נדל"ן

10 הסודות של המתווכים הטובים בעולם למכירת הבית שלנו במחיר מקסימלי וזמן מינימלי

עומדים למכור את הבית ורוצים לעבור את זה בשלום בלי דאגות מיותרות? אספנו לכם מטובי המתווכים את מיטב ההמלצות כדי להקל ולזרז את תהליך המכירה ככל הניתן, מבלי שכל הסיפור הזה יהפוך לסיוט שנתחרט עליו במשך שנים רבות.

עידן דנש  27.01.25 // 13:00

חשבתם אי פעם למה דירה אחת נמכרת במהירות הבזק ובמחיר המבוקש, בזמן שדירה אחרת עומדת ריקה במשך חודשים ארוכים כמעט בלי הצעות רלוונטיות ובלי שום אופק קדימה למכירה? ובכן, מסתבר שזה לא מקרי ובטח שלא רק מזל. 

אין ספק שעבור רובנו, מכירת הבית היא העסקה הכי גדולה שנעשה בחיינו. בין אם כבר עשיתם את זה בעבר או שזאת פעם ראשונה, התקופה שבה מנסים למכור את הבית היא תקופה מורטת עצבים שלרוב מלווה במתח אדיר וחששות מצרות, סיבוכים והפסדים כספיים.

הרי האמת היא, שרובנו לא אנשי מכירות מפולפלים ואנחנו לא מכירים את כל ה"טריקים" הקטנים בעולם הנדל"ן שיכולים להקל ולזרז את תהליך מכירת הדירה. אף אחד לא לימד אותנו בבית ספר איך לנהל משא ומתן עם המוכר, או איך מפרסמים נכון, או איך מכינים חוזה כמו שצריך ואיך בוחרים אסטרטגיית תמחור נכונה.

חוסר הידע הזה כמובן מוביל לטעויות, ושזה מגיע לנדל"ן ומכירת בתים – טעויות עולות כסף. ולפעמים, הרבה מאוד כסף.

הלכנו ובדקנו איך טובי המתווכים (בארץ ובארצות הברית) מבצעים את תהליך המכירה בצורה כזו ששני הצדדים יהיו מרוצים, בלי תקלות ובמהירות המקסימלית. הנה הם, 10 ההמלצות והכללים למכירת דירה בצורה הטובה ביותר:

  1. אנשים מאמינים למה שהם רואים – במחקר שנעשה, 81% מרוכשי הדירות ענו שדירה יפה ומסודרת השפיעה על ההחלטה שלהם לרכוש את הנכס. רוב הקונים לא יודעים לדמיין, קשה להם לראות בעיני רוחם איך חלל לא אסתטי יכול להפוך לחלל ביתי ומזמין. ולכן, משפטים לקונה בסגנון "פה תוכל לשים את הספה", או, "האזור הזה יכול להתאים גם למשרד" לא ממש יעזרו לנו בהעברת המסר. אנחנו צריכים להראות להם בעין איך זה אמור להיראות.

בדיוק כמו שנקפיד להתלבש ולהיראות הכי טוב לפני שנצא לאירוע חגיגי, אנחנו צריכים להקפיד "להלביש" את הבית שלנו ככה שייראה הכי טוב שאפשר לפני שאנחנו מציגים אותו. שהנכס נראה במיטבו, אנחנו נוכל לדרוש עבורו יותר ולקבל מחיר מקסימלי בעסקה.

אז מה עושים?

✅ תאורה – כמה שיותר אור יותר טוב

✅ אומנות – למשל תמונות או מראה בחלל המרכזי

✅ עיצוב פנים – כריות, שולחנות קפה וכו'

✅ שילובים – ישן וחדש, גבוה ונמוך

✅ חלונות – לתלות וילונות בצבע נייטרלי

✅ צבע בקירות – צבע אחיד ניטרלי 

✅ חדר שינה – כיסוי למיטה, בלי קמטים, כריות

✅ שטיח – ואז חלק מהרהיטים על השטיח

✅ סימטריה – רהיטים וצבעים תואמים

81% מהקונים ענו שדירה יפה ומסודרת עזרה להם לקבל החלטה סופית לרכוש את הנכס

2. אנשים קונים קודם כל מהרגש –דמיינו סיטואציה שהראיתם את הבית לזוג מתעניין. לאחר שהסתיימה הפגישה הזוג הלך לדרכו, ואז הבעל במדרגות שואל את אשתו "מאמי, מה את חושבת?", והאישה עונה "אממ לא יודעת, משהו שם לא הרגיש לי כמו בית". שימו לב למילת המפתח – 'הרגיש'.

