בריאות

40 זה ה-20 החדש -
ככה תחזירי את התשוקה לקריירה ולחיים שלך תוך 60 יום

ליאת מייה לומברוזו היא מנהיגה מקורית ומעוררת מחשבה, שמניחה באומץ את היסוד להאמין שאין באמת גבול לנשים בישראל מעל גיל 40, שרוצות לפרוץ קדימה לעבר קריירה מצליחה. למברוזו מספרת איך הגיעה מתחתית החיים כיועצת תזונה קלינית שכירה ואמא ל2 ילדים שמצאה את עצמה לפני יותר מעשור כגרושה שלא הצליחה לסגור את החודש, אבל למרות הכל – עשתה את זה ובגדול כסמנכלית בהייטק, עיתונאית ויוצרת סרט ל-NETFLIX, כחברת שדולת נשות העסקים בכנסת וכחברת מועצת מגדר ושיוויון במועצת העיר של רמת גן, נפגשנו בעזריאלי לכוס קפה כדי לדבר על השיטה שלה להצלחה מקצועית ("הכרישות") ולבדוק האם זה באמת קסם אמיתי והיא אכן מלאך בדמות אנוש או שזו עוד הפקה של תארים חסרי בסיס.

יהודה קרני 26/06/23

אז ספרי לי ליאת, איך מאישה שכירה שעובדת עבודה שחורה יום יום, הצלחת להפוך את הקערה ולהגשים את עצמך בכל כך הרבה תארים וכל זה רק תוך שנים בודדות?

[היא חייכה בהכלה] "יהודה, אתה יודע, שכשאנחנו נמצאים בתחתית אנחנו נוטים להאמין שכל מה שקיים או יכול להיות עבורנו הוא רק התחתית ולא שום דבר אחר.

בצעירותי כשרק שהפכתי לאמא ל2 הייתי מוצאת את עצמי הולכת לעבודה כל יום, מתייצבת בזמן, נותנת מעצמי את ה110% שלי, מקבלת מחמאות מכולם על האדיבות והשירות שלי.

כמות הפעמים שאמרו לי שיש בי משהו מיוחד, אחר, ושאני מבוזבזת לא פסקה, אבל זה היה כמו מלח על הפצעים שלי – לא קיבלתי את זה כמחמאה. ידעתי שאני צריכה לעשות משהו אבל פחדתי לצאת מהמסגרת שהייתי בה, היו לי 2 ילדים וזה הפחיד אותי לסכן את הדבר שהכי קרוב אלי."

אז מה היה הרגע המכונן שלך, מה שבר אותך וגרם לך להגיד 'זהו זה נמאס לי'?

"תראה, היו לי הרבה רגעים קשים, את החיים שלי התחלתי עם מוסד נישואים של ההורים שלי שהתפרק ומאז לא ממש היה לי אבא. אתה יכול לדמיין לך מה זה לגדול עם כמה אחיות ואח ללא אבא בסביבה ורק אמא שמחזיקה את כולנו על הכתפיים שלה?

בגיל 40 מצאתי את עצמי פתאום בסיטואציה דומה – התגרשתי – בדיוק סיימתי 3 שנים מתישות של לימודים ופתחתי בקריירה כתזונאית קלינית עצמאית שמרוויחה את לחמה בעבודה קשה בקושי. מצאתי את עצמי עובדת עד שחיקה כדי לעמוד בתשלומים ובצרכים של 2 הילדים שלי. אמא שלי חינכה אותי, 'לילדים לא יחסר כלום' וככה גם אני נהגתי. מחודש לחודש, זה הפך מעיק וקשה יותר ויותר.

המחיר היה כבד, גם מהצד שלי וגם מהצד של הילדים שלי.

יום אחד כשבאתי לאסוף את הילדים מאמא שלי, היא אמרה לי: 'ליאתי עד מתי את תמשיכי את הטירוף הזה?' ובבת אחת התחלתי לבכות – מה שלא היה אופייני לי אף פעם. אך הרגשתי שלעולם יש תכניות גדולות ומשמעותיות יותר עבורי ושאני כנראה לא קשובה לזה מספיק,  הרגשתי והבנתי שאני פשוט לא בייעוד שלי.(היו לה דמעות בעיניים)

נשבר לי, רציתי לשים לזה סוף.

