נדל"ן

ADVERTORIAL

ככה תקבל עד 110% החזר כספי על מס השבח ששילמת

סליחה, מתי קיבלת לאחרונה עשרות אלפי שקלים בחזרה ממס הכנסה? בזמן שרובנו עוברים ל"דום" ונבהלים רק מלשמוע את השם מס הכנסה, יועץ המס עמיר הוכהויזר טוען שהמדינה מנצלת את חוסר ההבנה שלנו ונוקטת ב'שיטת מצליח' שעולה לנו ביוקר. לדבריו, לא משנה מה צבע העיניים שלך, כל עוד ההכנסות שלך לא עולות על 9,000 ש"ח – ייתכן ומגיע לך החזר שמן של עשרות או מאות אלפי שקלים על מס השבח ששילמת. הדובדבן: אפילו ישלמו לך את הריבית. טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

רונן שביק  23.11.22 // 16:00

זה קורה אחת לכמה ימים. עמיר הוכהויזר, יועץ מס, יושב במשרד שלו, מחייג ללקוח, וכמו אראלה ממפעל הפיס מספר לו שבקרוב מאוד סכומים של כמה עשרות או מאות אלפי שקלים ייכנסו ישירות לחשבון הבנק שלו.

ה"קסם" הזה שלכאורה נראה בלתי אפשרי, מתבצע בזכות שיטת תחשיב מיוחדת שמנצלת הטבות מס שמעטים יודעים עליהם – ומוכיחה למס הכנסה שהמוכר שילם יותר מדי מס ומגיע לו החזר. 

לדבריו, לקוחותיו הם בעיקר אנשים בני 60, 70, 80 שהכנסותיהם לא עולות על 9,000 ש"ח בחודש (או לפחות אחד מבני הזוג). רובם לא עובדים, ומתקיימים מקצבת ביטוח לאומי ואולי פנסיה קטנה.
הבשורה על צ'ק שמן ומפתיע שמחכה להם, היא בשבילם הרבה מאוד אוויר לנשימה . ולמרות שעשה זאת כבר מאות פעמים, הבשורה משמחת לא רק את לקוחותיו, אלא מרגשת בכל פעם מחדש גם את הוכהויזר, שחש זכות לסייע.

עמיר הוכהויזר (משמאל) עם לקוח "נהנה לבשר ללקוחות על כמה עשרות אלפי שקלים שעומדים להיכנס לחשבונם"

עמיר, איך זה יכול להיות שכל כך הרבה אנשים משלמים למס הכנסה כל כך הרבה כסף והם לא יודעים בכלל שהם יכולים לקבל אותו חזרה? מי משקר לנו?

"אני לא יודע אם אפשר לקרוא לזה שקר, אבל זה זו בהחלט 'שיטת מצליח' של המדינה. הבעיה היא שאנשים שומעים את המושג מס הכנסה ומייד נבהלים ומשלמים כמה שאומרים להם. אז מילא שהם שילמו, אבל הכי גרוע הוא שאף אחד לא מספר להם בכלל שהם יכולים לקבל את הכסף חזרה. זה כבר ממש לגזול כסף מאנשים שהכי צריכים אותו". 

רגע, איך יכול להיות שמס הכנסה טועה בכל כך הרבה מקרים? הם לא יודעים לחשב?

"קודם כל, הטעות היא תמיד לטובת מס הכנסה, אז מה אכפת לו לטעות? האינטרס של מס הכנסה הוא ממש לא האינטרס שלך. העניין הוא שלפי החוק היבש צריך לשלם 25% מס מהרווח שנוצר בין המכירה לקנייה (החל משנת 2014), אז כמו שאומרים החוק היבש לא נרטב אף פעם, וממש לא אכפת להם שלרוב האנשים מעל גיל 60 מגיע פטור מהתשלום הזה. אם אתה לא תבקש את הפטור הזה אף אחד לא יתנדב לספר לך".

החזר של עשרות אלפי שקלים. הודעות מלקוחות מרוצים

.אז בעצם יש פה מיליונים על גבי מיליונים ששוכבים במשרדי מס הכנסה פשוט כי אנשים לא ידעו שמגיע להם פטור?

"בדיוק. וזה מאוד עצוב שבמדינה שלנו אם לא תילחם אתה פשוט לא תקבל את מה שמגיע לך".

זה באמת מכעיס. אבל תגיד, בכל עסקת מכירה מעורב עורך דין, גם הוא מסתיר מהמוכרים שמגיע להם פטור?

"קודם כל זה נכון שבכל עסקה יש עו"ד, אבל הבעיה היא שהוא רק עו"ד, הוא לא מומחה למיסוי – כלומר הוא פשוט לא יודע לעשות תחשיב כמו שיועץ מס יודע לעשות. לכן, העצה הכי טובה שיש לי היא  לפנות ליועץ מס המתמחה בחוק מיסוי מקרקעין. החזר המס הוא לא תחום משפטי, אלא חשבונאי".

אז איך עובד התהליך בעצם? מהי השיטה הסודית שבזכותה אתה מגלה אוצרות שעורכי הדין לא מגלים?

התהליך מתחיל בשיחה ראשונית שלי עם הלקוח. אם אני מעריך שיש כאן סבירות לקבלת החזר מס, אפשרי לגשת לתהליך לבדיקה שנעשית ללא עלות. אני עורך מספר בדיקות מקדימות,  ואם הכל בסדר אני פותח תיק ודואג למימוש החזר המס. בחלק מהמקרים אני עובד מול הקהל המבוגר ובחלק מהמקרים ילדיהם מסייעים להם. יש אפשרות גם לקבלת מס מעזבון כשהורה נפטר". 

ואז מתבצע הקסם?

"אני לא יודע אם המילה קסם מדויקת כי בפועל זה נראה קצת אחרת – מדובר פשוט על המון עבודה אפורה שכוללת היכרות של כל האותיות הקטנות בחוק. אז אני מכיר את כל הסעיפים, ותתי הסעיפים ויכול לבצע עבור הלקוח תכנון מס חוקי ולגיטימי".

אה וואו עד היום חשבתי שתכנון מס זה משהו ששמור למיליונרים הגדולים. זה לא דורש ממני כיסים עמוקים במיוחד?

החדשות הטובות הן שאתה לא משלם אגורה עד שלא קיבלת החזר. לא קיבלת, לא שילמת. אפס סיכון וממש לא צריך להיות מיליונר.

עמיר הוכהויזר מציג: הצלחות מרשימות בתחום החזרי המיסים

אבל תכנון מס הוא לא על הגבול האפור של החוק? לא הייתי רוצה להסתבך עם מס הכנסה…

אם מס הכנסה בכבודו ובעצמו החזיר לך כסף, אתה יכול להיות בטוח ב100% שזה הכי חוקי והכי בטוח שיש. זה אור ירוק לכך שהכסף עבר כל בדיקה אפשרית. אגב תשמח לדעת שהכסף שקיבלת כהחזר מס הוא כמובן פטור ממס – כלומר נקי לחשבון הבנק שלך. 

ואין מצב שיום אחד הם יבקשו שוב את הכסף חזרה או פתאום יגלו מתחת לאדמה שאני חייב להם כספים בעצם?

"לא כאשר אתה עובד עם מומחה מקצועי בתחום. לפני הפנייה למס הכנסה אני דואג לערוך בדיקה מקיפה ומעמיקה, על מנת שלא ייגרם שום נזק ללקוח. אם יהיה לך סיכון כלשהו פשוט לא נגיש את הבקשה לפטור".

רקורד ההצלחות של הוכהויזר בתחום החזרי מס שבח מרשים במיוחד. הוא חושף מספר מקרים מתוך מאות: "לקוחה בת 68 מאילת מכרה דירה ושילמה כ-75 אלף שקלים מס שבח. אין לה כלל הכנסות. עזרתי לה לקבל החזר של 65 אלף שקלים על מס השבח ששילמה. אחד מלקוחותיי היה ישראלי בן 75 שחי בבוסטון. הוא מכר את הדירה בשרון ב-2017. לאחר בדיקה שלי הוא קיבל החזר מס שבח 190 אלף". 

אחת ההצלחות הגדולות במשרד כללה החזר מס שבח של 1.1 מיליון שקלים שהשיג עבור לקוחות. "מדובר בבית בירושלים שמכרו היורשים ב-20 מיליון שקלים, עסקה שכללה תשלום מס שבח גבוה מאוד. אלו היו 4 יורשות מעל גיל 75, כולן ללא הכנסות מעבודה. מקרה שההצלחה הגדולה בו הייתה מתבקשת מבחינתי. 

"במקרה אחר פנה אליי זוג מתל אביב. שניהם בני למעלה מ-65. הם מכרו נכס בבעלותם ושילמו 170,000 שקלים מס שבח. הבעל נכה 100% ולאישה אין כלל הכנסות. בסיכומו של דבר הם קיבלו 145 אלף שקלים". 

עמיר הוכהויזר (משמאל) "אני מעורב בכל שלבי הטיפול בלקוח"

ואיך אדע אם אני מתאים לקריטריונים לפנות אלייך?

"הקריטריונים הם קודם כל מי שמכרו דירה בבעלותם בשנים 2016-2021 ושילמו מס שבח, בני 60 ומעלה בעת המכירה, שאין להם הכנסות חייבות במס, או בעלי הכנסות של עד 9,000 שקלים. ל-85% מכלל האוכלוסיה יש זכאות להחזר כספי מסוים".

מתלבטים האם אתם עומדים בקריטריונים לקבלת החזר? הוכהויזר יודע לנבא בשיחת טלפון קצרה, הכוללת מספר שאלות אינפורמטיביות, האם מגיע לכם החזר ומה גובהו בקירוב. במידה והוא צופה שקיים פוטנציאל להחזר, ואתם מעוניינים להמשיך בתהליך, הוכהויזר מטפל ועורך בדיקה ללא עלות. סכום ההחזר, כאמור, נכנס לרוב תוך 90 יום לחשבון בנק הלקוח. רק לאחר קבלת התשלום, הוכהויזר יקבל את שכר טרחתו.

יתרון נוסף של הוכהויזר, מלבד היותו יועץ מס מומחה שעוסק במיסוי הפרט, הוא ההתמקצעות והמומחיות שלו בנישות מקצועיות: מיסוי פרישה ופנסיוני, ומיסוי מקרקעין. מבין הלקוחות שלו ניתן למצוא את הנהלת חברת חשמל, פורשי חברת חשמל, פורשי חברת פז שמנים, פורשי בי"ח פוריה ורבים וטובים שמסתייעים בשירותיו בתחום החזרי המס. 

הוכהויזר מציג את התמונה בתחום החזרי מס שבח בישראל: "בערך 90 אחוז מאנשי המס – יועצי מס ורואי חשבון – לא מכירים לעומק, ולא מתמקצעים בתחום מיסוי מקרקעין. מתוך אנשי המסים מעטים בישראל למדו והתמקצעו ברזי מיסוי מקרקעין, ואני ביניהם. זאת הסיבה שאנשים נופלים בין הכיסאות במס השבח". בנוסף, הוא מציין שמשרדו עובד בשיתוף פעולה צמוד עם עורך דין מומחה בתחום הנדל"ן ומיסוי מקרקעין כייעוץ משלים. 

הוכהויזר הוא דור שני ליועצי מס, שהגיע לתחום בעקבות אביו עודד ז"ל, שעסק בתחום והקים ב-1963 את המשרד לייעוץ מס. "זה תחום מקצועי שריתק אותי", הוא מסביר. "אני מוצא שזה מאתגֵר לסייע לאנשים לשלם את המס המינימלי הנדרש ע"פ החוק".

הגיע לתחום בעקבות אביו. "קורץ לי לסייע לאנשים לשלם מס מינימלי כחוק"

אוקיי. מה זה מס מינימלי אני מבין, אבל לא הבנתי איך הגענו בעצם להחזר של 110%? למה הכוונה?

"תופתע לשמוע, אבל אפשר להשיג ממס הכנסה החזר לא רק של מה ששילמת, אלא גם את הריבית השנתית הצמודה למדד שמגיעה לך. בימינו זה כבר לא מעט וככה אפשר להגיע ל110% מהסכום". 

זה כבר באמת נשמע כמו פנטזיה.. אז מה צריך לעשות מי שרוצה להגשים אותה?

"תיכנס לקישור כאן למטה, תשאיר לנו פרטים – ואנחנו נבצע עבורך בדיקה ראשונית בחינם אם מגיע לך החזר ישירות לחשבון הבנק.  אם כן, יצאנו לדרך".

ואם אני לא גר באזור שלך?

"אין בעיה, בטח לא בעידן הזום והמיילים. כבר עבדנו עם לקוחות מדן ועד אילת. רשות המיסים עובדת בכל הארץ, ואנחנו איתה. גם לקוחות שלנו בחו״ל מקבלים את מה שמגיע להם לאחר טיפול שלנו".

ואם אני מתקשה להשיג מסמכים מהעבר הנדרשים לקבלת ההחזר?

"אנו מסייעים ללקוחות להשיג את מרבית המסמכים הנדרשים, ואם זה משהו שרק הם יכולים להוציא, אז אנו מנחים אותם בדיוק מה לעשות".

שמע עמיר, שכנעת אותי, אני בפנים ורוצה תכנון מס כמו של המיליונרים הגדולים!

"אתה לא הראשון שאומר את זה! עכשיו ברצינות, יש כל כך הרבה אנשים שמגיע להם כסף והם לא מודעים לכך ונופלים קורבן ל'שיטת מצליח' של המדינה. תחשוב שמחר היית מקבל 110 אלף שקל חזרה, מה היית עושה עם זה? יוצא לחופשה? עוזר לילדים? מכסה חובות? עם סכום כזה, האפשרויות שפתוחות בפניך הן עצומות".

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

האישה מאחורי הקלעים של שוק הדירות בישראל מחזיקה רשימות המתנה של מאות רוכשים

שוק הנדל"ן רותח – כך תמיד אומרים, אבל כשפרויקטי נדל"ן צצים כמו פטריות אחרי הגשם והופכים את השוק לרווי ותחרותי, כיצד יכול יזם להבטיח מכירה מיטבית של הדירות במינימום עלויות שיווק? ראיון בלעדי עם שרון דידי, האישה שמאחורי המיזם המצליח "דירות בשושו", עם חשיפת הסוד שיכול להציל לכל יזם נדל"ן את הפרויקט – למכור מקסימום דירות למשקיעים מובילים, בלי לשבור את הראש ולהסתבך עם משווקים חיצוניים

לכתבה »