הקונה הפוטנציאלי שלנו יקבל החלטה בסוף לפי כמה חיבור אישי היה לו עם הבית, ולא רק לפי המפרט היבש של כמה חדרים יש וכו'. כלומר, איזה חוויה הייתה לו בזמן הביקור, איך הוא הרגיש בחללים השונים והאם הוא יכול לדמיין את עצמו ואת המשפחה שלו גרים וחיים יום יום בבית הזה. זה אומר, שאנחנו רוצים לגרום לקונה "להרגיש בבית" עם נוחות מקסימלית כמה שרק אפשר.

אז מה עושים?

✅ נימוס ואדיבות לקונה כמו לאורח

✅ לתת לקונה להסתובב בחופשיות בלי להציק

✅ סדר וניקיון כמה שניתן

✅ להצניע חפצים אישיים

✅ תאורה חמימה ומזמינה

✅ בלי טלוויזיה דולקת

✅ ריהוט מלא מתאים לכל חלל

✅ דואגים שהבית יריח טוב

אם הצלחנו לגרום לקונים להרגיש כמו בבית הסיכוי למכור יעלה פלאים

3. המחיר הוא משני – למרות מה שנהוג לחשוב, המחיר הוא לא הדבר הכי חשוב לקונה. אם הקונה שלנו התאהב בנכס והחליט שזה הבית הבא עבורו ועבור משפחתו, המחיר יהפוך להיות קריטריון משני. זה לא אומר כמובן שאנחנו רוצים לתמחר בלי קשר למציאות מחיר גבוה מדי, אבל זה בהחלט אומר שנוכל לקבל את המחיר הטוב ביותר אם נדע להביא את הקונה הנכון שבאמת רוצה את הבית שלנו.

אז מה עושים?

✅לבדוק מה חשוב לקונה ומה בדיוק הוא מחפש

✅להדגיש ולהראות לקונה את מה שחשוב לו

✅לגרום לקונה להתאהב בנכס בכל דרך אפשרית

✅לוודא שהקונה באמת אהב את הנכס לפני שמתחיל מו"מ

✅קונה שחשוב לו המיקום הגיאוגרפי וכבר גר באזור – יתרון גדול

4. עדיף לשאול מאשר לנחש – אחד מכללי המפתח בכל מכירה היא לשאול את הצד השני מה חשוב לו (במקום לנחש). גרנט קרדון, מיליארדר אמריקאי ומומחה נדל"ן, מספר שהוא אדם שמאוד אוהב נוף, ובבתים שהוא קונה הדבר הראשון שהוא בודק זה הנוף. הוא מספר גם שכל פעם שמוכר מנסה להראות לו בכוח את כל חלקי הבית ולדבר איתו על פרטים לא חשובים, זה מרחיק אותו מהעסקה וגורם לו לסגת.

אנחנו תמיד רוצים לבדוק מי האדם שעומד מולנו ומה חשוב לו, כדי שנוכל להראות איך הבית שלנו יכול להתאים לצרכים המדויקים שלו. השאלות צריכות להיות בטעם טוב ובכמות סבירה, זה לא אמור להרגיש כמו תחקיר בטחוני. 

אז מה עושים?

✅לשאול את הקונה האם הוא כבר מכר את הבית שלו

✅לשאול את הקונה מה התקציב 

✅לשאול את הקונה מה הכי חשוב שיהיה לו בבית הבא

✅לשאול את הקונה כמה בתים הוא כבר ראה עד עכשיו

✅לשאול את הקונה מה הדברים שעליהם הוא לא יתפשר

✅לשאול כל שאלה שתגרום לנו יותר טוב להבין את הצד השני (!)

  1. סדר וניקיון הם חובה – המטרה שלנו היא פשוטה, לגרום לקונה להרגיש כמו בבית מלון. או טוב מזה, לגרום לו להגיד "אני מרגיש כאילו ראיתי עכשיו בית מלון". אם הצלחנו לעשות את זה, אז עשינו עבודה מעולה. והדרך הכי טובה לגרום לקונה שלנו להרגיש כמו בבית מלון, היא על ידי שתי טקטיקות עיקריות – סדר וניקיון.

בית לא מסודר גורם לחלל להרגיש קטן מדי ומסיט את תשומת ליבו של הקונה ממה שחשוב לבלאגן שיש בחדר. בית מלוכלך עושה הרגשה לא נעימה וחשק ללכת למקום אחר, לא דבר שאף מוכר היה רוצה שיקרה לקונה שלו.

אז מה עושים?

✅להכין את הבית לפני שמתחילים להציג לקונים

✅לסדר את הבית כמו שעושים בערב חג (יסודי)

✅לנקות ככה שהבית ירגיש נקי ומצוחצח

✅לדאוג לזה שיהיה ריח טוב של בית נקי (חשוב)

אם הצלחנו לגרום לקונה לחשוב לרגע שהוא הגיע לבית מלון? עשינו את שלנו!

6. לייצר דחיפות והוכחה חברתית – לאיזה מסעדה הייתם מעדיפים להיכנס, זאת שעומדת ריקה ואין בה תור, או זאת שמפוצצת מאנשים וצריך לחכות 5-10 דקות כדי להיכנס? למרות התור וההמתנה הצפויה, רובנו המוחלט היינו בוחרים במסעדה המלאה. 

למה? כי אף אחד מאיתנו לא רוצה את מה שאחרים לא רוצים, וכולנו רוצים יותר את הדבר שאחרים גם רוצים. בעולם השיווק העיקרון הזה נקרא 'הוכחה חברתית'. אם הרבה אנשים קנו את האוטו הזה, אני גם רוצה. אם מישהו אחר אהב את החופשה הזאת, גם אני רוצה. אם כולם ממליצים על הגלידה הזאת, אני גם רוצה.

והרבה אנשים רוצים משהו, נוצר כוח חזק נוסף שהוא הפחד לפספס את ההזדמנות, או במילים אחרות – "דחיפות". אם הרבה אנשים רבים על מוצר שיש ממנו רק אחד (כמו הבית שלך), אז זה יגרום להם לחשש לפספס את ההזדמנות, וזה יגרום להם לזוז יותר מהר, לקבל החלטה ואפילו להיות מוכנים לשלם גבוה מהמצופה. 

ושיש ביקוש שגדול מההיצע, אז המחיר של המוצר כמובן עולה (לכן מחירי הדירות ממשיכים לעלות עוד ועוד, כל עוד יש יותר ביקוש מכמות הנכסים שעומדים למכירה). המטרה שלנו בתור מוכרים היא לייצר מקסימום אפקט של 'הוכחה חברתית' ובעצם להראות שיש ביקוש גדול לנכס שלנו.

אז מה עושים?

✅לקבוע עם הקונים שרוצים לראות את הנכס בזמנים צמודים

✅לקבוע את הפגישות בהפרשי זמנים של 15 דקות

✅לוודא שהקונים הבאים רואים את אלו שהיו בתור לפניהם

✅לשמור את הסיור מהיר יחסית כדי לתת הרגשה שיש תור שמחכה

✅לבקש מהקונה שיתן את ההצעה הכי טובה שלו כי יהיו לנו ריבוי הצעות

כמה שיותר קונים פוטנציאליים שרואים אחד את השני - ככה טוב יותר

7. לבחון את הנכס בעיניים של הקונה – הנה שאלה מעניינת: אם הייתם צריכים לקנות עכשיו את הנכס של עצמכם במחיר שאתם מבקשים, הייתם עושים את זה? אם התשובה היא 'לא', סימן שצריך לשנות משהו. הקונים הם לא טיפשים, ואם לא תהיה להם הצעה מספיק חזקה מול העיניים, הם לא יגישו הצעה.

באופן טבעי, שאנחנו בראש נכנסים לגישה של "קונים", אנחנו מיד בוחנים כל פרט קטן והופכים להיות יותר ביקורתיים. זה נורמלי, וזה קורה לכולנו. מצד שני, שאנחנו בגישה של 'מוכר' אנחנו נוטים לעגל פינות ולספר לעצמנו סיפור למה זה בסדר שיש לקויות בדירה ולמה זה לא כזה נורא.

אז מה עושים?

✅ נסו להסתכל על הבית שלכם בעין של "קונה" (לשכוח שאתם בעל הבית)

✅ חפשו מה לא בסדר ואיזה ליקויים היו גורמים לכם לוותר על הנכס

✅ תקנו או שדרגו כל דבר שלא אהבתם עד שתהיו מרוצים

✅ התאימו את המחיר המבוקש בהתאם לליקויים שנשארו בנכס

8. להקשיב ולפעול לפי כוחות השוק – במכירת דירות ונכסי נדל"ן, הטיימינג לפעמים הוא הכל. אם אנחנו המוכרים היחידים ברחוב שלנו בתקופה שיש מלא קונים, אנחנו על הגל ונקבל כמעט כל מחיר שנבקש. אבל אם יש 15 דירות דומות למכירה באזור בזמן שיש תקופה חלשה אצל הקונים? יש לנו הרבה יותר מתחרים ונהיה חייבים לעשות התאמות במחיר.

דברים שיכולים להשפיע על מצב השוק הם: כמות הביקוש באזור, כמות הנכסים למכירה באזור, התייקרות במשכנתאות, התאריך בלוח השנה, מצב חירום לאומי, תקופת בחירות ועוד.

אז מה עושים?

✅ בדקו את כמות הנכסים שמוצעים למכירה באזור שלכם

✅ בדקו את כמות העסקאות שנעשו בתקופה האחרונה בישראל (מצב השוק)

✅ בדקו את כמות העסקאות שנעשו בתקופה האחרונה באזור (כמה האזור "חם")

✅ פרסמו את הנכס בכל אפיק אפשרי ובדקו כמה הצעות רלוונטיות אתם מקבלים

9. חשיפה חשיפה חשיפה – כדי למכור את הנכס במחיר מקסימלי ומהר, אתם צריכים לקבל מהר הרבה הצעות. כדי שיגיעו מספיק הצעות, אתם צריכים מספיק מתעניינים. וכדי שיגיעו הרבה מתעניינים, אתם חייבים כמה שיותר חשיפה.

לכן, כמות הפרסום של הנכס שלכם יחד עם איכות הפרסום זה הדבר הכי חשוב שיעזור לכם לבצע מכירה מהירה (מלבד נושא המחיר). לצערנו, היום רק לעלות מודעה בינונית לאחד מלוחות הפרסום הגדולים זה פתרון שכבר לא מספק את הסחורה ולא צפוי להביא לנו קונה שיסגור בזמן הקרוב.

אז מה עושים?

✅פרסמו בכל לוח מודעות שקיים בדיגיטל (יד2, אתר 'מדלן' וכו')

✅פרסמו בשכונה ושימו מכתבים בדואר של השכנים

✅פרסמו בפייסבוק בקבוצות רלוונטיות 

✅פרסמו ברשתות החברתיות בפרסום ממומן

✅"הקפיצו" את הפרסום כמה שיותר כדי שיבלוט כל הזמן

✅שימו שלט בולט שפונה לרחוב

✅ספרו לכל בעל חנות מרכזית בשכונה שאתם מוכרים

✅תיעזרו במתווך מקצועי או במאגר של קונים פוטנציאליים

✅אם המחיר שלכם אטרקטיבי מומלץ לפרסם בקבוצות משקיעים

פרסמו את הנכס בכל מקום אפשרי כדי לקבל כמה שיותר חשיפה רלוונטית

10. תמחור אטרקטיבי – איך אפשר לא לסיים עם נושא תמחור הבית, כנראה הנושא החשוב והרגיש ביותר לכל מוכר ולכל קונה. כשתחקרנו את המתווכים שדיברנו איתם לקראת כתיבת הכתבה הזאת, שאלנו אותם "מה הטעות הגדולה ביותר שמוכרים עושים?", והם כולם ענו פה אחד בלי להתבלבל: "מחיר גבוה מדי".

תראו, באופן טבעי כל מוכר רוצה למכור במחיר הכי גבוה שאפשר, וכל מוכר מרגיש גם שהבית שלו הוא הכי מיוחד שיש. אבל זאת בדיוק הבעיה, זאת רק הרגשה שלרוב אין שום בסיס הגיוני מאחוריה.

שאתם מעמידים את הבית למכירה, אתם נכנסים לשוק הנדל"ן. ובשוק, כמו בכל שוק, יש תחרות. ובשוק תחרותי, מי שהכי אטרקטיבי הוא זה שינצח. עכשיו, אם השוק הוא "שוק של מוכרים" מה שנקרא, כלומר שיש הרבה קונים שמתנפלים (ביקוש) בלי הרבה מדי סחורה למכירה, אז תוכלו למכור בכמעט כל מחיר. אבל אם זה לא המצב, אז אין לנו ברירה ונצטרך להיות גמישים ולהוריד במחיר.

דבר נוסף, רוב המוכרים נוקטים בגישה של מחיר גבוה מדי בהתחלה, ואז אחרי שהם רואים שאין ביקוש ושהקונים לא באים או לא מוכנים לשלם את המחיר המבוקש (לא קרוב אפילו) – רק אז הם מתחילים להוריד את המחיר בהדרגה. האסטרטגיה הזאת, כפי שבדקנו, היא טעות גדולה שכמעט אף פעם לא מביאה תוצאות. ככל שהנכס עומד יותר זמן למכירה ככה הוא ייראה יותר "חשוד" בעיני הקונים, הם יחשבו שמשהו לא בסדר ולכן, או שמראש לא יפנו או שיפנו וידרשו הנחה גדולה.

אז מה עושים?

✅בודקים היטב על עסקאות דומות שנעשו באזור לאחרונה

✅מתמחרים את הנכס לפי מחיר השוק או קצת מתחת כדי לייצר עניין גדול

✅מפרסמים חזק כדי להגיע למצב של ריבוי הצעות מצד קונים

✅משתמשים בריבוי ההצעות כדי לעשות מו"מ אגרסיבי ולהעלות מחיר 

וזהו, אתם מוכנים. מי שייקח את הכללים הללו ברצינות ויפעל, יראה תוצאות, יקבל יותר הצעות יותר מהר ויוכל למכור את הנכס במחיר מקסימלי בזמן הטוב האפשרי. השיטות הללו נבדקו שוב ושוב בארץ וגם בעולם – הן עובדות.

אם אתם לא רוצים להיות לבד במערכה, והייתם מעדיפים איש מקצוע מנוסה (שמאחוריו עשרות או מאות עסקאות מוצלחות) שילווה אתכם ויבצע את המשימות החשובות הללו במקומכם, מלאו את הטופס כאן למטה ונדאג להפנות אתכם ליועץ הנדל"ן המוכשר ביותר באזור שידע למכור את הנכס שלכם בצורה בטוחה ויעילה.

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »

כתבות דומות

״אני חולת שיפוצים אובססיבית ובעלי תומך בזה״: שיטת השיפוצים שתחסוך לכם עשרות (ואפילו מאות) אלפי שקלים

הדעה הרווחת בקרב ישראלים לגבי עולם השיפוצים היא ש"לא ניתן לבצע שיפוץ יוקרתי לבית, מבלי לחרוג מהתקציב שהקצנו מראש ומבלי לשרוף כסף מיותר". עד היום, כשהיינו צריכים לשפץ את הבית, כל התהליך היה נראה בערך כך: נפגשנו עם אדם זר במשך כמה שעות, דיברנו על השיפוץ שרצינו לעשות, הראנו לו את הבית ובסוף הפגישה הרגשנו שאנחנו סומכים עליו אז העברנו לו את עשרות, ואפילו מאות אלפי שקלים. האם זה חייב להיות ככה? אייל סקופ מומחה לשיפוץ מבנים יוקרתיים, טוען שעל ידי הצבת יעדים נכונה ושימוש בעקרון "קסם" פשוט, נוכל להגיע לרמות שיפוץ מדהימות שעוד לא נראו כמותן בארצנו הקטנה, ולחסוך לא מעט כסף על הדרך. נשמע טוב מכדי להיות אמיתי? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »
ויקי הלד

השיטה המדעית לפיצוח שוק הנדל"ן האמריקני

נדל"ן בארה"ב מתברר בתור הצעד הנכון לחופש כלכלי, מסיבות רבות (למשל: רווחים פי 2 מנדל"ן בישראל). יזמית נדל"ן שמסייעת למשקיעים ישראליים בתחום מסבירה איך עם השקעה של החל מ-50,000 דולר אפשר ברוגע ושלווה לדאוג לעצמך לפנסיה מרשימה, וגם לעזור לילדים

לכתבה »