לא אני לא מתכוונת לחיים חס וחלילה, אני מתכוונת למצב הלא שלם  שהייתי בו. תוך כדי שאני בוכה אמרתי לאמא שלי (שלצערי נפטרה מאז) שאני לא מוכנה להמשיך ככה ושאני הולכת עם הייעוד שלי. החלטתי שאני אגשים את עצמי ויהי מה. אני הולכת להשקיע בעצמי ולהפוך לאשת עסקים שמחזיקה את הראש בגאווה ולא מתקפלת בפני העולם, אני הולכת להיכנס בזה בכל הכוח.ומאז הכל היסטוריה..

וואו, לא חשבתי שהייתה לך תקופה כל כך קשה, אז מתי הסיפור הופך לטוב?

"בנקודה כלשהי נמאס לי לעשות מה שלא אהבתי והחלטתי להקדיש את החיים שלי לפאשן שלי. לצילום, ומיד פתחתי עסק לצילום.

כן זה נשמע פשוט, אבל אנחנו מדברים על לפני יותר מ10 שנים, זה לא היה בדיוק בטרנד. שלא לדבר על זה שאישה שמצלמת זה היה בזמנו מוזר כי העולם הזה היה לכאורה שייך לגברים. אבל היה לי מה להגיד, לא במילים, אלא בתמונות, בקונספט שיש בו אמירה.

נתתי את כל כולי, לא ישנתי ולא נחתי עד שהפקה של חברת דן קסידי ראתה את העבודות שלי ומשם, השאר היסטוריה. התחלתי לעבוד עם רשת גולף, גופי חינוך וממשל והרשימה ארוכה. יצרתי קשרים עסקים ובין אישיים שהובילו אותי לכתוב טור בעיתון (להשלים את שם העיתון) ומשם התחלתי להפיק סרטים ועכשיו אני עובדת בימים אלה על סרט מלא ב-NETFLIX שזה סופר מרגש."

וואו, סרט בנטפליקס זה כבר באמת ליגה אחרת. ממש סיפור סינדרלה, רק נשמע שבחצות הקסם לא נמוג ונעלם… אני שמח בשבילך, אבל מה זה קשור לשאר הנשים בישראל?

"אם אתה חושב שזה היה קל, אתה טועה. אף אחד לא הניח שרביט או הטיל כישוף או קסם. אני למדתי בדרך הקשה – כמו כל דבר בחיים, אפשר להשיג את מה שאנחנו רוצים אך ורק אם יש לנו את הידע את  הרצון והאמונה להשיג אותו. ולצערי באף בית ספר או בית בישראל היום לא מלמדים את זה..

לכן אני החלטתי כבר לפני מספר שנים, שאת הידע שצברתי בכוחות עצמי ועל ידי חקר וניסוי וטעיה אני אעביר הלאה, אני אתן אותו לכל אישה/אמא שמרגישה שהחיים סגרו עליה ואין מוצא, אין דרך יציאה.

זה לא נכון, הגשמה עצמית היא הסיבה שלשמה אנחנו הגענו לעולם הזה. לא באנו לפה רק כדי להיות מובלות, שכירות, עקרות בית, פקידות, אמהות… באנו להשפיע עם היתרון היחסי שלנו, עם הייעוד שנועד עבורנו, מובלות."

את יודעת, בעולם של היום כל אחת רוצה לפרוץ ולהצליח. אני חושש שאיתך או בלעדייך זה לא סביר להצליח להגשים את עצמנו כמו שאת מתארת…

(ראיתי מעט כעס בעיניה) "זאת בחירה שלך לחשוב שאי אפשר להצליח. כמו שאמרתי לך בהתחלה, אתה מאמין רק למה שאתה רואה, ודואגים להראות לנו את 'המסלול' הסטנדרטי של להיות שכירים ולא להגשים את עצמנו כיזמים ועצמאיים ולפרוץ את קירות הזכוכית שכל כך יפה מלטשים אותם ככה שהם נראים לנו בלתי נראים."

אוקי, מתנצל, תני לי דוגמה לתלמידה שלך שפרצה בזכות התוכנית שלך כי זה שאת הצלחת לא מבטיח כלום לאף אחד או אחת…

"קודם כל השליחות שלי כרגע בחיים זה לקדם נשים, אולי יום יבוא ואקח גם גברים כפרויקט. בכל אופן ממש לאחרונה אמא ל2 הגיעה אלי, 'סיגל טל-יוסף' הוא שמה. בפעם הראשונה שנפגשנו היא הייתה עייפה, מותשת ומתוסכלת מהחיים – שכירה עם 'תנאים והטבות' שכביכול אף אחת לא הייתה רוצה לפספס – פנסיה והבטחות לעתיד שמי יודע אם נגיע אליו.

כשהסתכלתי לה עמוק בלבן של העיניים ושאלתי אותה 'אבל זה הייעוד שלך?' היא החלה לבכות והרכינה את ראשה. מייד הרמתי לה את הראש והסברתי לה שאם לא עכשיו אז זה לעולם לא יקרה, טיפלנו במיינדסט שלה – הפכתי אותה לכרישה אמיתית והיום היא מגשימה את עצמה כמו שתמיד חלמה כמפיקת אירועים, היא לעולם כבר לא תחזור להיות שכירה.

מכאן והלאה אני רגועה כי אני יודעת שהיא תלחם להגשים את עצמה ותגשים הרבה יותר יעדים משאי פעם יכלה לדמיין כשכירה. לאחרונה היא שלחה לי תמונה שלה מאושרת ושמחה, וגם שישאר בינינו אבל היא מרוויחה כפול ממה שהיא עשתה כשכירה במשך 20 שנה."

מה? אני לא מבין, איך פתאום זה קרה?

"תראה יש שיטה שפיתחתי במשך השנים, השיטה הזאת נקראת שיטת "הכרישות", השיטה שלי מורכבת מ-3 שלבים עיקריים. הצעד הראשון זה למצוא את הייעוד, את מה שגורם לך לקום בבוקר עם חיוך על הפנים, זה לא סתם תחביב או משהו שאנחנו אוהבים לעשות…

אחרי שמצאנו את הייעוד שלנו, אנחנו צריכים לטפל במיינדסט שכולם, באופן לא מפתיע דואגים להרוס לנו מהרגע הראשון שנולדנו ועד לעצם היום הזה.

ואחרי זה עם מפה בהתאמה אישית, אנחנו סוללים את הצעדים, צעד אחרי צעד, מורידים את כל הדברים שיכולים להשפיע או להפריע ובעצם יוצרים תוכנית-על שאנחנו נצמדים אליה עד להגשמת היעד שלנו."


וואו מטורף, זה משהו שכל אחד יכול לעשות כדי להגשים את עצמו?

"את השיטה פיתחתי עבור נשים בוגרות שעברו דבר או שתיים בחיים שלהן ומרגישות שהגיע הזמן שלהן לפרוץ  קדימה. כלומר זה למי שנמאס לה לשבת על הגדר ולא לעשות כלום עם הפוטנציאל המבוזבז שלה.

זה לא שהשיטה לא עובדת לגברים, זה פשוט שהשליחות שלי היא להציל נשים ולהראות להן את הדרך החוצה מהבוץ. בין אם הן גרושות, בין אם הן לא מצליחות למצוא את הייעוד שלהן בקריירה שלהן, בין אם הן עוברות את משבר גיל ה40 ומרגישות שהן עוד רגע 'מחזירות את הציוד'.

אני כאן כדי להפיח אור ואנרגיה בהן ולתת להן כלים פרקטים לעשייה כבר ממחר בבוקר כדי לצאת למסע יזמות וחיים מוצלחים."

אל תעלבי ממני, אבל היום כל אחד ואחת הפכה ל"מנטור" וכולם טוענים שיקחו אותך להצלחה. למה את חושבת שדווקא אצלך הקסם יקרה, וכל אחת שהיא לכלוכית תהפוך לסינדרלה?

"זה בסדר אני לא נעלבת, אחת הסיבות שהגעתי לראיון איתך זה כדי להפיץ את הבשורה שלי. יותר מידי שנים לא שיתפתי במסלול שהלכתי ובידע שאספתי, צריך רק לראות את המעשים שלי ולא להסתכל על הדיבורים שלי או של אף אחד כדי לדעת מי דובר אמת ובעל ידע אמיתי ומי מנסה לרכב על הגב של אנשים למען הצלחה אישית."

וואו, ליאת ממש התרשמתי ממה שהספקת בשנים האחרונות. אז מה התוכנית שלך קדימה?

"בימים אלה ממש סיימתי להפיק סדרה חינמית של סרטונים שבהן אני חושפת את השיטה שלי לאיך לקחת כל אישה לצעד הבא שלה ולהפוך אותה לקרייריסטית מנצחת עם התחייבות. זאת סדרה שבא אני מראה שלב אחר שלב איך כל אישה יכולה לעשות מהפך מקצועי בחיים שלה, מבוסס על שיטת "הכרישות" שפיתחתי.

את הסדרה אני נותנת לתקופה קצרה ללא תשלום, כיוון שלא כולן יכולות להרשות לעצמן את התוכנית שלי. אני רוצה שכל מי שמרכינה ראש כי לא טוב לה, שתצפה בהדרכות, שתקבל את הכלים שלי ושסוף סוף תבין שהיא יכולה לצאת לחופשי ולהגשים את עצמה. וכמו שנאמר, הגיל הוא לא מספר, דווקא לנשים היותר בוגרות אני רוצה להוכיח את זה."

ליאת שכנעת אותי, אני ואשתי נצפה בסרטונים האלה. אני קצת מקנא באשתי אם לומר את האמת, את אישה עוצמתית עם אנרגיות מטורפות ואני בטוח שתוכלי לקחת כל אחת לצעד הבא שלה בקריירה או בחיים שלה!

"תודה יהודה. במילה על הסרטונים – שם אני נותנת את 3 החוקים הבסיסיים להעצמה ולנוכחות בעולם:

  1. דעו את עצמכן – לצערי רוב הנשים היום לא יודעות שהן מיוחדות ושיש להן שליחות ייחודית וכשרון ייחודי להשפיע איתו על  העולם, זו הנחת היסוד האבן הראשונה שהן ידעו.
  2. היו משמעותיות – אז אחרי שהבנתן שהגעתן לעולם הזה מסיבה אחת ברורה, לעזור ויש לכן שליחות, אני אעזור לכן למצוא אותה. אגב רמז, כסף היא לא השליחות שלכן.
  3. היו שלמות עם עצמכן תמיד – אל תפחדו מה אחרים יחשבו עליכם, אתן העולם האמיתי ואתן יוצרות את העולם שסביבכן, נלמד איך לבנות את העולם שלכן עם האנשים הנכונים סביבכן.הסרטונים האלה נועדו בעיקר בשביל אשתך ועבור כל אישה שרוצה להגשים את עצמה ומרגישה לא ממומשת במסע הזה של החיים, אני רוצה שכל אשה תדע שגם היא יכולה. אני כאן כדי להנחות ולדחוף ובעיקר ללמד את השיטה שלי, את הדרך שלי, שיטה ודרך עם אחוזי הצלחה הכי גבוהים שיש ועם הוכחות בשטח. כל אשה שבוערת בה התשוקה להטביע חותם-זו השיטה עבורה.

עם הוכחות להצלחה אי אפשר להתווכח..

יש לך אפשרות להצטרף מכאן >>>

תהנו =)"

 

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

השיטה הלפטינית שבעזרתה כל אישה יכול לחזור למשקל החלומות שלה תוך 90 יום

"הגורל שלי הוא להיות שמנה, נולדתי עם הגנים האלו ואני כבר לא אצליח לשנות את זה בגילי". נשמע לך מוכר? מייסד שיטת "אבא חטוב", צביקה עינב, שהצליח לגרום ליותר מ-25,000 גברים להוריד את הכרס, פותח כעת את התוכנית לנשים ("אמא חטובה") ומבטיח לחולל מהפכה גם בקרב אלו שנדמה להן שהן יודעות הכל על הרזייה. בשורה חדשה או עוד דיאטת קסם שלא תחזיק מעמד לאורך זמן? יצאנו לבדוק.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »