בריאות

תוכן מקודם

חודשים ארוכים של החלמה, והבטן נראית שלעולם לא תחזור לעצמה: הנשים שנלחמות בייאוש העמוק של אחרי הלידה וחוזרות לגזרה למרות הכל

זה ידוע שגוף האישה לעולם לא יחזור לעצמו לחלוטין אחרי תהליך לידה, זאת עובדה. ואני שואלת, האמנם? בזמן שרוב הנשים לא יודעות איך להחזיר את הגלגל אחורה, שיטה חדשה לנשים במהלך ואחרי הריון מציעה  את הפתרון הנחשק והאולטימטיבי – לחזור לגזרה תוך 90 יום אחרי הלידה. סקפטיות? גם אני, יצאנו לתחקר את יוצר השיטה אבירם בוחבוט כדי לקבל תשובות.

נכתב על ידי רינת כהן 01/06/23

הוא בטח חשב שאני ילדה תמימה שקונה הבטחות על הרזיה ישר אחרי הלידה.מה שהוא לא ידע זה שאני בעצמי ילדתי לפני 3 חודשים. זה הילד השני שלי וגם בהריון הראשון, לא הצלחתי לחזור לגזרה אחרי קרוב לשנה וחצי של נסיונות כושלים.

נכון, את הרוב הורדתי ביומיים הראשונים, כמו שהרופאים אמרו לי. הורדתי משהו כמו 10 קילוגרמים של נוזלים, דם, עצבים ורגשות שליליים, הייתי תשושה וגמורה, אז בוא נשים את הדברים על השולחן, הקילוגרמים הראשונים שיורדים הם לא חוכמה גדולה וזה קורה גם בלי עזרה או הוקוס פוקוס, אז מה כבר יש לו להציע שלא שמעתי עד היום…

ואז התיישב מולי אבירם, מאמן  מוסמך למעלה מעשור בתחום בעלים של 2 סטודיואים במרכז תל אביב שאחד מהם הוא הגדול בארץ לאימון נשים בהריון ולאחר לידה. אבירם מתמחה בשיקום הגוף לאחר לידה ובעל ידע מטורף בנושא  (הייתי המומה כמה הוא יודע ומכיר את גוף היולדת!) צחקנו קצת ואבירם השאיר אותי מוקסמת כשתאר לי את הסוד להחזרת הנעורים והגזרה של כל אישה שהרגע ילדה

 

אבירם, אני רוצה להבין, מה זאת השיטה הזאת שלך ומה זה שונה מכל הדיאטות שצצות כל שני וחמישי ומבטיחות עולם ומלואו ובפועל לא כולן באמת מוצלחות כמו שהן מספרות?

"איילת, הייתי שנים סקפטי אם זה בכלל אפשרי. כנראה את לא יודעת אבל אני מגיע מעולם הספורט המקצועי, שיחקתי כדורסל במשך כל חיי , דחיפת גופי לקיצון היה חלק משגרת היום יום  כלומר הורדת משקל ואחוזי שומן היו דברים מאוד קלים עבורי  

הכל התחיל לפני 8 שנים כאשר התחלתי לאמן את ההריונית הראשונה שלי לגמרי במקרה, אימון אישי של מישהי בתחילת הדרך הריון ראשון ללא שום עבר וניסיון באימוני כוח באה אלי "אני רוצה להתחזק ולהכין את עצמי ללידה" זוכר שנלחצתי קצת, מה עושים? איך ניגשים? אין מקום לטעויות יש לה תינוק בבטן!! 

מאותו היום חיי השתנו, לקחתי אין ספור קורסים בנושא, למדתי תוכניות שונות ומגוונות עברתי שני קורסים 'בקמפוס שיאים' אוניברסיטת תל אביב והחלטתי שאני מתמקצע בתחום. קראתי על תהליכים ביוכימיים והורמונלים וכל נושא אפשרי בעולם הזה של הלידה. 

לאחר מכן אימנתי מאות נשים בהריון ואת רובן הגדול גם אחרי ההריון. נתקלתי בכל דבר אפשרי! בסיבוכים וגם בהריונות קלילים ביותר והיום אני יכול להגיד בביטחון מלא שיש פתרון, יש דרך ואפשר לבנות ואף לחזור לגוף המדהים של לפני ההריון. אפילו יותר מזה שהיה לפני כל ההריונות. 

אני לא מאמין במשפט הנדוש של "הגוף שלי לא חוזר לעצמו אחרי כל השנים וההריונות" – הוא כן!!זה גם לא מצריך אימונים אינטנסיבים ומתישים, דיאטות כאסח או תוכניות ליווי בעשרות אלפי שקלים כדי להבטיח את החזרה לגזרה הנשית, האסופה והכל כך חשובה לביטחון שלך ושל כל אישה."

ומה עם מה שזרקת לי לפני הראיון - ש"נשים אחרי הריון נמצאות בחלון זמן שאסור לפספס אותו", למה הכוונה?

"נכון, רוב הנשים לא יודעות את זה, אבל החלון הטוב ביותר לעזור לגוף שלהן להחלים אחרי הלידה, הוא אחרי הלידה, ברגע הראשון שהגוף מספיק בשל כדי לחזור להתאמן. בדרך כלל תוך 6 שבועות מיום הלידה ובאישור רופא כמובן."

 

רגע, למה הכוונה ב"אימונים"? לא הזכרת תוכנית אימונים, ואם להיות כנה אחרי הלידה הייתי גמורה עייפה ובלי אנרגיות, ממש לא ריאלי, שלא לדבר על תקציב למאמן אישי מומחה לשיקום גוף האישה וכו'…

"חשבתי שתגידי את זה, אז רגע תני לי להסביר. הגוף של האישה הוא רגיש ופגיע בשלב הזה, מצד שני הוא מוצף בהורמוני גדילה והורמונים שונים שנועדו לשקם את הגוף ולעזור לאם להניק את התינוק עם חלב אם המועשר בהורמונים, לכן זה הזמן שהגוף יהיה עם המשאבים הרבים ביותר כדי לשקם את השרירים, העצמות, המפרקים ושאר הרקמות, שנפגעו במהלך ההריון והלידה.

מבחינת אימונים, זה לא מה שאת חושבת, אני מדבר על תרגילי שיקום לגוף האישה שמטפל בכל השרירים הפגועים בגלל הלידה, כמו: רצפת האגן, שרירי הליבה ושרירי הבטן שנפגעים בצורה הכי דרסטית ולנשים בדרך כלל אין מושג איך לשקם אותם בצורה מהירה ויפה.

התרגילים הם בין 5 – 20 דקות ביום לפי ההתקדמות  וסרגל מאמץ ממש הדרגתי ומתחשב בכל הרמות והדבר החשוב ביותר ניתן  לעשות זאת מכל מקום – בית, עבודה, פארק או חדר כושר."

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית הליווי "יודלת חוזרת לביקיני"
השאירי פרטים כעת:

ואם אני מספר שנים אחרי הלידה האם זה עדיין רלוונטי? לא פספסתי את החלון?

"תראי, בגדול  עדיף כמה שפחות לחכות עם זה. זה פשוט אומר שתצטרכי לעבוד טיפה יותר קשה, לא יהיה לך את "יתרון ההורמונים השופעים", אבל זה לא אומר שלא תוכלי סוף סוף אחרי כל מה שעברת לחזור לגזרה המקורית שלך."יש לי עשרות של נשים שחזרו לעצמן והתחטבו גם שנים אחרי הלידה."

למה דווקא נשים בהריון ולא נשים באופן כללי?

"אני מאמין שכמו שרופא מומחה לוקח תחום ספציפי שבו הוא מטפל ומתמחה בו, ככה גם מי שרוצה לספק תוצאות יוצאות דופן לקהל נשים ספציפיות צריך להתמקד בשלב/מצב מסוים בחיים שלהן. 

נשים אחרי הריון הן עוף מקסים ומורכב , הגוף משתנה, יש הורמונים שלא היו לפני. מערכת שעות השינה נפגעת, רקמות שלמות בגוף זקוקות לשיקום עדין ואין מה להשוות אותן לבחורה שהיא בת 18 או לחילופין מישהי בת 60 שהגוף שלה עובר תהליך שונה לחלוטין. 

לכן אנחנו מתמקדים בשלב הספציפי כבר המון שנים  ולכן אנחנו מסוגלים להביא אתכן  לתוצאות יוצאות דופן עבור נשים במהלך ואחרי הריון שאף תוכנית, מאמן, תזונאי או גוף אחר בארץ לא יודעים לתת או להתחייב לו."

כן הגיוני. אחרי ההריון הראשון שלי נאלצתי להשלים עם אובדן הגזרה, הייתי צריכה לזרוק את כל המלתחה ולקנות חדשה, הייתי יכולה למנוע את זה לדעתך?

"תראי, חוכמה בדיעבד לא תעזור לי או לך. מה שכן, אם עדיין יש לך בגדים מהמלתחה הישנה תשמרי אותן, יש דרך לחזור לשם ולא, זה לא צריך לקחת שנים רבות כמו שחלק מהקולגות או הנשים עלולות לחשוב. לכן פתחתי את התוכנית שפתחתי היא תביא אותך לתוצאות מהר מהצפוי!

אגב הרבה נשים לרוב מרימות ידיים כי הן פשוט לא יודעות איך, וכמו בכל דבר בחיים שאנחנו לא מבינים מספיק טוב, קל לוותר ולהרפות."

קח אותי רגע להתחלה, מה צפוי לאישה אחרי הריון ומתי היא יכולה להתחיל לטפל בגוף שלה?

"אינני יכול לתת הנחיה גורפת כי אני לא רופא וכל אחת מחלימה בקצב שונה. 

אבל בגדול 6 שבועות אחרי הלידה באישור רופא אפשר להתחיל בתהליך מהיר ויעיל לשיקום של השרירים ואת התזונה כבר שבועיים אחרי הלידה אפשר לשנות ולשדרג כדי לעזור לגוף לחזור לתלם."

אבירם הכל נשמע טוב ויפה, אבל אני זוכרת שהייתי פקעת עצבים ולהתחיל להתאמן או לטפל בתפריטים של דיאטות וכדומה לא היה בא בחשבון!

"אם הייתי אומר לך שב-20 דקות ביום, מתי שזה לא יהיה – בוקר או ערב. 

בין 3 – 2 פעמים בשבוע היית עושה תרגילים פשוטים וקלים לשיקום השרירים, יחד עם תפריט מותאם למצב ההורמונלי שלך, לא היית מאבדת את כל הארון בגדים והיית מרגישה חזקה פי כמה,

מבסוטית ועם חיוניות אדירה. מה לא היית משקיעה את זה בעצמך? וככה חוסכת לעצמך הצפה של רגשות תסכול, אכזבה, באסה אינסופית, בגדים שהולכים לפח ובעיקר חוסר חשק ותחושת מועקה?"

אתה מצחיק, לא חושבת שיש בחורה שהייתה אומרת לזה "לא". אבל כפרה עליך, יש עוד עשרות דיאטות שמציעות תפריטים וליווי או אפילו תוספי תזונה מותאמים, מה באמת עושה את ההבדל בתוכנית שלך?

"אני קורא לזה 'השילוש הקדוש' -זאת תוכנית המורכבת לא רק מתזונה, לא רק מאימונים ולא רק ממענה ותמיכה  של אנשי מקצוע. היא בנויה משלושתם יחד בהתאמה לאישה שהרגע ילדה או נמצאת בהריון. על מנת לתת מעטפת לכל אישה בהריון או אחריו. 

המטרה שכל אחת תוכל להגיע לגזרה שלה חזרה תוך הזמן הקצר ביותר האפשרי. כלומר יש לנו תוכנית אינטרנטית שזמינה 24/6 יחד עם פאנל של מומחים שזמינים ומלווים את היולדות ונותנים להן תמיכה עד להגשמת החזון שלהן לחזור לגזרה תוך 90 יום."

אז בעצם הכל מותאם ובנוי אך ורק לאישה שילדה או שהיא בהריון שזה מדהים אבל אתם לא מתכננים שכולם יגיעו אליכם פיזית נכון?

"לא, כל אחת תעשה את זה מהבית שלה וזה מה שמדהים אני חוסך להן כספים אדירים וזמן!, להזכיר לך רוב הנשים לא יכולות פיזית או מנטלית לצאת בתקופה הזאת מהבית, הן לצערי הרבה פעמים במצב מנטלי נפשי ירוד, לכן המערכת כולה בנויה לשרת ולעזור להן מהבית. אפשר להגיע אלינו לאחד הסניפים בשלב מתקדם יותר אבל אין בזה הכרח או צורך בהתחלה או בתוכנית הזאת."

כן, לצאת מהבית זה באמת לא נוח, ההרגשה היא קשה, את האמת שגם בבית היא קשה, המראה לא מחמיאה הגוף מרגיש נורא, החשקים יורדים וזה משפיע על הכל.


"מרשה לי להיות פתוח נכון? יש בנות שלא מקיימות יחסי מין גם כשכבר מותר להן. הסיבה היא שהגוף לא חזר לעצמו  קשה להן להסתכל במראה הן לא מכירות את התחושה הזאת, זה פוגע ביחסים, בזוגיות. . זה קצת לא הוגן לטעמי,אחרי חודשים רבים של הריון והכלה אינסופית מגיע הרגע בו היא אמורה סוף כל סוף להרגיש הקלה וזה לא באמת מגיע 

אז גם על זה אנחנו עובדים, וזאת אחת השליחויות שלי באופן אישי לשקם נשים ולהחזיר להן את הביטחון,לעזור להן להבין שזה אפשרי! וזה תהליך.. 

זה מצחיק כי לא מדברים על זה, אבל אישה צריכה להרגיש בטוחה במיניות שלה ואין מצב בעולם שאם זה תלוי בי אז היא לא תרגיש הכי יפה, סקסית , ומושכת שאפשר. אחת המטרות העיקריות שלי בתוכנית הזאת, לא רק לבנות לכן מסת שריר ולחטב את גוף  האישה, אלא גם להחזיר לה את הנשיות בכל תחומי החיים! ונתחיל פיזית ומנטלית.

אוקי ואם האמא עוד מניקה, התפריט ותוכנית האימונים שלכם, לא עלול לפגוע בתינוק או בה?


"ההפך, כמו שאמרתי, זה הזמן הטוב ביותר לנצל את ה"יתרון ההורמונים השופעים" לטובת שיקום הגוף, יש יותר הורמונים מבדרך כלל וככה אנחנו מאפשרים שיקום מהיר יותר של הגוף. 

ההורמונים הם הוסת שקובע את מהירות ההחלמה של הגוף. קצת כמו שמרימי משקולות 'מרמים' ומשתמשים בהורמונים לטובת גדילה ושיקום השרירים שלהם אחרי אימון/פציעה של השרירים, אז גם כאן זה תהליך טבעי שכשעושים את זה נכון לפי ההנחיות שלנו מחזירים את האמא להיות אסופה, מוצקה וחזקה הרבה יותר.

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית הליווי "יודלת חוזרת לביקיני"
השאירי פרטים כעת:

וואו, מרגש. מה רוב הבנות רוצות לפתור כשהן מגיעות לתוכנית שלכם?

"זה מאוד משתנה: 

יש בנות שמגיעות עם בטן רפויה.

יש בנות שמגיעות עם צלקות ועור שנמתח ונפגע והן רוצות לאסוף אותו.

יש בנות שמגיעות עם ידיים ורגלים רופסות (חלשות) – 

לרמה שאין להן כוח להרים את הילוד הצעיר.

יש בנות שמגיעות עם שרירה ליבה או בעיות ברצפת האגן כגון דליפת שתן [אחרי ניתוח קיסרי].

היפרדות בטנית היא מאוד נפוצה בקרב חלק מהלקוחות שלנו וכמו שאת מבינה, צריך להבין היטב איך להתייחס למצבים האלה. 

להיות תזונאית או מאמן שלא מתמחים בתחום הענק הזה של נשים אחרי לידה  זה פשוט מתכון לאסון ולפעמים סכנה שלא לדבר על לתת עצות וטיפים או תמיכה ומענה שהם לא מבוססים ניסיון וידע מקצועי."

 

בתמונה: היפרדות בטנית של שרירי הישר בטני לאחר לידה

אז לפי מה שאתה מתאר, צריך רופא, מאמן, גניקולוג, תזונאית וכולם צריכים להיות מומחים לאישה בהריון או לאחריו וגם מסונכרנים זה עם זו - אני לא רואה פה פחות מכמה עשרות אלפי שקלים לתוכנית ליווי שכזו.


"(העיניים שלו נוצצות משמחה) "הרמת לי להנחתה, זה באמת נכון, ובעבר כשהיינו לוקחים כל אחת בנפרד היינו גובים אלפי שקלים לתוכניות קצרות טווח. חשבנו על זה, שיפרנו, שיפצנו מהסיבה הפשוטה שרצינו להגיע ולעזור להמון הנרחב,  ממש לכל הנשים מרחבי הארץ ,  לאותן נשים אחרי לידה,שאין אף אוזן קשבת או תוכנית מאוזנת כמו שלנו שנותנת להן את הכיסוי הנרחב ביותר.

לכן חלטנו לבנות תוכנית אונליין קבוצתית שבה אנחנו תומכים ומלווים את כולם בו זמנית, העלויות יורדות דרסטית ואנחנו יכולים באמת לעזור לכולן! לשפר, לחזק, ולחטב כל אחת שרק תלך בשביל התוכנית."

אז מה בעצם התוכנית "אמאלה!" מקנה למי שמצטרפת, ואיך זה עובד?


"בגדול זאת תוכנית של 3 חודשים שבה אנחנו לוקחים כל יולדת טריה והופכים אותה בהדרגה מדויקת להפליא, צעד אחרי צעד למצב בו הגוף שלה מתחזק וחוזר למצבו המקורי ואפילו יותר לרוב מי שבאמת עושה הכל מגיעה לתוצאות מדהימות.

ברוב  המקרים הבנות מגיעות לתוצאות מדהימות ואף ממשיכות את התוכנית ועושות שוב את 32 סרטוני האימוני כוח שלנו שנבנו בקפידה!

בגדול יש לנו 5 שלבים של בניה ושיקום יחד עם תזונה נכונה.

 שלב I – מי שלא עברה 6 שבועות מהלידה ננחה אותה לעשות תרגילים עדינים ביותר שרירי ליבה עבודה כנגד גומיות וסרגל מאמצים קל ביותר ממש ריסטארט והתחלה מחדש

 שלב II – מהשבוע השישי והלאה נתחיל בחיזוק שרירי ליבה,גב, צוואר, מותן ויריכיים

 שלב III – נתחיל עבודה כנגד מספר של גומיות שונות והתנגדות שונה מתרגיל לתרגיל תוך שילוב של תרגילים מורכבים, עם משקל גוף

 שלב IV – נחזק רגליים,ישבן ושרירים גדולים, נכניס התנגדות בתרגילים מורכבים כמו סקוואטים לאנגי'ם וכו 

 שלב V – תרגילי כוח בעצימות גבוהה רבה יותר תוך שילוב של משקולות התנגדות ועומסים שונים

 על התזונה הייתי מפרט לך בשמחה אבל זה יקח לנו טיפה זמן להבין את ההיגיון בפשטות של התזונה, כי הרבה נשים חושבות שהן צריכות לוותר על הקפה, על עוגיות על לחם ועל עוד המון דברים – שזו לא הבקשה שלנו כדי להחזיר אותך לגזרה שלך ולהביא אותך להיות בריאה וחזקה שוב."

התוכנית שלנו מגוונת להפליא! את יכולה לאכול הכל כן הכל אבל לעקוב אחרינו 🙂

אז אני מבינה שזה ליווי ל90 יום, אם לא אצליח עד אז? מה? עוד פעם אשאר לבד בלי שהגעתי לתוצאה שרציתי כמו בכל שאר הדיאטות שמבטיחות הבטחות?


"ככה את מכירה אותי? חשבתי שאנחנו כבר חברים, לא משאיר אותך או אף אחת לא מרוצה, מי שעשתה מה שאנחנו מנחים אחד לאחד ועדיין לא השיגה את התוצאות שהיא מבקשת להשיג היא תוכל לקבל את התוכנית לעוד 90 יום נוספים, כבר מאות נשים עשו והגיעו לתוצאות לכן אין לי שום בעיה להתחייב שזאת תוכנית מדהימה, ניסית לא הצלחת? אתן לך שוב את התוכנית ואפילו שיחה קצרה איתי להבין היכן נתקעתזאת.

תשמע אבירם, אני חסרת מילים, לא חשבתי שיש אפשרות שיתאימו תוכנית לאמא היולדת ויעזרו לה בתקופה הכי קשה בתהליך - "היום שאחרי", אז איך מצטרפים לתוכנית?


"בימים אלה אנחנו פותחים מחזור לקבוצה חדשה של נשים, יש לנו מספר לא מצומצם של נשים שמצטרפות אלינו כל הזמן, אבל כשמישהי מצטרפת אני והצוות שלי אוהבים לקבל את מי שבאמת מבינה את התהליך, לכן הכנתי הדרכה קצרה שמסבירה על התהליך למי שהראיון איתך לא נתן מענה מספק וברור.

מוזמנת גם כן לצפות בו, הוא מעשיר ומראה יותר לעומק מה אנחנו עושים בתוכנית ואיך אנחנו יודעים להבטיח תוצאות לכל אמא טריה שמצטרפת אלינו."

תודה, אני אצפה בזה, שיהיה לך ולכל היולדות בהצלחה =)


"תודה, ובהצלחה גם לך ובהחלט לכל מי שהחליטה להצטרף אלינו."

לקבלת פרטים נוספים על תוכנית הליווי "יודלת חוזרת לביקיני"
השאירי פרטים כעת:

כתבות דומות

האם קיים מכשיר בשוק שמאפשר שינה רציפה ושקטה לשני בני הזוג?

בזמן שרבים נבוכים להודות בנחירות ומשאירים את הריבים לחדר המיטות, הם מתעלמים גם מההשלכות המסוכנות: נחירות הן לעיתים תסמין של דום נשימה בשינה, וכשאינו מטופל הוא עלול להוביל להתקף לב ולאירוע מוחי. יצאנו לבדוק עם טכנאי השיניים יוסי ספוזניק, מה סוד הקסם של הסד הדנטלי הפשוט שניתן להתרגל אליו כבר מהלילה הראשון ומסייע להפסיק את הנחירות לחלוטין?

לכתבה »

נזקי מים בבית? שירות חדשני יעזור לכם לקבל את תשלום הפיצוי מחברת הביטוח, בלי בירוקרטיה וללא סיכון מצדכם

בדירות ובתים רבים קיימים כתמי רטיבות מנזקי מים. רוב בעלי הבתים לרוב לא מטפלים בבעיה או סופגים את עלויות טיפול הנזק על חשבונם מבלי לדעת שנזקים אלו מכוסים בביטוח. השמאי המומחה, שלמה פרנקיל, מייסד 'אקספרט פלוס – המרכז למימוש זכויות ביטוח', מסביר כיצד ניתן להגיש דרישה לפיצוי מחברת הביטוח ובאמת לקבל את מלוא תשלום הפיצוי בלי להסתבך עם טפסים וסיכון הכסף שלנו.

לכתבה »

״FIRST FIT״: 'עיצוב חיוך' בלי כאבים ובלי זריקות הרדמה

בגיל 22 או בגיל 52, ״דיכאון״ זאת הגדרה מדויקת למה שקורה לאנשים עם שיניים עקומות, צהובות, שבורות או חסרות כאשר מתחילים לדבר על חיוך או יישור שיניים. עבור כל אותם אנשים, יש בשורה חדשה בעולם ציפויי השיניים – שיטת First Fit. תכירו את הטכנולוגיה שמספקת לנו חיוך מושלם בעיצוב אישי תוך 120 דקות, בלי כאבים ובלי ברזלים על השיניים. לא מאמינים? בואו לראות!

לכתבה »

הטיפול המהפכני שיחזיר לכם את החיוך תוך פחות הרבה יותר מהיר ממה שחשבתם!

שיניים במצב ירוד עלולות לגרום לסכנות בריאותיות שונות וכמובן לפגיעה משמעותית באיכות החיים. גם אתם סובלים משיניים מתנדנדות וחלשות? סדקים בין השיניים? כאבים מתמשכים וקשיים בלעיסה? ד"ר אפי גבריאלוב מספר לנו על טיפול "העמסה מיידית" המתבצע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת, השתלת שיניים ממוחשבת היא השתלת שינים מודרכת הנחשב ת לחדשנית ויעיל בתחום שיקום הפה והשתלת שיניים.

לכתבה »