבו לא רק נעלה על המשקל והוא יציג את המספר שאנחנו רוצים, אלא גם המראה תציג את החיטוב שאנחנו רוצים. אבל האמת היא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד, ורובנו כבר גילינו שרוב הדיאטות לא מספקות את התוצאות.

יצאנו לדבר עם מיכאל צ׳צ׳ל (39), חובב בריאות, אתלט ומאסטר בשיטה האוקראינית להמסת שומן טבעית, וגם עם בת זוגו ליליה זלנסקה (33), אחות עם התמחות בדיאטנות ומהנדסת תרופות בהכשרתה, שבזמן הקצר שלה בארץ, הספיקה לעזור כבר ללמעלה מ-600 ישראלים ובעיקר ישראליות להשיג את התוצאות שהם רוצים.

לטענתם: ״אנשים קונים דיאטות בתקווה שהן יעבדו, אבל הם לא מבינים שיש רק דרך אחת לבחון אם דיאטה היא טובה או לא – תוצאות!״

״אנשים קונים דיאטות בתקווה שהן יעבדו, אבל הם לא מבינים שיש רק דרך אחת לבחון אם דיאטה היא טובה או לא – תוצאות!״

למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים ״תוצאות״? ​

״אנחנו מתכוונים לכך שאישה (וגם גבר) ימשיכו להתבייש להתפשט בחוף, כל עוד הם ימשיכו לשלם על דיאטות שלא עושות את העבודה. וכדי לדעת איזה תוכנית הרזיה 'עושה את העבודה' ואיזה תוכנית או דיאטה לא, אפשר להסתמך רק על דבר אחד והוא ה-ת-ו-צ-א-ו-ת שאנשים אחרים השיגו מאותו תהליך.

כלומר, לבחון את המהלך לפי כמות האנשים שבאמת מצליחים לרדת במשקל, לצמצם היקפים, להוריד מסת השומן וכן, גם לשפר ביטחון עצמי לאורך זמן.״

אני רואה הרבה דיאטות שמספרות על הצלחות, מראות סרטוני עדויות של לקוחות וכל מיני צילומי ״לפני אחרי״ - ובכל זאת אני לא מצליחה לרדת במשקל...

״הצפת נקודה רגישה מאוד! את בהחלט צודקת, יש הרבה תוכניות ירידה במשקל, דיאטות, תפריטים וכו׳ שמציגים כל מיני תוצאות שקריות או להפך. עוזרים לכמה אנשים, מצלמים אותם ואחר כך אותם אנשים עולים במשקל.

את צריכה להבין, כדי שדיאטה, תוכנית ליווי, שייק, תפריט או ״וואטאבר״ יצליחו באמת ולאורך זמן – צריך לחלק אותם ל-2, ורק ככה באמת נראה תוצאות לאורך זמן. כשאנחנו אומרים ״לחלק ל-2״ אנחנו מתכוונים לכך שהאחריות בתוכנית מתחלקת בין שני אנשים: הראשון זה נותן השירות, המנהל של התוכנית שהאחריות שלו היא לשים משמעת על הלקוח, לדאוג שהוא מבצע, והכי חשוב – מבצע פעולות שעובדות ומביאות תוצאות.

השני הוא הלקוח. שתפקידו הוא לבצע, ואם הוא לא יקח אחריות ויבצע את החלק שלו – לשום תוכנית אין סיכוי להצליח.

זה כמו שלא מספיק רק לקנות את הרכב כדי להגיע ליעד, צריך גם לנהוג בו. אנשים חושבים שאם הם קנו את התוכנית אז זהו – נגמר. אבל אין שגיאה חמורה מזאת, כי בכל דבר בחיים אנחנו צריכים להבין שחייב להשקיע מעצמנו, להיצמד לתהליך בצורה מדויקת ורק אז הוא יצליח. אין דבר כזה רק לשים כסף והכל יקרה לבד.

זה כמו שבחורה רווקה תרצה להשיג את הגבר המושלם, אבל לא תשקיע, לא תתלבש, לא תופיע במקומות שהוא נמצא בהם ואז תתפלא שהוא מתחיל עם אחרות ולא איתה…״

אבל זה נורא קשה להיצמד לתהליך, זה דורש הרבה כוחות נפשיים! מה עושים?

״את צודקת לחלוטין! מצד שני, תוכנית ליווי מוצלחת תהיה בנויה עם מסגרת אחריות ומשמעת חזקות ויציבות שאפשר להישען עליהן תמיד. כלומר, בדיוק כמו בטירונות, שגם החייל הכי חלש פיזית והכי חסר סיבולת בסופו של דבר הופך ללוחם – כי אין לו ברירה! אם הוא לא יבצע את תרגילי הכושר, המפקד יעניש אותו וישאיר אותו שבת.

לכן, תוכנית ליווי לירידה במשקל חייבת להכיל מסגרת עם משמעת. מסגרת שבה חייבים לדווח על יישום/אי יישום התהליך, מסגרת שתהיה בה ״שוטר/ת״ והלקוח יהיה חייב ליישם את המחויבות שלו, ולמלא את האחריות שלו.

את יכולה לראות שבכל מסגרת לימודית, ספורט, בריאות, זוגיות וכסף הדרך של הליווי עם מסגרת ומשמעת זאת הדרך הטובה ביותר להשיג תוצאות עבור התלמידים. תחשבי על זה, מתי תלמיד מצליח יותר, בלימודים בכיתה, או עם מורה פרטי? בדיוק!״

האמת שהפלתם לי כאן אסימון, אבל אני חייבת להבין האם יש עוד דברים מהם אני צריכה להיזהר לפני שאני נכנסת לתוכנית חדשה?

״כן! אחת הטעויות היא לקנות המון דיאטות ולא ליישם. כדי ליישם את חייבת לוודא שיש לך תוכנית ירידה במשקל עם מסגרת. ושימי לב לנקודה חשובה, כשאת בוחנת תוכניות לפי סוגי ה'מסגרות' השונות, תמיד תעדיפי לבחור במסגרת עם עדכון שבועי ולא עדכון יומי וכמובן שלא עדכון חודשי.

מהסיבה שברמה היומית יש עליות וירידות במשקל, וברמה החודשית אין אפשרות לעשות מעקב צמוד ונכון,

לעומת זאת משבוע לשבוע יש פחות תנודתיות ואפשר ממש לראות תוצאות. 

טעות נוספת שהרבה בנות עושות היא להרעיב את עצמך. הרבה בנות לצערנו מרעיבות את עצמן, יורדות במשקל בבום, ומעלות לאחר מכן את המשקל בבום.

כי אין מה לעשות, בן אדם לא יכול להרעיב את עצמו כל החיים, חוץ מנזק לבריאות לא יצא מזה שום דבר אחר. הגוף יחסיר כל מיני ויטמינים ומינרלים שהוא חייב, מה שיכול להביא להתפתחות של כל מיני מחלות ואפילו לתוצאה ההפוכה – צבירת משקל יתר.

הטעות הכי גרועה, שצריך להיפרד משומנים לגמרי! זה ממש לא נכון, צריך לאכול שומנים, כי שומנים הם בריאים לגוף. אם אוכלים שומנים בריאים זה גם מה שנותן מראה יפה לשיער וציפורניים, זה משמן את המפרקים, זה סופר חשוב למעטפת של התא ובעקבות כך התאים נעים טוב יותר, ובעיקר במוח – אם אוכלים בכמות נכונה שומן בריא – אז המוח יעבוד טוב יותר! ואם מורידים לגמרי מאכלים עם שומנים בריאים, זה מייצר בעיות בבלוטת התריס וגם מביא לתוצאה הפוכה – צבירת משקל יתר.״

איך יכול להיות שהשיטה שלכם נקראת ׳השיטה האוקראינית להמסת שומן טבעית׳ כשאתם מדברים על אוכל די שומני?

״עכשיו את תביני. תנסי להיזכר רגע בנשים אוקראיניות שיצא לך לראות בשנים האחרונות… הן בדרך כלל מאוד רזות נכון?

מה בעצם שמתי לב אליו הוא שיש 2 סוגים עיקריים של תזונה שנפוצים באוקראינה שגורמים לעניין הזה… יש את התזונה המסורתית, ויש את התזונה שהתפתחה בשנים האחרונות והיא התזונה המודרנית.

בשורה התחתונה, התזונה המסורתית מכילה בעיקר בשר, מרקים ואוכל שיש בו ה-מ-ו-ן שומן לא בריא!

ולעומתה התזונה האוקראינית המודרנית – שייכת לאנשים שלקחו את אותה תזונה מסורתית, הסירו ממנה את המאכלים עם שומן לא בריא והוסיפו לה כמה דברים קטנים שהפכו אותה לכזאת שלמרות אכילת השומנים, היא עדיין שומרת על מראה בריא וסקסי.

במקרה האישי שלנו ושל רוב הבנות היפות והדקות שאתם רואים באוקראינה – האוכל המסורתי שולט בבית. ולאחרונה יש נגיעות של אוכל מודרני. זה לא כמו כאן בארץ שהתרגלנו ללחוץ על כפתור בנייד שלנו ולהזמין המבורגר עם צ׳יפס ענק או פיצה עם גבינה כפולה, וזה מה שגם הפך לתזונה הראשית שלנו.  

מה שגרם לנו לחקור ולהבין שאכילת שומנים לא אומרת שנשמין. להפך. שומנים הם מצרך חשוב מאוד לגוף ואנחנו חייבים אותם כדי להתקיים, ובמינון הנכון הם יעזרו לגוף שלנו גם להשיג את התוצאות שאנחנו רוצים.

אבל כשאנחנו אומרים שומנים, צריך לעשות עצירה כדי להסביר נקודה קריטית!

בשומנים, אנחנו לא מתכוונים לכך שצריך לטחון תפוצ׳יפס והמבורגרים. כי אמנם אלה שומנים, אבל ממש לא שומנים טובים לגוף, ובכמות גדולה מדי הם פשוט מצטברים במקומות שאנחנו לא רוצים אותם, וגורמים נזק לגוף.

אבל שומנים מתחלקים ל-2 קבוצות, שומנים טובים! ושומנים רעים! וברגע שיודעים להפריד ביניהם – בקלות אפשר לראות איך השומנים הטובים שומרים על הגוף, על החיטוב ומסייעים להמסת שומן מיותר״.

ואיך גיליתם שהשיטה שלכם באמת עובדת?

״האמת נקודה מעניינת, כי באמת בהתחלה, עזרנו באמצעות השיטה האוקראינית להמסת שומן לאנשים להיות יותר בריאים, אבל זה עדיין לא נתן את כל הפתרונות לנשים שרצו להראות חטובות.״

באמת?! אז מה עשיתם??

״התחלנו לראיין בנות שנראו רזות וחטובות, לחקור מה הן אוכלות. אספנו תשובות ולא הסתפקנו במעגל החברות הקרוב. בדקנו נשים נוספות וגילינו שאוכל אוקראיני לא חייב להיות מזיק. להפך!

מזון אוקראיני יכול להיות מזין, ליצור המסת שומן טבעית ולתרום למראה גוף חטוב ובריא. כל זה בתנאי…

בתנאי שמוציאים ממנו את הרכיבים השומניים הלא בריאים, ונשארים עם שומן בריא וכל יתר הרכיבים בתפריט. מסתבר שיתר המרכיבים בריאים מאוד ומיצרים באופן טבעי המסת שומן. הגוף מתחיל להיראות חיוני, בריא וחטוב. התחלנו לבנות לחברים קרובים ובעיקר לחברות קרובות תפריטים המבוססים על השיטה וראינו שזה עובד ונותן תוצאות.״

״תנסי להיזכר רגע בנשים אוקראיניות שיצא לך לראות בשנים האחרונות… הן בדרך כלל מאוד רזות נכון?״

ואיך אני אדע להפריד בין שומנים טובים לשומנים רעים?

״הווו כאן נכנסת באמת 'השיטה האוקראינית'. בנוסף לתזונה האוקראינית קיים משהו נוסף שיש לאוקראינים שעוזר לנו לשמור על מראה חטוב. הדבר הזה – זה משמעת! בנות אוקראיניות יודעות לשים על עצמן משמעת ולהימנע מאכילה של ג׳אנק.

ואחרי שגילינו שזה ההבדל המהותי והגדול ביותר בין החברות החטובות שלנו, לבנות שלא מצליחות לשמור על המשקל, החלטנו שאנחנו חייבים לעשות משהו בנידון. אז הכנסנו את המסגרת והמשמעת האוקראינית לתוך התוכנית שלנו.

כך שאין לאף אחד שנכנס לתוכנית סיכוי ״לזייף״ או ״ליפול״ – כי אנחנו עומדים ליד ומוודאים באופן קבוע מה הם אוכלים, מה המדדים שלהם, מתי הם אוכלים שומנים טובים ומתי לא…

אגב, זה הרבה יותר קל ממה שנדמה לך, וגם הרבה פחות התעסקות ממה שנדמה לך. אנחנו מסבירים את זה בתוכנית המלאה שלנו. אבל במילה, אנחנו יכולים להגיד לך שזה בסך הכל שמירה על כמה עקרונות בסיס שמתרגלים אליהם תוך יום וזהו. זה הופך להיות טבעי כל התהליך הזה.״

מדהים, זאת הסיבה שהשיטה האוקראינית עובדת כל כך טוב?!?

״הסיבה שהשיטה האוקראינית להמסת שומן מביאה להישגים כל כך טובים שוב ושוב, היא כי היא מיישמת את החוקים הכי בסיסיים והכי חשובים. החוק הראשון הוא:

סיפוק המסגרת השבועית עבור הלקוחות. יש מי שנמצא בצד השני ומוודא שהלקוח באמת מיישם את התהליך. מכאן גם הכנסנו את המשמעת האוקראינית הידועה לתוך תהליך הירידה במשקל. שילוב של פעולה מוצלחת עם עוד פעולה מוצלחת תמיד מספק תוצאות.

אנחנו תמיד אוהבים להגיד שזה כמו לקחת את הבד של גוצ׳י ולשלב אותו עם התופרים של לואי ויטון – אין סיכוי שיצא משהו גרוע.

החוק השני: א-נ-ח-נ-ו יוצרים את התפריטים עבור הלקוחות. ולא סתם תפריטים! אנחנו לוקחים כל לקוח בנפרד, בודקים מה הוא אוהב לאכול, מה הגוף שלו יכול וצריך לקבל, מה המטרות של הלקוח ובונים בעצמנו עבורו 3 תפריטים שקשה לא להצליח איתם.

כי, כשאתה אוכל את מה שאתה אוהב – ובכל זאת יורד במשקל, קשה לסרב וליפול לאוכל אחר. אנחנו תמיד אומרים שתהליך המסת שומן דומה מאוד לזוגיות, כי כשטוב לך, את לא מחפשת דברים אחרים.  

החוק השלישי: אנחנו מספקים את כל התנאים לשימור המשקל האידיאלי לאחר הליווי הצמוד, בעזרת הקורס הדיגיטלי המבוסס על השיטה האוקראינית להמסת שומן טבעית, שכל הלקוחות שלנו מקבלים במתנה.
והחוק האחרון הוא החזר 100% מהכסף אם אחרי חודשיים לא יהיו תוצאות – במידה כמובן שהלקוח ביצע, השתמש ונתן לנו עדכונים לפי התהליך המוסכם.״

נשמע הגיוני 🙂 עכשיו תגידו, מה הקושי העיקרי של נשים וגברים ישראלים המעוניינים להתחטב ולרזות?

״הדיאטות הרבה פעמים לא עוזרות לישראלים כאן, בעיקר בגלל הקושי בהקניית הרגלים חדשים של תזונה ותפריטים מאוד מקובעים. חשוב מאוד לאהוב את מה שאוכלים… בנוסף, התזונה שלנו בארץ חסרה במרכיבי מזון שממוססים שומן באופן טבעי.

מדובר על קבוצה של ירקות, שורשים ועוד מרכיבים כגון קינמון שקיימים פה ולא באים לידי ביטוי מספיק באוכל ביומיום. השילוב של המרכיבים יחד עם תפריט גמיש מותאם למה שאת אוהבת יכולים לחולל ניסים ולחטב כל אישה (וגם כל גבר)״.

אני חייבת להודות חבר׳ה, שהפלתם לי כמה אסימונים מאוד גדולים היום… אם אני רוצה להצטרף לתוכנית שלכם, מה אני צריכה לעשות?

״האמת, רגע לפני שאת קופצת למים אנחנו ממליצים לך קודם כל לבחון את כל האופציות וכל הנתונים. למה אנחנו מתכוונים? אנחנו מתכוונים לכך שאת יכולה קודם כל להיכנס לקישור שנתנו לך מיד בסיום הריאיון ולקבל את כל המידע שאת צריכה כדי לקבל את ההחלטה הנכונה והטובה ביותר עבור הגוף שלך.

ואם תחליטי אחר כך שאת צריכה את התהליך שלנו ואת התוכנית שלנו, אנחנו כמובן נשמח ונעריך את זה מאוד :)״

לכל מי שרוצה לקבל פרטים נוספים על התוכנית של ליליה ומיכאל ״השיטה האוקראינית להמסת שומן״ ללחוץ כאן >>>>

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »